51 Reacties

één jaar geleden

Hier wordt het met de week erger. Wij zitten nu gemiddeld 1,5 tot 2 uur per nacht op met onze kleine meid. Soms begint het al met niet naar bed willen, of ze wordt wakker als wij naar bed gaan (zelfs als we al ware ninja’s rondsluipen) en wil niet meer slapen, of ze wordt in de nacht wakker en wil niet meer slapen. De laatste tijd is het dagelijkse kost helaas. En waarom??? Overdag gelukkig niks aan de hand (op een klein driftbuitje op z’n tijd na) en slaapt ze ook prima, voor zeker 2 uur. Hoop echt dat het een fase is 😮‍💨 Dat het ook anders kan, weten we van onze zoon (bijna 5 jaar). Die is met een fanfare nog niet eens wakker te krijgen… We houden dus hoop! 😅

één jaar geleden

Ja hoor hier ook! Als ik al in de buurt kom van zijn bedje dan krijst hij alles bij elkaar. Speentjes smijt hij uit z’n bed, keihard z’n hoofd bonken tegen de spijlen dat hij er blauwe plekken van krijgt, het is echt ellende 😭 overdags en ‘s avonds uren lang strijd 😞 maar hij is 21 maanden dacht misschien een beetje vroeg voor de 24 m slaapregressie…

één jaar geleden

Reactie op Karen37

Hier wordt het met de week erger. Wij zitten nu gemiddeld 1,5 tot 2 uur per ...
Oh jemig, denk je dat je het nachtbraken gehad heb 😅 Hier gaat het dutje vooralsnog redelijk. Inslapen in ieder geval zonder problemen, hij wordt alleen iets eerder wakker

één jaar geleden

Reactie op natas.st

Ja hoor hier ook! Als ik al in de buurt kom van zijn bedje dan krijst hij a ...
Nee zeker niet te vroeg! Ik las dat de 24 maanden slaapregressie vaak komt op het moment dat je kind een ontzettende sprong maakt kwa ontwikkeling. Dus bijvoorbeeld leren dat hij een eigen wil heeft, en dat hij nee kan zeggen etc. Dat kan natuurlijk allemaal eerder komen dan exact 24 maanden. Best interessant om erover te lezen. Helpt ook om te begrijpen wat er in dat bolletje omgaat vind ik. Ik voeg ff een linkje toe! Mijn zoontje is overigens ook pas 21 maanden ☺️ https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/slaapregressie-24-maanden/

één jaar geleden

Reactie op Estrellas

Nee zeker niet te vroeg! Ik las dat de 24 maanden slaapregressie vaak komt ...
Ja, hij leert zeker dat hij een eigen willetje heeft geloof ik. Hij wil niet meer in bad, hij wil niet in de auto, hij wil niet slapen, vaak ook niet eten wanneer wij dat willen, alles is een strijd en zo vermoeiend 😩 ik weet gewoon even niet wat we moeten / kunnen doen op het moment. En als er dan staat in z’n bedje leggen bijvoorbeeld, überhaupt in z’n bed liggen accepteert hij niet en wordt hij woest. Mijn moeder zei van de week laat hem gewoon even liggen anders dan weet hij dat hij “heeft gewonnen” en toen heeft die 5 minuten zo hard gekrijst dat ik hem er maar weer uit heb gehaald kon het gewoon niet aan…. 😩

één jaar geleden

Oh dat is het. Hier sinds een week ook drama, mevrouw heeft in der hoofd: bij mama slapen. Als ze dan wel mooi rustig sliep maar dat ook niet. Ben kapot. Vriend ook. Dochter is nu bijna 22 maanden.

één jaar geleden

Reactie op natas.st

Ja, hij leert zeker dat hij een eigen willetje heeft geloof ik. Hij wil nie ...
Die van mij was zo boos dat we haar 5 minuten lieten huilen, dat er wat kots meekwam. 😅 zucht.

