18 Reacties
2 jaar geleden
Draagconsult boeken zou mijn advies zijn, het is zo persoonlijk en zo’n draagzak moet natuurlijk helemaal goed zitten bij zowel jou als je man. Zo kun je verschillende zakken proberen met je kindje erin, en krijg je ook goed advies over wat er past bij jullie wensen, postuur, leefstijl, etc. Echt het geld waard!
2 jaar geleden
Een artipoppe is heel mooi (en duur, maar vooral fashion 😉). Naast dat een baby er prima in zit, is een ergobaby een stuk ergonomischer. Wij hebben een ergobaby en zijn er heel tevreden mee. Ik zat overigens met dezelfde vraag.. uiteindelijk toch voor de ergobaby gegaan vanwege het ergonomische.
2 jaar geleden
Hi! Heb een artipoppe en ik en m’n dochters en nu zoontje vonden het heerlijk. Elke dag in gebruik gehad zonder problemen oid. Hij is geloof ik niet minder ‘ergonomisch’ dan een ergobaby? Kan iemand me dat vertellen? Op de website staat ook veel info!
2 jaar geleden
Reactie op Scar
Ben ik ook benieuwd naar wat de een wel/niet ergonomisch maakt☺️
Ja volgens mij vooral de naam 😛 maar ben ook benieuwd!
2 jaar geleden
Artipoppe is zeker ook ergonomisch. Wel betaal je vooral veel geld voor het merk.
Ik ben kinderfysiotherapeut en geef regelmatig draagadvies.
Niet alle ergobabys zijn goed.
Het vervelende is dat iedereen zijn draagzak ergonomisch mag noemen. Je moet dus zelf goed kijken of de zak voldoet aan de eisen om ergonomisch te zijn. Ik zou ook aanraden om een consult te boeken bij een draagconsulent.
Waar je op moet letten:
- geen harde stuk in de rug, het moet mee kunnen bewegen met de natuurlijke vorm van je baby.
- benen in M-vorm waarbij knieën hoger zijn dan de heupen.
Let er op dat de ademruimte vrij blijft en je kind dus niet te ver naar beneden in de zak ligt.
Draag ook nooit je kind met het gezicht naar voren. Dit is nooit ergonomisch. Wel kan je sommige draagzakken (waaronder de artipoppe) ook op de rug dragen als je baby groter is.
Succes!
2 jaar geleden
Reactie op Mare2020
Ik heb me door een draagdoek consulente laten adviseren en daardoor afgesta ...
Oh grappig! Ik had bij m’n eerste zoontje een Tula maar vond die helemaal niet fijn 🙊 de banden trokken met schouders naar voren. Nu toch maar wel voor een Artipoppe gegaan omdat die gekruiste banden heeft op je rug. Echt een verademing aangezien m’n zoontje er nu al z’n slaapjes overdag in doet!
Zo zie je maar hoe de voorkeuren per persoon anders zijn! Draagconsukt is zeker geen overbodig luxe!
2 jaar geleden
Hier ook een tula free to grow, heel prettig. Thuis gebruik ik meestal een draagdoek.
één jaar geleden
Reactie op mommyy4
Wij hebben een artipoppe en zo blij mee! Helemaal geen rugklachten want ik ...
Ben ook heel erg aan t wikken en wegen welke draagzak geschikt is voor ons. Bij m’n zoontje had ik de Tula, maar kreeg ook ontzettend last van m’n rug waardoor ik echt iets wil met gekruiste banden op de rug. Lijkt mij meer comfort geven. Goed om te horen dat de Artipoppe jou zo goed bevalt.