46 Reacties
één jaar geleden
Hier ook een meisje van 18maanden wat met ellende naar bed gaat. Heel hard huilen en mama roepen. Ik probeer de routine hetzelfde te laten en even troosten tussendoor, maar niks eraan toe te voegen door een fles of bij mij in bed leggen want dan komen we daar niet meer vanaf😅. Hier 1 of 2 dutjes en ook dan is het. Lijkt wel een soort verlatingsangst ofzo.
één jaar geleden
Herkenbaar.
Eigenlijk al bijna 4 weken veel moeite met in slaap vallem s avonds.. huilen en staan aan bed, eindeloos bezig zijn met weer in slaap krijgen. Alles wat voorheen hielp, helpt nu niet meer.. kom er nu pas achter dat dit vaak voorkomt bij 18 maamden. Begrijp het nu meer, want er is niks aan de hand. Ontwikkelt nu wel vreselijk veel. En klinkt ook als verlatingsangst inderdaad. We geven ons er maar aan toe, maar het is wel pittig!
één jaar geleden
Herkenbaar! Huilen, soms hysterisch, staan in bed en als je terug komt gelijk rustig en soms zelfs lachen (zo van is het toch gelukt om je weer bij mij te krijgen).
De ene keer heb ik meer geduld en leg ik hem op mijn borst en lukt het om hem in slaap te laten vallen en de andere keer steeds terug leggen en weggaan (en terug komen). Hangt ook af van de mate van huilen.
Ook wordt hij soms weer 's nachts wakker. Vannacht was het 1:15. Toen maar weer bij in bed genomen dan is hij wel stil.
Ik hoop dat het niet te lang duurt!
één jaar geleden
Onze zoon is volgende week 18 maanden en een geweldige slaper, maar sinds een paar dagen is het wel echt even een minuut of 10 huilerig en mopperen in bed, hij valt daarna wel gewoon lekker in slaap. Troosten is het laatste wat ik moet doen want dan wordt hij alleen maar bozer 😅
één jaar geleden
Ik herken dit zo erg! De afgelopen weken hele avonden met ons dochtertje bezig geweest maar niks helpt. Soms heb ik de energie om continu terug te gaan en te troosten en dan na 5 min weer het zelfde riedeltje maar soms ook niet en dan beland ze bij ons in bed maar dan is het lachen /gieren.
Ik probeer maar steeds te zeggen het is een fase maar pittig is die wel
één jaar geleden
Ooooh wij zitten ook midden in de 18 maanden.. ze is altijd een makkelijke slaper geweest en soms wel wat moeite met in slaap vallen maar over het algemeen binnen de 10 min. Nu ben ik elke avond wel 45 min bezig haar in slaap te krijgen. Zodra ik uit de kamer loop gooit ze al der spenen op de grond en gaat staan en begint te huilen. Het heeft ook geen zin om haar eventjes te laten huilen want ze kan niet zonder der spenen in slaap vallen, dus ik moet wel naar binnen. Nu blijf ik gewoon op dr kamer naast der bedje zitten en ben stil of raak der niet aan. Maar als ik toevallig wel kijk dan begint ze toch te lachen en wilt ze hele tijd kusjes geven. Heel schattig maar het is wel vragen naar aandacht om maar niet te hoeven slapen. Ik denk maar ‘ook dit is een fase’ maaar Hoelang nog 🤪😅
één jaar geleden
Heeft er al iemand een slaaptraining toegepast in deze fase? Wij zijn aan het proberen maar afgelopen avonden heeft ze telkens een half uur gehuild. Als ik binnenga maak ik het erger. Het is zo hartverscheurend.
één jaar geleden
We zijn met achttien maanden over gegaan naar 1 dutje en ja ze is om half 6 wakker ( zucht) als we haar in bed leggen om 19.00 “kletst” ze vaak tot 19.30 en valt dan in slaap. Soms huilen maar niet langer dan 5/10 min.
één jaar geleden
Reactie op eza1988
Wel geprobeerd, duurde echt veeel langer dan normaal. Ben minimaal een uur ...
En heeft het geloond? Valt ze terug zelfstandig in slaap?
één jaar geleden
Elke nacht lees ik deze reacties en weet ik dat ik niet alleen ben. 😅
Ik lach er nu een beetje mee, maar het is eigelijk niet om te lachen. Elke nacht 5x of meer naar zijn kamer omdat meneertje hysterisch schreeuwt. Soms zelfs ontroostbaar. Nu al 3-4 weken aan de gang. We zijn beiden doodop. Er mag echt een einde aan komen nu.
Slaaptekort doet wat met een mens. 😥
één jaar geleden
Reactie op hanny445
Elke nacht lees ik deze reacties en weet ik dat ik niet alleen ben. 😅
Ik ...
Hier ook tis verschrikkkelijk .. zit nu ook weer beneden want hij wil niks allee. Maar krijsen
één jaar geleden
Is dit bij jullie allemaal nogsteeds aan de gang? Onze dochter is nu net 18m en gaat dus ook steeds staan in haar bed en zet het op een krijsen. We zijn elke avond en middag 45 min met haar bezig. En zijn ten einde raad haha hoelang heeft dit bij jullie geduurt? En ging het vanzelf weer over?