3 Reacties

één jaar geleden

Hoi ik heb dit ook en met heel veel beesten helaas. Insecten, vogels enz ik moet er niks van hebben🫣 je hebt er speciale therapie voor, soort hypnose achtig iets maar vond dat heel duur. Maar blijkt wel te helpen. Voor mezelf vind ik het niet zo erg maar wel voor m’n dochter op wie ik het soort van overbreng wat ik echt niet wil. Dus probeer me altijd heel stoer te houden. Of te zeggen, kijk daar is een spin, pak m maar eens😝 Knap lastig dat wel.

één jaar geleden

Reactie op freumpie

Hoi ik heb dit ook en met heel veel beesten helaas. Insecten, vogels enz ik ...
Oh dit doe ik ook. Ik teken vaak leuke spinnen. Laatst zag ze een echte en wou ze die oppakken. Ik rende gillend weg. Ze snapte er niks van. Spinnen waren zo zo leuk? Ja dat geldt voor lieveheersbeestjes ja.

één jaar geleden

Ohh ja, ik ben ook als de dood. Altijd al geweest. Laatst kwam er echt zo’n vieze, dikke spin uit het speelgoed van mijn zoontje gekropen dat hij van buiten naar binnen had gehaald. Hij wilde er naartoe maar uit reflex duwde ik hem weg. Veels te hard, hoofd gestoten, janken natuurlijk 😅 Spin kroop ondertussen weg onder een meubelstuk… Moest mezelf echt bij elkaar rapen om de situatie op te lossen. Zoontje voor de tv geparkeerd en het langste opzetstuk van de stofzuiger gepakt. Gelukkig heb ik ‘m kunnen vinden en opzuigen, want van het idee dat er ergens in huis een spin zit en ik weet niet waar, word ik echt gek. Binnenkort verhuizen we van een appartement naar een rijtjeshuis met tuin, dus zal ik er wel vaker mee te maken krijgen. Ik denk dat je er niet zoveel aan kunt doen, tenzij de angst je leven beheerst, dan is therapie een optie. Op reis heb ik wel eens van die dagen meegemaakt, dat we in de jungle overnachtten en ik gewoon niet kon ontspannen omdat ik dacht dat uit elke hoek een vogelspin kon zitten. Dat beklemmende gevoel heb ik gelukkig hier thuis niet, dus gewoon maar accepteren en hopen dat ik de angst niet overbreng op mijn kinderen. Een spinnenbestrijdingsdienst is er geloof ik alleen voor een spinnenplaag, of om een giftige spin weg te halen. Gelukkig dat we die hier niet hebben.