18 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb bij me eerste kind altijd hydrofiele doek gebruikt. Maar bij tweede niet.. durfde niet eerlijk gezegd en heb twee jaar behandeling ondergegaan voor zwanger te raken. Laat lekker vies worden en daarna gooi ik elke week in de was of om de dag.. Je kan alles kopen maar een baby niet.. Laat lekker spugen.. ik ga egt niet stressen om zulke dingen..

4 jaar geleden

Nooit een hydrofiele doek gebruikt, bij beide niet. Zie dan het nut van de aerosleep niet namelijk. Was elke week de topper, maar gewoon omdat ik de lakens enzo ook 2a3x in de week doe. Vind ik het wel zo fris dat de topper ook elke week gedaan wordt. Niet omdat het nodig is maar gewoon voor mezelf 🙈

4 jaar geleden

Ik kon de Aerosleeptopper ook om het matrasje van de Cosleeper kwijt

4 jaar geleden

De hydrofiele doek zou ik zeker weglaten. Dan heeft er aerosleep namelijk geen nut meer. En hoe minder losse dingen in bed hoe beter voor mogelijk stikgevaar. Wij wassen als we denken dat het nodig is. Dat kan na 2 dagen zijn maar ook langer. En dan wassen we de topper en de hoeslaken.

4 jaar geleden

Reactie op JIDD

Nooit een hydrofiele doek gebruikt, bij beide niet. Zie dan het nut van de ...
En als het eerder nodig is dan eerder :)

4 jaar geleden

Hydrofiele doek weg laten. Aerosleep topper gebruiken met zo'n speciaal hoeslaken van aerosleep.. dan is het goed

4 jaar geleden

Reactie op Knuffeltjeee

Ik kon de Aerosleeptopper ook om het matrasje van de Cosleeper kwijt
Nee past helaas niet. Ledikant is stuk groter dan co-sleeper. Dus ze heeft nog niet een hele nacht op de aerosleep matras (en topper) gelegen.

4 jaar geleden

Hydrofiele doek wordt door kraamverzorging aangeraden, deze moet je wel goed vastmaken. Op een aerosleep matras leek het mij ook niet handig, vandaar mijn vraag. Ik gebruik de doek nog wel in de co-sleeper. Ik merk wel dat ik hem echt goed vast moet doen, ze begint hem los te trekken. Kortom, het is tijd dat ze gaat verkassen naar haar ledikant haha! Ik zal maar eerlijk zijn…. Ik vind het gewoon lastig om de stap te zetten. Ik vind het fijn dat ze naast mij ligt. Maar ze kan niet tot haar 12e naast mij liggen haha….

4 jaar geleden

Reactie op StepGut

Hydrofiele doek wordt door kraamverzorging aangeraden, deze moet je wel goe ...
Een hele gekke vraag misschien, maar heeft het aerosleep matrasje/topper wel zin als je er een doek tussen legt? Het gaat juist om de gaatjes in het hoeslaken en de topper. Als je er een dichte doek tussen legt heeft het toch geen effect?

4 jaar geleden

Geen hydrofiele doek (kan ze alsnog verstikken. En de toppers zijn zo droog! Het is zo gemaakt dat spuug etc erdoor gaat ! Hier veel profijt van! Mijn tweeling slapen beide op hun buikje

4 jaar geleden

Reactie op Mbaby

Een hele gekke vraag misschien, maar heeft het aerosleep matrasje/topper we ...
Ik bedoelde meer bovenop de topper. Maar mijn idee was meer om de topper te beschermen tegen spuug. Maar ik dacht ook al dat het niet handig was, omdat je de aerosleep juist koopt vanwege de ‘gaatjes’. Daarom was ik benieuwd hoe vaak jullie de topper wassen. Maar als hij zo droog is, dan is dat fijn. In de co-sleeper zit een gewone matras. Daar gebruik ik nog steeds een hydrofiele doek in. Moet hem alleen stevig eronder doen.

4 jaar geleden

Alle adviezen over veiligheid van de hydrofieldoek en dat de Aerosleep dan geen meerwaarde meer heeft is al gezegd. Ik wil nog toevoegen dat ik het fijne aan de Aerosleep topper vind dat het spuug er 'doorheen' loopt waardoor je baby niet nat in de spuug ligt, wat met een hydrofieldoek wel het geval is. Zelf was ik de topper iedere 1 a 2 dagen (baby met reflux), is heel snel droog.

4 jaar geleden

Reactie op StepGut

Ik bedoelde meer bovenop de topper. Maar mijn idee was meer om de topper te ...
Oh haha, jaa anders heeft het geen effect inderdaad 😅. Maar is wel lastig ja met wassen enzo..

4 jaar geleden

Reactie op StepGut

Hydrofiele doek wordt door kraamverzorging aangeraden, deze moet je wel goe ...
O ik vond de overgang vreselijk! Ons kind en papa totaal niet... Die hadden wederzijds last van elkaar dus wat een rust. Al heb ik er toch een paar dagen slecht van geslapen... Naast de babyfoon hebben wij een cameraatje dat ik altijd even kan spieken wat hij aan het doen is in zijn bedje.

4 jaar geleden

Wij gebruiken alleen zo aerosleep met een hoeslaken. Geen exta topper of iets. En heel eerlijk was ik hem niet zo heel vaak..

4 jaar geleden

Geen hydrofiele doek meer gebruiken anders is het nu van de aerosleep weg! Wij hebben 2 toppers en ik was m denk ik om de dag! Best veel dus maar hebben een buik slaper dus liever dat ze dan op een schoon bedje ligt!

3 jaar geleden

Ik gebruik in de co sleeper al een aerosleep matras. Ons kleine meisje slaapt sinds enkele dagen graag op haar buik en dit biedt voor ons toch al een zeker veilig gevoel aangezien ze toch een beetje meer ademvrijheid heeft tegenover een gewone matras. Die vrouw van de babywinkel raadde ten strengste af om ander materiaal dan aerosleep hoezen rond of op de matras te leggen. Dit zou ervoor zorgen dat de zuurstof minder door kan waardoor de aerosleep matras zijn functie verliest en het kindje dus toch nog kan stikken

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje waste ik de topper wanneer ik het nodig vond. Soms 3x per week. Soms misschien wel een maand niet. Wel minimaal elke week een schoon hoeslaken.