Hallo,
Mijn zoontje weigert nu al een week of twee avondeten (zijn warme eten met groente). Daarvoor ging het ook af en toe moeilijk, maar nu wil hij echt niet. Van alles geprobeerd; vers, potjes, stukjes los geven, juist pureren, van ons mee laten eten. Maar als hij maar iets in zijn mond krijgt wat niet brood, fruit, yoghurt of een cracker is eet hij het niet en spuugt hij het gelijk uit. Stukjes vlees gingen van de week wel. Ik heb al een keer een spinazie-banaan-yoghurt smoothie gemaakt en banaan-spinazie-ei pannenkoeken, maar daar zit lang niet zoveel groente in als dat hij eigenlijk zou moeten eten.
Om het vlees en granen maak ik me geen zorgen, dat krijgt hij over de dag wel binnen. Hij krijgt twee papflessen, brood en fruit. Gaat me vooral om de groente.
Herkennen anderen dit? Is dit een fase? Ik hoop het!
Kan een fase zijn maar het kan ook tandjes/kiesjes zijn die doorkomen.
Hier gebeurt het ook weleens en bij ons is het dan meestal dat.
Ze verdraagt dan geen warm eten.
Wat ik trouwens dan ook echt niet begrijp is dat ze echt alle groenten weigert, maar als ik dan wat olijven eet dan wil ze dat wel hebben en vind ze het nog lekker ook. Ik begrijp echt niks van dr soms 🙈 helaas moet ze van de groenten op mijn bord dan weer niks weten.
Hier ook !! Wij gaan week 5 al in, af en toe probeer ik een potje tegeven wilt die ene keer wel andere keer niet !!
Maar zo vers wil die niet alleen vlees !! 😱
Wat ik trouwens dan ook echt niet begrijp is dat ze echt alle groenten weig ...
Haha echt? Zal olijven ook eens proberen!! Ik heb vandaag komkommer geraspt en door de volle yoghurt gedaan. Dat heeft hij opgegeten. Toch weer mini beetje groente binnen 🙈😅