6 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met overproductie. De mijne is nu 2 weken oud. kreeg vandaag het advies van de lactatiekundige om te gaan blokvoeden. Bij mij houdt het nu in dat ik de eerste 3 uur links voed en de volgende 3 uur rechts voed. En zo iedere keer te wisselen van borst zodat de borst goed leeg gedronken wordt.
Misschien dat dat een idee is
4 jaar geleden
Ik heb het ook. Ze zeggen dat het beter is dat de baby vaker en onregelmatig drinkt (lang aan de tepel blijven hangen) voor ons mama’s erg vermoeiend, maar de baby krijgt genoeg voeding binnen.
Ik zelf doe nu vaak de baby aan 1 borst leggen en de ander kolf ik een paar keer op de dag. In de avond geef ik er dan het flesje waardoor de sneller drinkt en genoeg binnen krijgt (zo zie ik ook hoeveel cc ze drinkt) en slaapt ze iets langer door.
Week 1 ongeveer 20/30 cc
Week 3 ongeveer 60/90 cc
Wanneer de ggd komt en naar het consultatiebureau gaat wegen ze de baby. Als hun aangeven dat de baby goed groeit is er niks aan de hand 😊!
4 jaar geleden
Doet die van ons ook. Schijnt normaal te zijn toch? Hoorde ik dan.
Dan nemen ze ff een pauzetje.
In het begin viel ze in slaap maar nu stopt ze idd tussen een aantal slokken even. Ze is 4 weken en 3 kilo nu. Het lijkt minder te worden hoe groter ze wordt.
Ik geef ook vaak een flesje hoor met gekolfde melk. Dan weet ik hoeveel ze drinkt.
Hoelang doet ze er over bij jou?
4 jaar geleden
Doet die van ons ook. Schijnt normaal te zijn toch? Hoorde ik dan.
Dan nem ...
Dat verschilt enorm, soms maar 20 min en soms meer dan een uur😁
4 jaar geleden
Mijn kraamzorg zei dat ze pauzes van 6-7 seconde mag nemen en dan weer slokjes moet nemen. Dan drinkt ze actief. Anders moest ik haar stimuleren door over haar ruggetje te wrijven of onder de voetjes te kietelen.
Tussendoor luier verschonen om haar extra wakker te maken.
Een kleintje van net een week oud drinkt nog niet zo snel en lang, maar als ze echt honger heeft dan zou ik haar gewoon tijdens het drinken een beetje stimuleren zodat zij leert dat drinken een activiteit is. Zo voorkom je ook dat ze aan de borst in slaap valt straks en een slaap associatie creeert.