Hoi allemaal,
Mijn zoontje heeft al 9 dagen lang meerdere keren per dag diarree. Elke ochtend in bad omdat hij er van boven tot onder onder zit. Soms meerdere keren per dag. Billen zijn rood en ook wat open geweest gelukkig nu weer dicht. Komt het door tandjes? Ontlasting ook wat slijmerig.
Zijn er ouders die dit herkennen? En wat doen jullie er tegen??
Hier ook, sinds vorige week woensdag nu. Ik denk een buikgriepje. Dat heerst ook en de ontlasting kan dan best lang dun blijven. Ik denk dat je er weinig aan doet.
Klinkt als buikgriep. Je kan als tussendoortje banaan geven en rijst als warm eten. Daar krijgen sommige kinderen iets stevigere ontlasting van. Niet dagen achter elkaar geven, dan raken hij misschien wel verstopt. Dit werkte tenminste bij mijn kinderen wel. Verder zul je het toch moeten uitzitten....
Bepanthen baby en vaseline smeren :)
Eerst bepanthen om de huid te helen, en daar overheen vaseline zodat het een beschermlaag geeft voor de huid.
Verder vooral uitzitten 😑 helaas! Verder baby goed laten drinken en evt. ORS geven
Wat bij ons helpt is vooral veel vast voedsel geven en niet pureren, geen knijpfruit of yoghurt. Brood groente kip/vlees etc geven. Veel water drinken.
Hier ook een hele poos nog diarree gehad na een buikgriep (dochter 13 maand). Vandaag dag 11 en eindelijk een beetje dikkere consistentie. We zijn begonnen sinds een paar dagen met probiotica maar of dat al zo snel werkt ...
9 dagen al aan de diarree is idd wel lang en je zoontje is nog maar 3 mnd dus iets van vast voedsel is nog geen optie lijkt me. Zou vooral ORS geven en het gewicht ook goed in de gaten houden. Uitdrogen is wel t laatste wat je wilt en ze verliezen veel vocht op deze manier. Heel veel sterkte voor jou en je ventje.