3 Reacties

één maand geleden

Mijn dochter doet geen dutje sinds ze 1,5 jaar is.. Zou gewoon aankijken wat je merkt aan je dochter. Als ze geen tekenen van vermoeidheid uitstraalt en/of plots heel driftig is dan kan het prima zijn daarin mee te gaan. Het verschilt ook per kind, ene kind is 4 jaar en heeft nog behoefte aan een dutje en de ander is 1,5 en denkt ben er klaar mee..

één maand geleden

Dank je voor je antwoord. We staan er ook heel relaxt in en we volgen ons meisje in haar behoeften. We merken dat ze het slaapje op zich nog wel goed kan gebruiken. Nog steeds benieuwd naar meer ervaringen 😀

één maand geleden

Herkenbaar, hier hetzelfde. Onze dochter is nu ruim 2 jaar en 2 mnd. Ze slaat af en toe haar middagslaapje over. Ze ligt dan rustig bed te spelen met haar knuffels. Ik laat haar dan minstens een uur liggen. Ik weet dat ze het slaapje eigenlijk wel nodig heeft. Ik probeer wel te voorkomen dat ze na 14:00u in slaap valt. Want dan ligt ze om 15:00u in een diepe slaap. En als ze te laat wakker wordt na 15:00u dan hebben we in de avond weer een probleem 😵‍💫😵‍💫En als ik haar moet wakker maken rond 15:00u is ze ontzettend sacherijnig🫣 Aan de ene kant kijk ik uit naar het moment dat ze het middagslaapje overslaat, lijkt mij erg handig met uitjes overdag. Maar aan de andere kant vind ik die uurtjes echt heerlijk om even aan mijzelf te besteden whaha 🤭