9 Reacties
3 jaar geleden
Heyhey,
Bij ons hebben ze al regelmatig antibiotica moeten nemen (wel voor oorontsteking en keelontsteking) en zeiden ze dat we de antibiotica zoveel als mogelijk moesten spreiden over de wakkertijd doorheen de dag als ze al doorslapen.
Ze slapen hier van 19u-6u30 a 7u dus gaven we deze om 6u30/7u- 12u30 - 18u30.
Eventueel kan je naar je eigen dokter/kinderarts bellen om dit te vragen?
3 jaar geleden
Hallo, wat vervelend voor jullie en je dochtertje. Ben je zeker dat het om de 8u moet worden gegeven? Hier in Belgi毛 moest mijn dochtertje ook 3x/dag een siroopje antibiotica drinken, maar dat mocht telkens bij het eten/drinken worden gegeven, overdag. Wel voor een andere ontsteking.
Zo ja, hopelijk met veel knuffeltjes dan snel terug in slaap zodat jullie nog kunnen genieten van jullie reis. Zou denken dat het erna even kan duren dan voordat ze terug in haar oude slaapritme zit, maar als ze daardoor goed geneest zal dat haar slaap ook ten goede komen. Veel beterschap!
3 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken. Lief van jullie. Ik kan nu niet bellen met onze huisarts, omdat het weekend is. Niet over nagedacht Hihi anders had ik vanmiddag gebeld. Ik had ook op Google gezocht. Ze hadden het er wel over dat er bij 3x antibiotica op een dag het elke 8 uur gegeven moet worden.
In de praktijk heel lastig bij een baby. Ze is nu net in slaap gevallen en nu moet ik haar straks om 22:15 wakker maken. Ik zal morgen nog eens navraag doen om toch andere tijden te hanteren. Idd tijdens haar wakkertijden.
3 jaar geleden
Ik zou haar niet wakker maken voor de antibiotica. Zou rond 7 -13:00 en 19:00 geven. Zowel de orale als de cr猫me. Sowieso is het verstandig orale antibiotica niet op nuchtere maag te geven aangezien je er erg misselijk van kan worden. Dus dan moet je haar ook nog eens een flesje geven om 22:00.
3 jaar geleden
Reactie op Evababy2
Ik zou haar niet wakker maken voor de antibiotica. Zou rond 7 -13:00 en 19: ...
Oh ja? Dat hebben ze er niet bij gezegd. Wij geven haar nooit meer een flesje 鈥榮 avonds. Wat lastig allemaal zeg. Maar ik moet haar zo wel wakker maken. We hebben nu maar 1x gegeven, omdat ik medicatie om 13:00u heb gehaald.
Ik zit nog steeds in twijfel wat te doen. 7-13-19 zijn mooie tijden, maar dan zit er maar 6 uur tussen. En tussen 19:00 en 7:00 12 uur. Dus zou dat niet de werking aantasten?
3 jaar geleden
Reactie op StepGut
Oh ja? Dat hebben ze er niet bij gezegd. Wij geven haar nooit meer een fles ...
Ja mooiste is natuurlijk als er tussen de giften dezelfde tijden zitten. Bij mn oudste dochter 2 of 3x antibiotica gehad voor oorontsteking en daar maakte ik haar ook niet wakker voor. Was 3x per dag ook. Slaap is ook belangrijk denk ik dan.
En zelf zet je (in principe) ook geen wekker als je een antibiotica kuur hebt. Komt niet zo heel nauw
3 jaar geleden
Zijn jullie naar een Spaanse of Nederlandse arts geweest in Spanje? Je hebt daar ook veel Nederlandse artsen zitten namelijk. Of bel even de spoedhulp in je eigen woonplaats.
3 jaar geleden
Reactie op jojo zonnestraal
Zijn jullie naar een Spaanse of Nederlandse arts geweest in Spanje? Je hebt ...
Was een Spaanse kinderarts. Ik ben half Spaanse. Hier zijn ze wat strikter met de antibiotica. Maar ze zijn ook makkelijk met bedtijden. Dus baby鈥檚/ kinderen blijven hier ook wel langer op. Wat dat betreft houden wij in NL ons meer aan vaste tijden.
Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik ga de tijden gewoon over de dag verspreiden. Ik ga er vanuit dat de antibiotica gewoon helpt. Gisteravond heb ik haar wel even wakker gemaakt. Ze viel redelijk snel in slaap daarna. Maar ik weet zeker dat als ik dit een week ga doen, ze volgende week steeds wakker zal worden om 22:30馃檲馃檲