3 Reacties

8 maanden geleden

Hoi, ik zat in een gelijkaardige situatie. Ik was de laatste hand aan het leggen aan mijn doctoraat en ik wou erna niet in de academische wereld blijven maar een job zoeken in de medische industrie. Op mijn publieke verdediging was ik zo'n 17 weken zwanger. Ik was al begonnen met solliciteren vanaf ik 8 weken was maar zonder succes. Uiteindelijk op 38 weken een sollicitatie gedaan, ik kreeg de dag erna telefoon dat ik op tweede gesprek mocht gaan, terwijl ik al ingeleid was dus was diezelfde dag nog bevallen van nummer 2 (in oktober). 2 weken na de geboorte van nummer 2 ben ik de 2e ronde gaan doen (mijn man was dan thuis met de baby en ik had gekolfd). En dan kreeg ik snel erna te horen dat ik de job had. Ben in februari effectief begonnen daar. Mijn ervaring is dat het best stressvol was om zwanger een job te zoeken, ik merkte echt dat ik om die reden werd afgewezen ondanks dat dat geen officiële reden mag zijn. Uiteindelijk is het gelukkig wel goedgekomen. Sidenote: we hadden ook net een nieuw huis gekocht en moesten onze huidige woning ook nog verkopen (was pas verkocht een maand voor mijn bevalling) dus dat heeft het misschien wel extra stressvol gemaakt. Ik heb altijd bewust gezegd dat ik mijn kinderwens niet ga aanpassen voor mijn omgeving of de fase waar ik in zit op dat moment. Uiteindelijk komt alles wel goed en dan is de 'moeilijke fase' ook echt gewoon een kortdurende fase vergeleken met het leven dat je aan het creëren bent. Je vindt er (naar mijn mening) altijd wel een weg rond! Hopelijk heb je hier iets aan 🩵

8 maanden geleden

Hoogzwanger mijn baan verloren. Tijdelijk een WW uitkering gehad. Daarna een leuke baan aangeboden gekregen en is alles goed gekomen! Laat het je niet hinderen! Er zijn ook genoeg bedrijven die met de tijd mee gaan.

8 maanden geleden

Reactie op Jane94

Hoi, ik zat in een gelijkaardige situatie. Ik was de laatste hand aan het l ...
Dankjewel voor je lieve reactie en duidelijke uitleg ja hier heb ik zeker iets aan, heel fijn, dankjewel 😊😊