30 Reacties

4 jaar geleden

Miss omdat het mijn 2e is maar ik sta er nu iets nuchterder in. Bij de eerste dacht ik ook oeh een kramp zal het beginnen en was ik daar dus heel erg mee bezig maar nu weet ik dat het met voorweeën, krampen, etcetera alsnog 4 weken kan duren haha. Het is bij iedereen anders en je lichaam is zich zo erg aan het voorbereiden! Succes!

4 jaar geleden

Heey, Gefeliciteeerd weet een mijlpaal bereikt!! Ik ben ook vandaag 37weken van ons eerste kindje 💙 en ik heb echt het zelfde als jou, krampen en steekjes en het gevoel dat hij 1 deze dagen komt. Heeft denk ik te maken met je hormoonhuishouding. Vind het nu ook wel heel spannend worden maar heb er zoveel zin in. Succes met de laatste dagen/weken💪🍀

4 jaar geleden

Reactie op Vmss

Miss omdat het mijn 2e is maar ik sta er nu iets nuchterder in. Bij de eers ...
Het is bij mij inderdaad de spanning door het onbekende. Terwijl ik inderdaad echt wel weet dat het nog lang kan duren, tegelijkertijd was mijn moeder bij ons alle drie te vroeg bevallen, dus denk ik ook hmm zou dat bij mij ook zo zijn dan? Lekker dubbel haha!

4 jaar geleden

Reactie op Boooo1995

Heey, Gefeliciteeerd weet een mijlpaal bereikt!! Ik ben ook vandaag 37weken ...
Wat toevallig, ik ook precies vandaag 37 weken, leuk! Ik heb er ook zin in en vind het tegelijkertijd zo spannend. Zo gek allemaal 🙈 Jij ook succes 😘

4 jaar geleden

Hier ook 37 weken! De ene dag houd ik het nog goed voel en de andere dag heb ik slecht geslapen en rugpijn en ben ik er he-le-maal klaar mee. Ik herken wat je zegt. Hier ook al een aantal keer krampen gehad gepaard met harde buiken en dat ik dacht: gaat het nou beginnen?? Ook ervaar ik nu steken in m’n lies en voel ik haar daar ook echt wroeten. Indalingsweeen heb ik begrepen. Zo benieuwd wanneer ze komt. Ben wel echt benieuwd naar haar!!

4 jaar geleden

Ik ook 37 en 2 dagen zwanger. Ik heb het ook totaal niet meer naar mijn zin. Slaap al maanden weinig tot niet. Heb bekkeninstabiliteit. En onzekerheid rondom mijn bevalling. Het wordt een keizersnede maar nog geen datum. Dat hoor ik vandaag. Kan ook echt weinig tot niets meer. Zware zit! 3e zwangerschap hier

4 jaar geleden

Hier ook 37 weken! De ene dag houd ik het nog goed voel en de andere dag he ...
Leuk, ik ben ook zwanger van een meisje 🥰. Steken in mijn lies heb ik ook. Indalingsweeën ook gehad, ze was met 31 weken al ingedaald dus al een tijdje. Spannend hè!

4 jaar geleden

Reactie op Lellebelle

Ik ook 37 en 2 dagen zwanger. Ik heb het ook totaal niet meer naar mijn zin ...
Ik heb ook lang last gehad van mijn bekken. Denk vooral door mijn beroep (voor de klas), veel staan en lopen. Sinds mijn verlof gelukkig niet meer, maar weet hoe pittig het kan zijn, sterkte!!

4 jaar geleden

Vandaag ook 37w! 🙋🏼‍♀️ Vannacht precies zo’n nacht gehad, steken, krampen, meer alsof mijn darmen niet goed werken. Ook wat diarree (sorry😄🙈). Is mijn tweede zwangerschap maar best spannend. Dochter werd geboren na langdurig gebroken vliezen door spoedkeizersnede, doordat de ontsluiting niet kwam (bleek later streptokokken B bij me te dragen). Ik heb dus geen idee hoe het ‘normaal gesproken’ begint! Spannend he?

4 jaar geleden

Herkenbaar van de eerste, die zenuwen. Ik heb toen wat meer gelezen en geluisterd over bevallingen, zoals de podcast Podnataal. Hielp mij om een realistisch beeld te krijgen. Het hielp mij ook om te realiseren dat ik controle heb over de situatie. Dus ik mag aangeven en uitproberen wat fijn is (houdingen, druk/rustig om je heen, locatie, interventies, etc). Beleefd zijn hoeft niet. Helpen verloskundigen en verpleegkundigen ook bij :-) Bij mij zijn het uiteindelijk keizersnedes geworden trouwens, maar zelfs dán heb je als zwangere nog zeker genoeg 'te zeggen'. Iedereen is er bij gebaat als jij je oke voelt!

