Wij zitten met een dilemma. Ons zoontje weigert ruim een week zijn avondeten, dit kreeg hij geprakt. We zijn over gegaan op hem stukjes aan te bieden van wat wij ook eten en dat gaat mondjesmaat beter. Hij krijgt nu alleen niet zoveel binnen als met zijn geprakte eten. Hij krijgt als toetje gewoon zijn yoghurt. We hebben het idee dat hij nog wel honger heeft omdat hij wat jammerig is na z'n flesje warme koemelk voor het slapen gaan.
Herkennen jullie dit en hoe pakken jullie dit aan?
Herken dit precies ,
Is hier al 3 weken zo , bijna tot geen avond eten eet ...
Heel lastig ja. We waren het weekend bij familie en hadden, om gedoe te voorkomen, een boterham mee voor de avond. Eet hij gewoon op. Maar avondeten ho maar.
Ik zou wel een gebruiksaanwijzing willen bij die eigenwijze dreumes
Herkenbaar! Onze eigenwijze meid had dit ook. Inmiddels zijn we er wel achter wat ze eigenlijk wil en dat is zelf doen. Inmiddels leg ik het eten op de playtray waar ze de rijst en spinazie zelf af haalt, zo eet ze wel. Maar ho maar als ik een lepel voor haar mond hou.
Hier krijgt onze dochter extra melk (kv poeder) bij het slapen gaan wanneer ze niet goed heeft gegeten. Zo weet ik iig dat ze met een gevulde buik gaat slapen :)
Hier idem.. Cb tips gevraagd maar heb alles al toegepast.. tip is weekje niet aanbieden maar alleen yoghurt en fruit als avondeten en geen boterham. Maar ze heeft nu opeens tijfens het koken al 2 dagen een paar stukjes bloemkool gegeten.. maar stopt daarna en wil dan niets... wel yoghurt..
Bij ons werkt dit bestek als je iets hebt wat je aan het vorkje kan prikken. Dan prik ik het eten er op en geef het vorkje aan hem en stopt hij het zelf in zijn mond.
Aanvulling op vorig bericht: sindsdien eet hij veel beter. Wil jij ineens alles proberen, als het niet past op de vork pakt hij het of met de hand of mag ik nu gelukkig toch weer met de lepel aan komen. Zelf doen met de vork maakte in ieder geval dat hij overstag ging.
Een druppel knijpfruit over het eten werkte bij ons in het begin ook erg goed, maar daar wilden we geen gewoonte van maken, dus daar zijn we mee gestopt.
Hier gaat het ook waardeloos. Zelf laten eten of iets lekkers over de groente doen helpt hier. Als ze wat groente of aardappel/rijst/pasta (of iets wat ze niet kent) heeft brengt ze het naar haar lippen en nog voor ze het aangeraakt heeft gruwelt ze er van en gooit ze alles op de grond 😭 alleen fruit en vlees is hier welkom...
Tip die ook werkt: zelf laten peuzelen van hele stukken eten en af en toe nog een hapje gepakt erbij schuiven. Zo oefent die, maar krijgt het ook genoeg binnen
Hier gaat het ook waardeloos. Zelf laten eten of iets lekkers over de groen ...
Precies dit ja. Net alle kip vakkundig uit de bami gevist om vervolgens de rest op de grond te deponeren of in zijn haar te smeren.
Het ene moment denk ik, boeiend komt vanzelf wel weer goed. Het andere moment maak ik me weer zorgen dat hij zo weinig eet en of het nog wel goed komt