18 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje is 1 jaar en 4 maandan, 16 maanden dan toch?🥹. Nouuu hij past nog steeds maaat 74 hoor😬, hij is niet groot of dik maar zie niet in waarom dat een probleem zou zijn hij wordt misschien niet 2 meter maarja 🫣

één jaar geleden

Nouja! Mijn zoon is ook 15 maanden en 74 cm. 3 weken geleden nog gemeten. Moet nog een keer extra op controle komen voor de groei maar waren helemaal niet in paniek op het consultatiebureau….. ik ben zelf 1.58 en mijn vriend 1.74 en klein zijn zit ook wel bij ons allebei in de familie maar had voor hem zelf wel gehoopt dat hij wat groter zou worden maar verder is het geen probleem, en er kan altijd nog een groeispurt komen toch? Wat voor onderzoek willen ze gaan doen dan? Zou me geen zorgen maken hoor! 🥰

één jaar geleden

Huh de kindjes van mijn vriendinnen (inclusief die van mij) zijn ongeveer die lengte en leeftijd. Totaal geen problemen hier 🙈. Vind het nogal wat overdreven dat ze hem meteen veels te klein vinden?? Ik snap wel dat je je wsl zorgen maakt, zou ik ook hebben. Maar ik denk dat het nergens voor nodig is 😊.

één jaar geleden

Ons zoontje van 16 maanden is ook gemeten op 74 centimeter. Maar hij past maat 74 echt niet meer 🤭 er is nooit iets over zijn lengte gezegd bij het consultatiebureau, dus hier maken ze zich geen zorgen. Als hij vrolijk is en zich goed ontwikkeld zou ik mij niet zo druk maken! Zijn jullie ook niet zo lang?

één jaar geleden

Reactie op Oeltje

Ons zoontje van 16 maanden is ook gemeten op 74 centimeter. Maar hij past m ...
Hij zit in de groeigrafiek wel onder de lijntjes zag ik, misschien letten ze daar meer op jullie en zijn er dan protocollen voor

één jaar geleden

Onze zoon is ook mini, 73cm en is 16 maanden. Zijn lijntje in de groeicurve was wel aan het afbuigen, groeide ook niet voldoende. Wij hebben daarom gekozen voor een doorverwijzing naar de kinderarts. Uit de eerste onderzoeken is gebleken dat hij minimaal groeihormoon aanmaakt en dat de schildklier ook niet doet wat het moet doen. Morgen gaan ze de eerste test van het groeihormoonstimuleringstest doen. Onze zoon doet het verder ook super goed in zijn ontwikkeling, loopt niet achter op leeftijdsgenootjes. Je ziet nu alleen wel goed dat hij qua lengte achterblijft

één jaar geleden

Onze zoon is ook mini, 73cm en is 16 maanden. Zijn lijntje in de groeicurve ...
Het schildklierhormoon zouden ze inderdaad ook willen testen dan .. Hopelijk komt alles goed!

één jaar geleden

Ons zoontje van bijna 16 maanden is ook klein. Hij is 74 cm en weegt net 8 kilo. IlZolang verder zijn ontwikkeling goed loopt zou ik je adviezen om je niet al te veel zorgen te maken. Ik vind persoonlijk dat CB vaak ouders bang maken om niks. Is 1 van jullie toevallig wat kleiner? Ik zelf ben 150 en partner is 186

één jaar geleden

Reactie op Happylife

Ons zoontje van bijna 16 maanden is ook klein. Hij is 74 cm en weegt net 8 ...
Ik ben 160cm, partner 180cm

één jaar geleden

Goed om een en ander uit te sluiten toch als groei achterblijft. Eigen lijn volgen is iets anders dan afbuigende groei

één jaar geleden

Lijkt me niet veel te klein hoor. Onze dochter van 17 maanden is 76 cm en daarvan zeiden ze “ze is klein maar niets abnormaal”, op haar curve zit zij ongeveer op plaats 25/100 (dus 75 kindjes van deze leeftijd zijn groter). Maar ikzelf ben ook niet heel erg groot, dus vind het best normaal. Zou me geen zorgen maken, soms moet je gewoon niet te veel aandacht besteden aan wat ze bij K&G zeggen, maar gewoon naar de kinderarts gaan.