4 jaar geleden

Hebben jullie ook allemaal van die bizarre dromen trouwens? 😅

4 jaar geleden

Hier ook precies 37 weken! Herken wel wat je zegt, heb wat last van krampen/spanning onderin mijn buik maar denk dat het gewoon de voorbereiding is. Ik probeer maar voor te houden dat we het vanzelf gaan merken als het echt weeën zijn (de baby valt er vast niet zomaar uit 😜) en tot die tijd doe ik alsof er niks aan de hand is.

4 jaar geleden

Reactie op Mom8686

Vandaag ook 37w! 🙋🏼‍♀️ Vannacht precies zo’n nacht gehad, steken, krampen ...
Mijn darmen zijn ook behoorlijk van slag… Wat me dan ook weer in de war maakt. Heb ik gewoon last van mijn buik, is dit voorbereidend werk of is dit mijn lichaam dat denkt leeg die buik want je gaat bevallen. 🙈

4 jaar geleden

Mijn darmen zijn ook behoorlijk van slag… Wat me dan ook weer in de war maa ...
Precies, dát ja! Zou een vriendin op visite komen maar die heb ik afgezegd. Het kan ook gewoon een buikgriepje oid zijn natuurlijk.

4 jaar geleden

Wat leuk, hier ook vandaag precies 37 weken! Ik begin het nu ook al spannend te vinden, al heb ik tot zover ook echt kunnen genieten van de hele zwangerschap. Zo bijzonder, zo’n kleintje in je buik! Hij mag echt nog wel even blijven zitten, maar we zijn ook erg nieuwsgierig! Merk wel dat ik nu ook echt aan mezelf moet gaan denken en mijn rust moet pakken. Lichamelijk wordt het zwaarder, maar m’n hormonen gieren nu ook door m’n zwangere lijf. Gisteren een flinke huilbui gehad omdat voor mijn gevoel alles tegenzat, voelde me even alleen op de wereld 😅 iemand die dit herkent?

4 jaar geleden

Vandaag 37+1 van ons eerste kindje en dit is erg herkenbaar..🙈 ik heb al 2/3 weken continu last van krampen/steken wat nu veel meer en heftiger begint te worden. Ze ligt ook al volledig ingedaald! Vaak moet ik wel 4/5x per dag naar het toilet 💩🤣 ook veel steken steeds down under.. omdat ik niet weet wat ik kan verwachten en of het begint denk ik nu vaak “zal het nu dan beginnen..?” Maar dan zakt het toch ineens weer af, zo spannend allemaal 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Quarada

Wat leuk, hier ook vandaag precies 37 weken! Ik begin het nu ook al spannen ...
Toevallig net zo’n huilbui haha! Ook frustratie omdat je het uiteindelijk toch alleen doet. Ook al heb ik de steun van mijn man, familie en vrienden, ik zit met de pijn en slapeloze nachten en dat is soms dan eenzaam, dat je het gevoel hebt dat niemand het echt begrijpt.

4 jaar geleden

Reactie op SRM93

Vandaag 37+1 van ons eerste kindje en dit is erg herkenbaar..🙈 ik heb al 2 ...
Dat aantal keer per dag naar de wc zit ik nu ook wel aan ja en die steken down under heb ik ook. Bizar hè wat er allemaal in je lichaam gebeurt! Vind het zo bijzonder mooi en tegelijkertijd ook zenuwslopend.

4 jaar geleden

Dat aantal keer per dag naar de wc zit ik nu ook wel aan ja en die steken d ...
Ja echt heel bizar allemaal! Ook de laatste paar dagen steeds slijm en vocht verlies.. ik ben zo benieuwd wanneer ze zich gaat melden ☺️ ik vind het ook heel bijzonder maar ook erg spannend allemaal!

4 jaar geleden

37+4 en het begint inderdaad spannend te worden. Zwangerschap was een drama en voel mij op het moment best goed. Denken aan debevalling brengt mij wel wat angstige momenten op dag. Ik heb nog niet last gehad van krampen etc. Slaap tot nu toe ook nog redelijk. We wachten af, succes iedereen❤