11 Reacties

één jaar geleden

Er is een formulier waarop de vader aan kan geven toestemming te geven dat je met jullie kindje het land mag verlaten. Als je op Google ‘formulier alleen reizen met kind’ invult, krijg je de link van de Rijksoverheid met daarop het te downloaden formulier. Ik kan de link hier helaas niet plakken. Succes en fijne vakantie gewenst!

één jaar geleden

Als alleen jij het gezag hebt heb je geen toestemming nodig van de andere ouder. Zou wel bewijs meenemen dat alleen jij gezaghouder bent.

één jaar geleden

Als je alleen gezag hebt papieren meenemen die dat aantonen idd.

één jaar geleden

Ik reis veel alleen met mn kinderen. Ik word altijd gecontroleerd op schiphol. Ik heb altijd bij me - geboorte certificaat. - toestemmings formulier (dit zou je bewijs van gezag mee nemen) - copie paspoort van mn man.

één jaar geleden

Hii, ik vlieg over 2 weken ook alleen met mijn dochter naar het buitenland. Ik ben heel erg benieuwd naar jouw ervaring en tips! Ik vind het namelijk heel erg spannend

één jaar geleden

2x alleen gereisd, maar wel een relatie met papa, die moest werken 😅 eerste keer met 6 maanden oud en tweede keer met 9 maanden oud. Mijn dochtertje heeft zijn achternaam. Had voor de zekerheid het formulier mee waarbij de andere ouder toestemming gaf, maar nooit om gevraagd. Van de 4x vliegen ben ik 1x een soort van ondervraagd bij de security op Schiphol. Wat de reden was dat ik alleen reisde, het hoe waarom waardoor hoelang verhaal zeg maar. Overigens probeerde ze het uit interesse te doen, maar werd ook wel onopvallend (nja dat probeerde ze) van top tot teen bekeken. Had echt het idee dat ze mijn body language controleerde bij mijn antwoorden etc.

één jaar geleden

Kun je je ex niet vragen om zo'n formulier in te vullen om niet voor verrassingen te staan?

één jaar geleden

Kun je je ex niet vragen om zo'n formulier in te vullen om niet voor verras ...
Nee dat is geen optie

één jaar geleden

Reactie op Inge2108

2x alleen gereisd, maar wel een relatie met papa, die moest werken 😅 eerst ...
Okay bedankt voor je reactie. Ik ben heel benieuwd.

één jaar geleden

Wij werden daar afgelopen week wel om gevraagd - beide op de heen en terug weg (beide keren op Schiphol trouwens, niet op de vluchthaven in Schotland). Dus ik zou er niet vanuit gaan dat ze het niet gaan vragen. Fijne vakantie iig, het komt vast goed!

één jaar geleden

Ik heb trouwens begrepen dat je bij de rechtbank gratis een uitreksel uit het gezagregister kan opvragen. Daar staat dan dat jij de enige bent die gezag heeft. Dan heb je geen toestemming nodig van de andere ouder. Het is ook handig om een brp uitreksel mee te nemen, die kan je bij de gemeente opvragen. De controles vinden alleen plaats als je buiten EU reist dus niet schengen. https://www.juridischloket.nl/familie-en-relatie/ouderschap/toestemming-reizen-kind/