10 Reacties

één jaar geleden

Onze zoon is ook 15 maand, doet inderdaad ook twee dutjes. Moet zeggen dat nu het beter weer wordt, dat bij ons thuis echt een verademing is. Hij speelt veel buiten, verder zorg ik dat ik tenminste 1x per dag de deur uit ga. Naar een speeltuin, kinderboerderij, supermarkt, bij opa en oma langs of bij een vriendin. Dat plan ik vaak tussen de twee dutjes. 'S ochtends doen we het rustig aan, en na z'n middagdutje ga ik koken en het huis schoonmaken. Maar alsnog kan ik niet anders zeggen dan dat ik elke keer weer blij ben als m'n vriend thuiskomt. Ikzelf werk 3 dagen. Had het er gister nog over dat ik respect heb voor de thuisblijfmoeders.. want inderdaad; soms is de dag lang. Knap van je! Succes, mijn tip is vooral elke dag even(een paar uur) de deur uit te gaan.

één jaar geleden

Reactie op Hi_10

Onze zoon is ook 15 maand, doet inderdaad ook twee dutjes. Moet zeggen dat ...
Dankjewel voor je reactie! 🥰 Ja soms is het echt pittig. Zeker aangezien mijn man onregelmatig werkt en echt 10 uur van huis is. Dan valt alle zorg op mij 😵‍💫

één jaar geleden

Ons zoontje helpt met fruit maken en koken. Bijv. druifjes wassen of boontjes in de pan doen. Verder veel buiten spelen, wandelen, fietsen, zandbak, loopfiets. Boekjes lezen zijn we fan van. Vind het jammer dat hij voor knutselen nog te klein is. Ik betrek hem steeds meer bij dagelijkse dingen zoals in de tuin werken en de was doen bijv.

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Ons zoontje helpt met fruit maken en koken. Bijv. druifjes wassen of boontj ...
Ik heb vandaag geprobeerd te kleien met hem. Dat was geen succes, alles ging richting mond 😝

één jaar geleden

Reactie op Estrellas

Ik heb vandaag geprobeerd te kleien met hem. Dat was geen succes, alles gin ...
Haha ja hier ook nog. Potloden zijn ook leuker om op te eten en verf durf ik nog niet aan te beginnen. Zag laatst wel een alternatief online; bakje (of emmer) water en een kwast en hiermee buiten op de tegels verven. Binnenkort eens proberen

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Haha ja hier ook nog. Potloden zijn ook leuker om op te eten en verf durf i ...
Oh dat is een goeie!!

één jaar geleden

Hier 'tekent' ons zoontje met dikke krijtjes en verven met een kwast. Paar keer geoefend en nu gaat 't niet meer richting z'n mond. Spanningsboog is helaas nog kort haha, dus geen superlange activiteit. Maar het leukste vindt hij stickers plakken. Heb een hele stapel stickervellen gekocht bij de Action en die plakt ie dan op z'n tekeningen. Was even wennen omdat het gek is dat 't aan z'n vingers plakt maar gaat nu supergoed en zorgt gelijk voor een hoop gebrabbel en liedjes zingen over bijv de dieren op de stickers. Zo komen we weer eventjes een momentje in de tijd vooruit 🙃 Verder idd wandelen, zandbak etc. Straks als het wat warmer wordt, ook spelen met water.

één jaar geleden

Wat hier trouwens ook nog wel eens helpt om weer even zelf te spelen: ik rouleer zijn speelgoed. Haal weg wat hij een tijdje heeft gehad en wissel dat om met iets waar hij al even niet mee gespeeld heeft. Dan speelt hij daar weer een tijdje mee. Vandaag ook voor 't eerst naar de bibliotheek geweest. Ook een aanrader! Hij vindt bladeren in boekjes en alles aanwijzen heel leuk, dus al die nieuwe boekjes waren een dikke hit.

één jaar geleden

Ik start graag rustig met hem op. Het zijn mijn “vrije” dagen en t betekent dat ik eens niet voor dag en dauw klaar moet maken. Joggingbroek aan en hem uit bed halen als ie wakker is. Rustig samen ontbijten en opstarten. Beetje in de keuken rommelen terwijl hij rustig zit te spelen. Sinds deze week over op 1 dut, dus is het zaak dat we ook naar buiten gaan en hem iets meer bezig houden. Dus dan gaan er even op zn driewielertje, buiten plantjes water geven of in de zandbak. Hebben zo’n ringwerpspel, fel gekleurd dus geweldig (niet om t spelletje te spelen, maar wel ringen om een stokje, stokjes eruit etc.) Tussendoor krijgt ie fruit en tegen de middag boterham. Dan een dut van 2-2,5 uur. ‘S middags ga ik vaak even met hem naar de winkel of spreek ik af met iemand. Vingerverf is hier ook een succes gebleken. Voor moederdag leuke dingen gemaakt. Boekjes lezen, met duplo spelen, toettoet auto’s, bakjes met lepeltjes of een tandenborstel of iets dergelijks, klimmen en klauteren over kussens (van de bank of grote stoel) zijn ook allemaal leuk om te doen. Maar het allerliefste gaat ie mee op de fiets. Elke zaterdagochtend gaan we naar de markt. Heerlijk tochtje, goedkoop fruit in huis en meneer kijkt zn ogen uit met al die mensen! Als we bij de bakker wat halen, krijgt ie soms een koekje; feest!! We zijn bezig om hier buiten een speelplek voor hem te maken. Willen daar een klein glijbaantje neerzetten, z’n zandbak kan er dan bij, een aantal ballen (BAL! Is favoriet woordje).. en dan maar lekker rondkruipen en ontdekken! Maar ik herken wat je zegt: de dag duurt soms lang! Zeker nu ie overal langs kan stappen, op kan trekken, aan kan zitten, op kan kruipen, maar soms nét niet: frustraaatiieeee!

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Ons zoontje helpt met fruit maken en koken. Bijv. druifjes wassen of boontj ...
Mag ik vragen hoe je hem daar in betrekt? Onze dochter wil graag erbij zijn als ik eten klaar maak of kook maar er bij id stoel vind ze maar niks 🤷‍♀️