21 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb nog nooit iets gehoord over het gewicht van de baby tijdens controles.
Als antwoord op de initiële vraag: hoeft niet. Vorige zwangerschap was ik zo'n 19/20 kilo aangekomen en woog onze dochter toen ze geboren werd met 41 weken maar 3115 gram. Nu ben ik een kleine 10 kilo aangekomen met dik 38 weken en weet ik nog niet hoeveel de baby zal wegen.
4 jaar geleden
Ik moet nog 4 weken (morgen) ben 30 kilo aangekomen kleine word nu al op 3 kilo geschat loopt wel 2.5 week voor op der groei nu hopen dat ze ook 2.5 weekneerder komt
4 jaar geleden
Reactie op Nicky1411
Krijg je het gewicht van de baby niet te horen tijdens de echo’s?
Nee…. Heb er vaker naar gevraagd,
maar doen ze niet 🤷🏻♀️
4 jaar geleden
Reactie op Nicky1411
Krijg je het gewicht van de baby niet te horen tijdens de echo’s?
Niet iedereen krijgt een echo na 20 weken krijg je voornamelijk alleen controlles tot ze denken dat er iets mis is met de groei of twijfelen aan de ligging van de kleine en dan kunnen ze nog wel is om een groeiecho of liggingsecho vragen
4 jaar geleden
Ik kwam bijna 30 kilo aan bij nr 2 en bij mij was het wel duidelijk dat een zware baby, heel veel vruchtwater, een enorme placenta samen een groot deel van mijn toename verklaarden. Ik verloor na de bevalling direct 11 kilo. Dat was dus oa 5 kg baby. Volgensmij zegt het niets want er zijn ook dames die weinig aankomen en een prima baby baren op normaal geboorte gewicht? Dus het kan beide kanten op denk ik? Bij een groei echo maken ze een schatting van het gewicht. Mij is echter ook verteld dat lengte gewicht kan toevoegen. En lengte kunnen ze dan weer nauwelijks meten. Dus omtrek buik en hoofd zegt dus niet alles !
4 jaar geleden
Hoeft niks te betekenen. Volgens mijn mama was ze in totaal zo'n 36kg bijgekomen. Maar ze was ook erg veel vocht gaan ophouden enz. Ik ben dan op 34w geboren door zwangerschapsvergiftiging en woog 2kg450.
Deze zwangerschap ben ik eerst 7kg bijgekomen tot aan week 25. Daarna na mijn diabetes diagnose, voedingsaanpassing en insuline weer 5kg kwijt! Baby woog nochtans bij de controle vorige week op 35w we al 3500 gram.
4 jaar geleden
Nee hoor dat zegt niet zo veel! Bij de eerste was ik bijna 30kg zwaarder, baby was maar 2600 gram. Nu ongeveer 18kg zwaarder en baby wordt geschat op 3300 gram. Vorige keer was in de zomer, dus was grotendeels vocht denk ik
4 jaar geleden
Reactie op Fereshta
Hey , Ik vroeg me ook ineens af hoeveel een baby wekelijks bij komt?
In de laatste weken komt de baby 200 gr per week aan
4 jaar geleden
Reactie op Fereshta
Hey , Ik vroeg me ook ineens af hoeveel een baby wekelijks bij komt?
250 gram als het goed is 😊