18 Reacties

4 jaar geleden

Oh dit had ik beter in de algemene groep kunnen vragen denk ik 😁 komt vast niet zo vaak voor dat de feb groep hier groot genoeg voor is? We zullen zien :)

4 jaar geleden

Mijn moeder had dit. Mijn jongste broertje had hier meeste last van en ivm ruimte gebrek met 6 mnd al ingedaald en weeën. Hebben dit met weeremmers en bed rust kunnen uitstellen. Had wel te klein hoofdje bij geboorte hierdoor. Ik en mijn andere broertje zijn maar paar weekjes te vroeg geboren. Ik denk wel dat je iets meer echo's gast krijgen op t einde om t goed in gaten te houden. Heel veel succes🍀 en gefeliciteerd ❣️

4 jaar geleden

Ik heb een uterus bicornis. Een tussenschot in de baarmoeder. Ik heb het geluk dat het niet volledig tot mijn baarmoedermond grenst. Ik ben medisch heb krijg elke 3 weken een echo om de groei in de gaten te houden. Fijn om zo vaak je kleine te mogen zien 😁

4 jaar geleden

Reactie op Annemiek38

Mijn moeder had dit. Mijn jongste broertje had hier meeste last van en ivm ...
Dankjewel! En heeft je broer er nu nog iets aan overgehouden als ik mag vragen. Misschien dat de baarmoeder door de eerste wat is opgerekt voor jullie kwamen dan. Ik ben ook zo benieuwd hoe het hier gaat lopen. Maar super nieuws dat je moeder gewoon drie kinderen op de wereld heeft gezet! Inderdaad wat meer echo’s denk ik ook zodat ze het kunnen checken. En ze zeiden vroeger altijd dat er misschien een ring rond mn baarmoedermond moet om de druk er op te houden.

4 jaar geleden

Reactie op Annemiek38

Mijn moeder had dit. Mijn jongste broertje had hier meeste last van en ivm ...
Dankjewel! En heeft je broer er nu nog iets aan overgehouden als ik mag vragen. Misschien dat de baarmoeder door de eerste wat is opgerekt voor jullie kwamen dan. Ik ben ook zo benieuwd hoe het hier gaat lopen. Maar super nieuws dat je moeder gewoon drie kinderen op de wereld heeft gezet! Inderdaad wat meer echo’s denk ik ook zodat ze het kunnen checken. En ze zeiden vroeger altijd dat er misschien een ring rond mn baarmoedermond moet om de druk er op te houden.

4 jaar geleden

Reactie op Rachellevb

Ik heb een uterus bicornis. Een tussenschot in de baarmoeder. Ik heb het ge ...
Oh dit klinkt wel goed ja. Zoveel echo’s! Ik heb er hopelijk ook nog extra na de 12 weken. Kunnen ze dan in de tussentijd nog iets doen als het achterblijft in groei dan vraag ik me af? Bij jou zal dat wel anders zijn natuurlijk dan bij mij. Hoop voor je dat alles goed blijft gaan 🙌 succes! Hoe ver ben je nu?

4 jaar geleden

Reactie op Rachellevb

Ik heb een uterus bicornis. Een tussenschot in de baarmoeder. Ik heb het ge ...
Oh dit klinkt wel goed ja. Zoveel echo’s! Ik heb er hopelijk ook nog extra na de 12 weken. Kunnen ze dan in de tussentijd nog iets doen als het achterblijft in groei dan vraag ik me af? Bij jou zal dat wel anders zijn natuurlijk dan bij mij. Hoop voor je dat alles goed blijft gaan 🙌 succes! Hoe ver ben je nu?

4 jaar geleden

Ik heb een twee hoornige baarmoeder dus met tussenschot. Mei 2020 bevallen van mijn eerste kindje met ks. Inderdaad veel extra controle en met 32wkn waren ze even bang dat hij al zou komen dus paar dagen opgenomen geweest en weeen remmers gekregen. Daarna praktisch bedrust en toch nog tot 37 weken doorgelopen. Wel stuitligging door gebrek aan ruimte, vandaar de ks. Maar mijn kleine mannetje is super gezond. Was niet super groot maar ook zeker niet te klein, hij mocht gelijk naar huis. Succes, ze houden je goed in de gaten hoor ❤️

4 jaar geleden

Ik niet maar een vriendin heeft dit ook, heeft inmiddels 2 gezonde kids. Eerste wel met 33 weken en 2e met 37 weken geboren. Dus wel vroeg maar ook fijn toch nog een mooie tijd bij zich kunnen dragen! Hoop dat dit alleen goede moed is voor jou! 🍀 en dat je kindje ook zo lang mogelijk in je buik mag blijven.

