4 Reacties
6 maanden geleden
Ik ben ook een alleenstaande moeder. Ik vind het moelijk om de juiste balans te vinden als alleenstaande moeder.
Helemaal omdat ik geen netwerk heb om op terug te vallen.
Vindt het leuk dat ik nu wel volledig mijn aandacht aan mijn kinderen kan besteden. En dat nu mijn ex man wel wat meer betrokken is bij zijn kinderen.
Een nieuwe partner zit ik nu echt niet op te wachten.
6 maanden geleden
Ik ben ook alleenstaand sinds januari 2023, zoontje is 2 dagen pw bij z’n vader. Ik loop er tegen aan dat ik m’n zoontje moet missen en hem moet opvoeden in 2 huizen had het absoluut niet zo gewild. Voordeel is denk ik wel dat niemand bemoeit , geen ruzies meer in 1 huis. Maar daarentegen vindt ik het soms erg lastig om alleen met mn kind op pad te gaan (dagje weg ofzo) en hij krijgt een huilbui of luistert niet ofzo alles komt op mij terecht dan.
Ik sta wel weer open denk ik om iemand te ontmoeten maar niet om meteen samen te zijn of überhaupt nog niet samenwonen denk ik. Maar iemand leren kennen lijkt me wel leuk voor nu.
6 maanden geleden
Ook ik ben alleenstaande moeder zwaarste voor nu is dat ik ook geen netwerk heb om op terug te vallen en in beide huizen andere regels gelden. Daar tegenover staat dat ik nu niet of te overleggen en er geen ruzies meer zijn.
Nieuwe partner ben ik zeker niet klaar voor ga er ook niet naar op zoek als het eenmaal gebeurd prima zo niet dan ook
6 maanden geleden
Hier alleenstaande mamma sinds eind afgelopen zomer. Helaas is mijn ex nog heel erg verworven in mijn leven dus nog altijd de nodige ruzie hier. Wat ik wel fijn vind is dat ik nu gewoon leuke dingen kan doen met mijn dochter zonder de narigheid en irritatie die er voorheen zou zijn geweest op dat soort momenten. Mijn ex nam altijd alle aandacht in beslag en alles draaide om hem. Wat ik minder vind is dat ok, ook zonder netwerk, ik geen kant uit kan. Mijn dochter woont volledig bij mij dus een wandelingetje in mijn eentje bestaat niet. Met alles wat ik doe moet mijn dochter mee. Vanaf volgende week naar de peuterspeelzaal en ik denk dat ik me in het begin geen raad weet met de vrijheid die er dan ontstaat 😅.
Nieuwe partner ben ik niet naar op zoek gegaan, maar vond ik al vrij snel in een vriend van mij die ik al jaren kende. Vreemd hoe het gemeen hebben van een scheiding mensen bij elkaar kan brengen. Helaas vanwege jarloezie van ex nog wel lastig om op te starten met de nieuwe "partner". Ik vind wel heel veel steun nu met een nieuwe (nog prille) relatie.