51 Reacties

één jaar geleden

Het wolmatje voor onder het hoeslaken was iets dat je in de winkel kon kopen. Dat knippen ze daar zelf in kant en klare stukjes. Het werd me aangeraden omdat we een ikea matrasje hebben dat veel lucht maar dus ook kou doorlaat.

één jaar geleden

Reactie op Mama van Lois

https://kinderwonderland.nl/products/joha-100-wol-jumpsuit-met-omslag-voetj ...
Is een pyjama ook nodig naast een wollen slaapzak? Ons kleintje slaapt altijd in z’n romper in de slaapzak, hij is best warmbloedig en ik denk dat het teveel wordt. De wollen slaapzak heb ik besteld, ik denk dat het hier bij ons wellicht ook kan liggen aan het zweten, koud worden en wakker worden.

één jaar geleden

Nee misschien hoeft dat niet per se. Je kan ook eerst dit proberen toch? Kunnen wij misschien ook eens doen. De binnenkant van de slaapzak is ook lekker zacht. Omdat het allemaal wol is zou te veel eigenlijk niet kunnen, van wat ik ervan begreep. Maar leuk, ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen :)

één jaar geleden

Reactie op Mama van Lois

Ja dat snap ik, dat had ik ook. Ik heb advies gekregen in een wolwinkel. I ...
Dank je wel voor het doorsturen!! Zal ook eens kijken of hier een wolwinkel in de buurt is voor het matras. Hier ook een ikea matras.

één jaar geleden

Onze zoon van 22 maand precies hetzelfde… dit duurt nu ongeveer 1.5 week benieuwd hoelang hij door gaat

één jaar geleden

Hier nog steeds drama. Bijna 3 weken al. Ik merk wel elke dag, dat hij nieuwe woordjes uitspreekt en echt zijn eigen wil aan het ontdekken is. Ik moet nu voor elk slaapje bij hem zitten totdat hij slaapt. De ene keer naar 10 min andere keer pas na een uur. En dan hopen dat hij de nacht door slaapt, meestal eindigt hij alsnog bij ons in bed. Ik kijk uit na de momenten dat we hem gewoon in bed kunnen leggen, weltrusten wensen en weg kunnen gaan. Even volhouden nog maar.

één jaar geleden

Hier ook, inslapen gaat soms wel, soms een uur. Meerdere keren wakker per nacht. Ik denk ook n combi van regressie en verkoudheid wat het niet minder maakt 😵‍💫

één jaar geleden

Hier een soort hoopvol verhaal Sinds onze dochter met haar eigen bed op onze kamer slaapt gaan nachten geweldig Soms 1x wakker midden in de nacht. Dan zeg ik heel zachtjes Ssst. En is ze stil. Slaap opeens weer zoals voor de zwangerschap. En dat is heerlijk

10 maanden geleden

Hoe staat het hier nu mee? Ik loop hier altijd een beetje achter de feiten aan omdat mijn zoontje twee weken te laat (7 maart 2022) geboren is. Dus nu bijna 22 maanden en volgens mij is het hier ook begonnen 😰 Nachten gaan gelukkig goed, maar vroeg wakker, inslapen is lastig en middagdutje duurt nog maar een uur. Oh en verlatingsangst. Best pittig omdat ik ook 32 weken zwanger ben.

10 maanden geleden

Hier ook al even aan de gang. Opeens slapen een drama. (Schreeuwen, huilen) En meerdere keren wakker snachts.. vannacht heeft het 1,5u weer geduurd voordat ze sliep 😶 1jan. Van 23 tot 5 geslapen en toen wilde ze echt niet meer in bed. gelukkig vakantie..maar hopelijk snel voorbij.

10 maanden geleden

Hoi allemaal, ik wil toch eventjes mijn ei kwijt.. want we hebben denk nu al 3 weken strijd met onze dochter bij het naar bed gaan. Elke avond is het een gevecht en soms ook in de middag maar dat is vaak op te lossen door een wandeling te maken met de buggy en dan slaapt ze daar 2 uur in. Maar de avonden zijn echt een ramp. Ik ben wanhopig. Ik ga mijzelf dingen verwijten omdat ik denk dat we iets verkeerd hebben gedaan. We hebben paar maanden terug een periode gehad dat zodra we haar in haar ledikant neerlegde ze begon te huilen en ze voelde ook gewoon of ze in haar ledikant gelegd werd. Toen na verschillende adviezen over gegaan op een vloerbedje. In de eerste week haar de keuze gegeven om te kiezen tussen ledikant en vloerbedje maar koos elke keer voor haar nieuwe bed en ging denk 2-3 weken goed met slapen en nu drama!!!! Ik weet het niet meer.. ze wilt alleen maar door mama naar bed gebracht worden en dan is het een heeel gevecht met krijsen, knuffel gooi, speentje smijten, uit der bedje lopen naar de overloop en naar beneden willen… laten huilen is geen optie want staat gerust dan uren te huilen. Het enige wat werkt is tussen ons in slapen. Dan slaapt ze prima als ze maar tegen mij aangeplakt kan liggen. Het is echt super schattig maar ben het ook wel beetje zat kan geen kant meer op. Zou dit de slaapregressie zijn of toch iets anders?