één jaar geleden

Ons buurjongetje hier is 18 maanden en 74 cm. Bij kind en gezin zeiden ze dat hij ergens onder in de curve zit maar volgens mij niks om zorgen over te maken. Ons meisje van 16 maanden is 74 cm en groeit de laatste tijd weinig lijkt. Is nu ook door het lopen afgevallen. Maar doet het verder goed. Ze kwam wel met 45 cm ter wereld en we zijn beiden niet groot. Ze groeide niet goed in mijn buik.

één jaar geleden

Jeetje om meteen een onderzoek in te starten.. mijn dochter is ook erg tenger en zit nu in de fase niet willen eten. Ik heb me telang en tevaak zorgen gemaakt hierom, ik ga het niet meer doen. Ze ontwikkeld zich super goed en is een vrolijke dame. Die lijntjes en moetjes altijd, ben er klaar mee 😂

één jaar geleden

Hallo mijn kleine is geloof ik ook ongeveer 73/74 cm! Ze is nu 14 maanden. Ik ben zelf 158 en mijn partner 184 cm. Mijn baby zelf ontwikkelt zich goed dus ik maak me geen zorgen. Mijn arts van de consultatiebureau geeft ook nooit aan dat er iets mis mee, alleen dat ze onder de curve ligt maar dat dat kan komen doordat ze op mij lijkt. Ik ben ook altijd onder het gemiddelde. Haar eigen curve volgt ze wel gewoon netjes. Als je kindje je juist ontwikkeld dan hoef je je nergens zorgen over te maken.. wat anderen ook zeggen. Het gaat om de gezondheid van je kind en de ontwikkeling daarin is van belang. Alsmede het gewicht.

één jaar geleden

Ach meid, wat naar dat je je zo veel zorgen maakt. Ik denk namelijk dat dat echt niet nodig is. Ons 2e zoontje was met 15 maanden ook maar 73 cm en nu met bijna 3 jaar 89cm. En onze dochter is nu ook maar 76 cm. Wij zijn beide niet heel groot (1,60 en 1.69). CB vond dat ze hun lijn prima volgen. Echt ik zou je niet gek laten maken. Het CB doet wel vaker moeilijk over de meest normale dingen, met name als kinderen niet de gemiddelde ontwikkeling volgen. Zo was onze dochter gelijk "hoogbegaafd" omdat ze al zo veel praat (+/- 60-70 woordjes met 15 maanden).

één jaar geleden

Oh ja, onze oudste is ook nooit groot geweest, tot hij met 4 jaar een groeispurt kreeg en binnen 9 maanden van maat 98 naar maat 116 ging, dus dat kan ook nog haha

één jaar geleden

Reactie op rosanneke

Goed om een en ander uit te sluiten toch als groei achterblijft. Eigen lijn ...
Eens. Het gaat niet alleen om 'te klein', maar hoe is de groei tot nu toe verlopen? Kan me ontzettend voorstellen dat je onderzoek moe bent. Toch elke keer weer spannend, maar mocht er iets zijn zoals je in de voorbeelden hieronder leest dan toch wel fijn om dat te weten denk ik? Of dat het uitgesloten kan worden dat er iets is?

één jaar geleden

Mijn zoontje is bijna anderhalf en gaat nu richting maat 80. 74 past nog goed en soms iets te klein. Ik ben 158 en mijn man 170. M’n zoon was ook mini toen hij geboren was 44cm of misschien nog iets kleiner. Ik vind het irritant als mensen er wat over zeggen merk ik (ow die maat is voor 9 tot 12 maanden bijv) maar goed. Hij zal gewoon geen reus worden en daar is niks mis mee. Hij is ook geen grote eter en door vaak ziek zijn kwam hij ook niet veel aan, maar het gaat weer de goede kant op. Over z’n gewicht maakte ik me soms wel zorgen. Hij ontwikkelt zich verder ook goed. Motorisch snel en nu ook flink wat woordjes. Vervelend dat cjg je dat gevoel geeft!