6 Reacties

één jaar geleden

Hij moet niks. Opa's en oma's en vrienden moeten zich hier niet mee bemoeien want dat maakt het alleen maar erger. Hij voelt de omgeving als niet vertrouwd/veilig.( en als jij iets niet vertrouwd/veilig of in een niet vertrouwde/veilige omgeving bent zou jij er ook niet gaan slapen of moeilijker in slaap komen/lichter slapen). Zo is het voor kinderen ook. Mijn oudste kon tot haar 3 jaar nergens anders slapen. Was iedere keer echt drama. Ineens ging er een knop om een ging wel goed. Ik had alleen een zus waar ze naar toe ging. Eerst gingen we altijd samen daarna ging ze 1 x in de maand alleen naar haar toe. En dat ging goed. Het voelde voor haar vertrouwd. En tot haar 6 jaar zijn we buiten mijn zus nooit op vakantie geweest. Dus toen ze 6 was werd het alleen maar makkelijker. Mijn jongste zal dit probleem straks ook krijgen wanneer mijn ex man zijn eigen huisje heeft. Je kunt niks anders doen dan blijven oefenen. Maar niet forceren want dan gaat het averechts werken. Veel succes en laat je niks opleggen door anderen. Jij bent de moeder niet hun.

één jaar geleden

Niks 'moet' inderdaad! Maar wellicht bedoelen ze het niet zo? Is het niet meer dat ze graag zouden zien dat hun kleinkind een keertje komt logeren? Misschien proberen om samen in een andere kamer te slapen? Om zo te wennen aan een andere ruimte? Hoe gaat dat op vakantie? Wil hij dan ook niet slapen? Verder geen tips helaas. Onze dochter slaapt zo nu en dan wel eens een keertje bij oma. En op vakantie sliep ze laatst tussen ons in, hadden toen geen extra bedje.

één jaar geleden

Reactie op Debby1122

Hij moet niks. Opa's en oma's en vrienden moeten zich hier niet mee bemoeie ...
Dankjewel voor je fijne reactie. Dat vinden wij inderdaad ook. Het is ook niet leuk om telkens bij andere mensen het gevecht aan te gaan. Alle (soms) goed bedoelde adviezen dan, pfff.. Het enige lastige is dat mijn schoonmoeder er op staat dat hij komt logeren want met haar andere kleinzonen (4 jaar en 6 maanden) kan dit ook gewoon. Ze vind zelfs dat hij 'dan maar een keer niet slaapt' ook prima is. Maar fijn om te horen dat het bij meer kindjes niet vanzelfsprekend is

één jaar geleden

Reactie op eLeMVeAa

Niks 'moet' inderdaad! Maar wellicht bedoelen ze het niet zo? Is het niet ...
Jaa ik snap helemaal dat het leuk is als hij komt logeren of als we in de middag niet op tijd weg hoeven voor zijn bedtijd. Ik heb alleen ook weinig zin in een kind wat niet slaapt en daar vervolgens 3 dagen last van heeft. Dilemma's.. Op vakantie duurt het ruim 2 uur met veel mopperen en zeuren voordat hij in slaap valt, terwijl dat thuis 5 minuten zonder gedoe is. We gaan thuis eens oefenen om samen op de logeerkamer te slapen, goed idee!

één jaar geleden

Reactie op MevrJo

Dankjewel voor je fijne reactie. Dat vinden wij inderdaad ook. Het is ook n ...
Dat is dan mooi jaar probleem. Zij is niet degene die er later problemen mee heeft want ze heeft ze weet af aan jou. En jij mag het thuis weer oplossen. Ik krijg ook heel veel commentaar van mijn omgeving en heb dat als antwoord op gegeven dat het mijn kind is een niet die van hun. Staat het ze niet aan dan komen ze maar bij mij logeren 😂. Maar dan hebben ze gelijk van alles klaar liggen waarom dat niet kan. Ik heb als redenering als b je mijn kind niet aan kan in mijn eigen huis dan kun je het ook niet in jou huis. En mijn kind mijn regels. Dat is precies waarom mijn kinderen absoluut niet bij hun oma's mogen slapen. Ik heb een paar strakke regels /normen die ik wil dat ze die aanhouden en dat doen ze niet.

één jaar geleden

Mijn dochter kan ook niet goed slapen bij andere thuis, tenzij ik en m’n partner echt buiten beeld is. Bijvoorbeeld logeren gaat altijd super goed. Misschien wat later naar bed omdat het wel even wennen is, maar overall gaat het redelijk. En als wij er bij zijn, bijvoorbeeld omdat we wat later willen blijven hangen, lukt het gewoon echt niet. Ook vakanties is dan drama en ze slaapt nu sinds 2 maanden ook bij mij in bed, omdat ze weigert in dr eigen bedje te slapen. Opvang en wekelijkse oppasdag bij opa en oma gaat nog steeds prima in eigen bedje. Weet niet hoe dat bij jullie zit en in hoeverre je al geprobeerd heb om hem te laten logeren, maar misschien gaat het wel veel beter dan je van te voren verwacht?