5 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even 😄 Momenteel combineer ik niets maar stoom en pureer ik bijvoorbeeld broccoli en vries dit in in ijsblokjesvormen. Als dit bevroren is doe ik het per groentesoort in ziplock zakjes. Zo kan ik iedere keer wat anders combineren. Heb ook aardappel en rijst op dezelfde manier ingevroren. Spinazie heb ik gewoon diepvries gekocht, dit zit al in blokjes 😄 Ik ben zelf vooral nog zoekende naar hoe vlees en vis toe te voegen

3 jaar geleden

Goede vraag, zelf ook nog niet geprobeerd Vlees doe ik ook in de stomer. Van de week kip erin gedaan blenden en in ijsblokjesvorm met deksel invriezen. En dan net als de groente, (zoete)aardappel, rijst en/of pasta per keer blokjes eruit halen
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Spinazie wordt afgeraden om te stomen. Ik maak alles met de stoomkoker, maar enkel spinazie stoof ik blaadjes apart en doe ik dan na het stomen erbij om te mixen

3 jaar geleden

Reactie op NeleD

Spinazie wordt afgeraden om te stomen. Ik maak alles met de stoomkoker, maa ...
Waarom dan?

3 jaar geleden

Reactie op Ris.

Waarom dan?
Omdat het nitraat meer kans heeft om omgezet te worden tot nitriet door stomen en dat kan zorgen voor zuurstoftekort in het bloed bij baby´s en ademhalingsproblemen. Aangeraden wordt om de spinazie in de plaats te koken in een grote hoeveelheid water en dit ook weg te gieten (en dus ook niet te stoven zoals in mijn vorig bericht vermeld, was even in de war blijkbaar, sorry)