4 jaar geleden

Dankjewel! En heeft je broer er nu nog iets aan overgehouden als ik mag vra ...
Hij heeft niets eraan overgehouden. Tenminste niet iets wat er echt aan te linken is. We hebben allemaal vorm van dyslexie maar of dit met vroeggeboorte te maken heeft🤷🏼‍♀️.

4 jaar geleden

Deze berichten stellen me wel weer wat gerust. Heel erg bedankt voor het delen!

4 jaar geleden

Oh dit klinkt wel goed ja. Zoveel echo’s! Ik heb er hopelijk ook nog extra ...
Het enige wat ze kunnen doen is bedrust geven en je blijven monitoren. Ze zijn er snel bij vanwege de velen echo's. Ik ben nu 10+2. Ze zeiden dat ik 3x zoveel kans heb op een miskraam en 3x zoveel kans op vroeggeboorte. Dat maakt me wel bang..

4 jaar geleden

Reactie op Rachellevb

Het enige wat ze kunnen doen is bedrust geven en je blijven monitoren. Ze z ...
Oh jezus. Nou die cijfers heb ik nog niet voorbij horen komen hoor 😳 die vroeggeboorte snap ik wel. Maar ik snap niet waarom een miskraam daar nu bij hoort. De baarmoeder kan toch gewoon oprekken? Zeker aan her begin.

4 jaar geleden

Oh jezus. Nou die cijfers heb ik nog niet voorbij horen komen hoor 😳 die v ...
Heeft vooral te maken met waar het kindje zich nestelt. Als dit te hoog in de holte is, dan heeft de placenta minder ruimte om te groeien. Heb ik me laten vertellen. Ik vind wel dat ze mij van tevoren echt heel erg veel stress hebben bezorgd.het zwanger worden zou ook moeilijker gaan. Nou, dat is niet waar gebleken 🤣. Ik hoop echt dat alles goedgaat, maar ze zijn vrij direct geweest in het geven van informatie. Hoe is dat voor jou?

4 jaar geleden

Reactie op Rachellevb

Heeft vooral te maken met waar het kindje zich nestelt. Als dit te hoog in ...
Oh echt? Ik weet het sinds ik 13 ben en toen zeiden ze moeilijker zwanger en dat er misschien een ring om de baarmoedermond moet. Toen dachten ze nog dat ik een tussenschot had. Ben nu 32 en een paar jaar geleden door de MRI gehaald. Toen zeiden ze dat je kans hebt op een vroeggeboorte en evt minder snel zwanger. Maar we hebben nu een onverwachts gelukje dus dat blijkt niet helemaal waar. Ik heb geen cijfers gehoord. Maar ik kan me voorstellen dat je misschien minder snel zwanger wordt omdat de zaadjes zich verdelen over twee baarmoeders en er maar een eileider een eitje geeft? Geen idee hoor. En vroeggeboorte snap ik. Misschien net als bij tweelingen? Meer miskramen snap ik niet zo eigenlijk. Vond het percentage sowieso al hoog voor ‘normale’ baarmoeders. 20 procent ofzo. Ligt aan je leeftijd ook maar toch. Ik heb progesteron gekregen omdat ik troep a.k.a. Bruine afscheiding uit de andere baarmoeder bleef krijgen. Met die pillen is dat gestopt. Hier in portugal keken ze me niet zo gek aan en zeiden ze ook kans op vroeggeboorte. Voor de rest niks. In nl veel onderzoeken gehad omdat ik een koperspiraaltje wilde en moest er twee. Het zetten lukte niet en later onder narcose gedaan. Bleek er een openingetje van de ene naar de ander te zijn. Wat dat gaat betekenen als alles uitrekt en dat openingetje misschien ook, dat weet ik niet. Ze hebben voor de rest nooit iets meer gezegd en zeker niets angstaanjagend ten opzichte van toen ik 13 was. De laatste onderzoeken waren in het albert schweitzer in Dordrecht trouwens.

4 jaar geleden

Uterus bicornis en zwanger van een tweeling. Hoe ver het tussenschot gaat is niet duidelijk, maar aan beide kant een. Ik maak me niet druk, krijg veel controles en heb vertrouwen in de medici. Het enige waar ik wel rekening mee houdt is dat ik het straks vrij vroeg heel rustig aan moet gaan doen. Lastig voor iemand die normaal veel werkt en het hele land door crosst. Maar vanaf moment dat ik wist dat het er twee waren moest ik al schakelen :) met vroeggeboorte en meer rust.

4 jaar geleden

Oh echt? Ik weet het sinds ik 13 ben en toen zeiden ze moeilijker zwanger e ...
Ik hoop voor je dat alles goed gaat. Ik duim voor je🤗