5 Reacties

10 maanden geleden

Mijn dochter heeft het andersom… eerder bang van alles en nu van niets? Ik denk dat dit een onderdeel is van karakter-ontwikkeling en risico’s herkennen. Waar wel bang van zijn en waar niet van.

10 maanden geleden

Reactie op februari2022mama

Mijn dochter heeft het andersom… eerder bang van alles en nu van niets? I ...
Bedankt voor je antwoord .. ja misschien is het dat wel. We proberen ze terug overal gerust te stellen en te steunen en hopelijk groeit ze er ook wel weer uit dan

10 maanden geleden

Ja hier ook! Opeens bang voor het donker en waar ze voorheen met gemak de geitjes voerde vind ze dit nu ineens eng. Ook de glijbaan moet ik haar nu over de drempel helpen. Mijn dochter heeft eerder zo'n fase gehad. We proberen er gewoon met haar over te praten en haar uit te dagen maar ook begrip te tonen, niet te zeggen dat de angst er niet is. Word vast weer beter! Durft je dochter wel van de glijbaan als je bijv. aanbied om het samen te doen of haar hand vast te houden? Als het lukt zijn dit voor haar ook succes ervaringen.

9 maanden geleden

Ja hier ook! Zelfs pluisjes 🥹 Hoor ik ineens MAAAAAMMM PLUISS!! Wat moet je daar nou mee 🤣🤣 Ja weghalen dus, anders stapt ze dus niet haar bed in. Die pluis moet eerst weg.. Denk dat het een fase is, ze vind ineens meer dingen spannend dan eerst. En ze is ook weer veel meer mama/papa gericht.

9 maanden geleden

Hier ook. Onze dochter benoemd het zelf als ze iets spannend vindt. We horen ineens veel vaker ‘spannend’. We troosten en helpen. Het is weer een nieuw stapje in de ontwikkeling