6 Reacties
4 jaar geleden
Een slaapcyclus van 45 minuten bestaat uit een ondiepe “actieve”slaap en een diepe “rustige” diepe slaap. Regelmatig bewegen kindjes onrustig en maken ze geluidjes tijdens de ondiepe slaap, en als ze de overstap maken van de ondiepe slaap naar de diepe slaap kan het verergeren (kunnen ze zelfs zielig huilen). Onderzoekers weten het niet, nooit goed kunnen onderzoeken, maar het zou idd verwerking van de dag kunnen zijn, danwel een droom. Je hoeft hem in ieder geval niet wakker te maken en het is heel normaal (onze zoon heeft het ook). Ik laat hem gewoon verder slapen totdat hij echt zijn ogen opent.
4 jaar geleden
Hier ook! Ik heb m wel eens een aantal keer uit bed gehaald in het begin. Omhoog gehouden voor een boer ofzo, maar toen werd ie helemaal wakker. Weer aangelegd, terug slapen en toen begon het circus weer opnieuw. Ik bleef vooral piekeren of ik iets kon doen zodat hij rustiger zou slapen. Maar achteraf bedacht ik me dat ik er waarschijnlijk meer last van had dan hij.
Ik merk wel dat als ik m goed laat boeren, hij rustiger slaapt. Dat is in de nacht, waarna hij na de voeding lekker wegdommelt, nog wel eens een uitdaging. Ik doe nu ook oordorpjes in om het niet zo te horen en zelf wat beter te slapen. Heb besloten hem er maar mee te laten slapen ipv continu oppakken.
4 jaar geleden
Hier ook! Ze kruipt volledig omhoog onder haar lakentje vandaan en ook met haar hoofd heen en weer blijven bewegen. Ook hier ligt ze al een lange tijd lekker op haar eigen kamer met de babyfoon aan