9 Reacties

8 maanden geleden

Eerlijk gezegd gaat het zo ook met mijn jongste is net weer beter en dan weer ziek. Vandaag een prikje in de vinger laten doen. En daar kwam uit dat het toch weer een virus is. Dus ik kan alleen zeggen als je het echt zeker wil weten kunnen je zo'n test laten doen dan weet je het zeker.

8 maanden geleden

hier ook vanaf de kerstvakantie aan het klungelen. Eerst goede 2 weken corona gehad, vervolgens 3 of 4 dagen fit en vervolgens weer goed verkouden, sindsdien blijft ze kwakkelen, ene dag gaat weer goed, andere dag weer heel hangerig en huilerig. Ze is niet heel erg ziek maar ook totaal niet fit. Laat het voorjaar maar starten 🌼

8 maanden geleden

Hier heel het huis ook aan het kwakkelen. Al heel de maand, dus heel herkenbaar...

8 maanden geleden

Ik herken het van mijn oudste zoon. Hij is ook rond die leeftijd een hele winter ziek geweest. Het een na het ander. Voor controle toen langs de huisarts geweest, maar die zag niks geks (wel een paar vergrote keelamandelen, waardoor hij waarschijnlijk extra vatbaar was). Elke virus pakte hij mee. Gelukkig gaat het nu een stuk beter, deze winter is hij nog maar 1 keer ziek geweest.

8 maanden geleden

mijn dochter is sinds dat ze naar de opvang gaat iedere maand ziek. al een aantal keren in het zh gelegen omdat ze niet genoeg kracht had om aan te sterken tussen de ziektes door. het enige dat ik bij verschillende dokters te horen krijg is dat de eerste 2 jaren dat ze naar opvang of school gaat, dit normaal is. zolang ze niet elke keer antibiotica krijgt moet haar lichaam de ziektes leren afweren. ik heb echt al bij 4 verschillende ZH geweest met tranen omdat ik het zo moe was en zo erg vond dat ze zoveel afziet. maar er is niets aan te doen. ze moet hierdoor.

8 maanden geleden

Herkenbaar uit t eerste jaar. Hij gaat al sinds 10-12 weken oud naar de opvang. Het eerste jaar daar was echt van verkoudheid naar griepje naar verhoging en weer terug. Af en toe een tijdje wel fit en dan pikte zn radar weer iets nieuws op. Tot hij vorig jaar februari fikse buikgriep had. Zijn een middag op de kinderafdeling geweest voor ORS en observatie en toen hij daarvan opgeknapt was, leek zn afweer dusdanige boost tenhebben gehad dat hij niet meer zo vatbaar leek. Hij heeft nog regelmatig een snotneus, maar ze bellen van de opvang niet meer dat ie verhoging heeft. En hij is ook niet meer écht ziek, dat ie een paar dagen echt er af ligt. Wel eens minder fit. Pas nog hand-voet-mond ziekte en waterpokken, maar beide weinig last van buiten de uiterlijke verschijnselen. Ben dus bang dat t inderdaad steeds een virusje is en dat je zoontje nog druk met zn weerstand aan t opbouwen is. Ik weet niet of ie (al lang) naar de opvang gaat?

8 maanden geleden

Hier pakt ze ook al twee jaar werkelijk elk virusje mee, om moedeloos van te worden! Zo zielig ook. Ik zei laatst tegen mijn man "hey, volgens mij is ze al twee dagen snotvrij!" en wat denk je, 's middags belt de opvang dat ik haar weer mag ophalen met koorts. Ik ga ervanuit dat haar immuunsysteem straks zo superdeluxe ontwikkeld is, en dat ze vanaf de basisschool nooit meer ziek wordt 😅 (of tenminste, daar hou ik me maar aan vast). Ik heb overigens wel jankend bij de huisarts gezeten met de boodschap dat ik dan maar mijn baan opzeg om haar van de opvang te kunnen halen. Maar dat werd me ten strengste verboden 🫣

8 maanden geleden

Reactie op Heusi

Herkenbaar uit t eerste jaar. Hij gaat al sinds 10-12 weken oud naar de opv ...
Ja, hij gaat sinds hij 18 weken is 1 dag in de week naar de opvang. Hij heeft nu weer een dubbele oorontsteking te pakken.. gelukkig wel een kuurtje gekregen. Nu hopen dat het snel weer beter gaat.. Ik heb me er inderdaad maar bij neergelegd dat het steeds het ene na het andere virus is. Dus van mij mag het voorjaar snel beginnen 🙈

8 maanden geleden

Reactie op Lily12

Hier pakt ze ook al twee jaar werkelijk elk virusje mee, om moedeloos van t ...
Hahah ja daar ga ik ook op hopen dat die zo’n goede weerstand heeft dat hij nauwelijks meer ziek is. Laten we daar maar vanuit gaan. 😂 Nee de opvang is juist goed voor de weerstand zeggen ze dan maar als je iedere keer met een ziek kindje zit dan vind ik het toch zo sneu. Dan ben ik ook in staat om te stoppen met de opvang. Maar hij vind het ook veel te leuk daar. Dus we bijten maar door!