5 Reacties
5 maanden geleden
Hier ook zo een, al wordt het wel al wat minder nu. Hier is uitleggen toch echt de beste manier. Als ik merk dat ze moe/hangerig is vraag ik aan dr of ze anders even wil knuffelen. En als we gewoon buiten lopen geef ik aan dat ik haar buiten niet ga tillen, daar doen we alleen aan lopen of kinderwagen. Of terwijl, als ik merk dat ze gewoon opgetild wil worden zonder een goede reden, is het nee. En uitleggen dat ze veel te groot en te zwaar is voor mama nu.
5 maanden geleden
Heel herkenbaar, ongemerkt door het vele tillen liep ik een schouderblessure op waardoor ik wat fysio behandelingen nodig had. Daardoor neem ik sinds een tijdje weer altijd de kinderwagen mee naar buiten. Ze kan dan kiezen, of lopen, of in de kinderwagen. Ik leg dan uit dat ik haar niet kan tillen en dat ze kan kiezen tussen de wagen of lopen. In het begin vond ze dit moeilijk en bleef ze dan aan mijn been hangen en jammeren om getilt te worden. Soms heb ik haar dan met strijd in de kinderwagen gezet. Maar na een paar dagen begon ik verbetering te zien en begon ze het te begrijpen. Nu vraagt ze in iedergeval buiten bijna niet meer om getilt te worden.tegenwoordig vind ze het ook heel leuk om hand in hand te lopen. Binnen probeer ik vaak te sturen op kniffelen op de bank. Ook dit begint ze steeds beter te begrijpen. Succes!
5 maanden geleden
Herkenbaar, bij ons wil mijn zoontje door zowel mij als mijn man graag opgepakt worden. Alleen ik ben zelf 1.60 m en hou dat dus tegenwoordig niet lang meer vol dus zet hem na een korte periode weer neer of ga met hem zitten op de bank . Mijn man houdt het wel langer vol en ik merk ook dat mijn zoontje het dus ook meer aan hem vraagt om opgetild te worden. Buiten doe ik het nooit, dan is het of lopen of in de wagen.
4 maanden geleden
Super herkenbaar alleen kan ik nu minder tillen omdat ik zwanger ben. Vaak laat ik haar kiezen ( handje vast houden of in de buggy) ( zelf klimmen of bij me op de bank zitten) en in “nood” pak ik haar wel op ( als ze super is gevallen of echt ontroostbaar is) ze begint het nu te snappen en zegt mamma niet tillen baby. Maar ben inmiddels 5 maand zwanger.