één jaar geleden

Hier een meisje dat de afgelopen nachten tussen ons in ligt. We willen zelf ook graag slapen dus gebruiken dit maar tijdelijk. Anders zitten we weer 5x per nacht zeker een half uur naast. Pfff. Heftige is dit

één jaar geleden

Hier ook, pff weigeren van middagdutjes en savonds niet op zijn eigen kamer willen slapen. Huilen, schreeuwen en stopt niet, alleen bij mama willen slapen. Dus dan maar tussen ons in. Zijn broertje van 2 maand slaapt gelukkig wel. Ik zei al je hebt meer werk met de oudste dan met de baby. Hopelijk gaat deze fase snel voorbij.

één jaar geleden

Reactie op Mas-1

Die van mij was zo boos dat we haar 5 minuten lieten huilen, dat er wat kot ...
Mehhhhh, hier ging het weer een aantal dagen goed tot gister was het weer ellende 😩 het is een fase probeer ik mezelf maar te vertellen!!

één jaar geleden

🤣 Jep herkenbaar alleen de mijne is nu 22 maanden…. Krijsen, boos, wegrennen en hysterisch huilen bij het naar bed gaan. 4x eruit per nacht, en om 5 uur wakker

één jaar geleden

Wil perse hand vasthouden als hij in slaap probeert te vallen. Vandaag was echt kak.. hij is uiteindelijk om 21:50 pas gaan slapen 😥

één jaar geleden

Reactie op Estrellas

Wil perse hand vasthouden als hij in slaap probeert te vallen. Vandaag was ...
Ohh hier precies het zelfde En meteen ogen wijd open als ik wil loslaten

één jaar geleden

Reactie op Lyske

Ohh hier precies het zelfde En meteen ogen wijd open als ik wil loslaten
Ja en van die paniek snikjes

één jaar geleden

Het duurt hier al 3 weken. Wanneer wordt dit weer zoals vanouds? Gewoon nachten doorslapen ..?🙄 Meer die er al zolang in zitten?

één jaar geleden

Oh veel herkenbaar hier. Vooral de strijd en het 'nee' zeggen. Als hij eenmaal in pyjama en slaapzak is en de fles melk heeft gaat het naar bed gaan wel, maar om hem daar te krijgen... En een echte puber overdag, elke dag een verrassing welke mood je krijgt. Heel vermoeiend al die nee soms. Vind het erg lastig om niet te veel gaan buigen met de regels om mijn zin maar te krijgen. Lukt wel redelijk, maar kost veel energie en geduld. Ook blijven focussen op het positieve en wat wel mag ipv zelf continu nee zeggen is een uitdaging, maar we gaan er doorheen komen! Gelukkig ontwikkelen ze zo snel dat er ook veel is om van te genieten.

één jaar geleden

Reactie op S.T.

Het duurt hier al 3 weken. Wanneer wordt dit weer zoals vanouds? Gewoon nac ...
De vorige was hier heel lang, heeft denk een week of 8 geduurd.. Hoop dat dat nu niet zo is

één jaar geleden

Reactie op S.T.

Het duurt hier al 3 weken. Wanneer wordt dit weer zoals vanouds? Gewoon nac ...
Doorslapen? Wat is dat? Die van ons heeft nu haar bedje op onze kamer en ik denk dat ik afgelopen nacht voor het eerst in ongeveer een half jaar heb doorgeslapen….

één jaar geleden

Reactie op Mas-1

Doorslapen? Wat is dat? Die van ons heeft nu haar bedje op onze kamer en i ...
Ik kan je de hand schudden 😉 ik denk dat de mijne in bijna 2 jaar tijd ongeveer 20 nachten heeft doorgeslapen en de laagste 3 maand niks noppes nada Behalve als ze bij opa en oma slaapt 🤣

één jaar geleden

Reactie op jojo zonnestraal

Ik kan je de hand schudden 😉 ik denk dat de mijne in bijna 2 jaar tijd ong ...
Uit logeren gaan kan ze niet meer sinds ze ongeveer 16 maanden is. Dan krijst ze in de avond net zolang tot ze ons weer ziet… dus helaas