19 Reacties

4 jaar geleden

Hier valt hij ook aan slaap aan de borst. Soms werd hij erna wakker van een boertje die vast zit of een mondje die terug kwam (eerst hard huilen). Laat je hem boeren na het drinken? Dat kan het wel eens zijn🙈 in slaap vallen aan de borst is vaak “ik heb genoeg”. Kan overigens ook huidhonger zijn!

4 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Hier valt hij ook aan slaap aan de borst. Soms werd hij erna wakker van een ...
Ik denk niet dat hij genoeg heeft want als ik hem dan weer aanleg drinkt hij wel weer gulzig..

4 jaar geleden

Ik volg even, zelfde hier (6weken en 5 dagen). Ik ben sinds gisteren dit aan het proberen en het lukte gisteren een kwartier en vanochtend al een half uur.

4 jaar geleden

.

4 jaar geleden

Reactie op Daphne1601

.
Ik ga het eens proberen, hij weigert alleen de speen 😆🤞🏻

4 jaar geleden

Reactie op Baby van K en C

Ik ga het eens proberen, hij weigert alleen de speen 😆🤞🏻
Die van mij ook haha, maar met deze techniek accepteert hij de speen wonder boven wonder🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Daphne1601

Die van mij ook haha, maar met deze techniek accepteert hij de speen wonder ...
Oke op hoop van zegen!!

4 jaar geleden

Kan het geen zuigbehoefte zijn? Bij mij weigerde hij ook de speen en accepteerde alleen de pink. Ik ben opzoek gegaan naar een speen met dezelfde vorm als een pink (philps smooth) en dat is een groot succes.

4 jaar geleden

Reactie op anne22334455

Kan het geen zuigbehoefte zijn? Bij mij weigerde hij ook de speen en accept ...
Ja bij ons precies zo, is idd zuigbehoefte voor een groot deel, ik heb idd de Philips soothie maar hij duwt hem vaak huilend uit, helemaal gefrustreerd, en soms pakt hij hem wel.. maar hij heeft ook spruw dus misschien daar last van met de speen? Wie zal het zeggen..

4 jaar geleden

Ja ik heb dit ook wel gehad met 6 weken. Hij is nu 8 weken en wordt langzaam beter en er komt meer ritme. Meestal zat er iets dwars; een poep of lucht of kramp, waardoor hij de oogjes dicht deed en niet verder dronk. Als hij dan merkte dat de voedselvoorziening (ik dus) niet meer in de buurt was, meteen brullen en dan weer gretig drinken en weer hetzelfde. Als hij het nu weer doet parkeer ik hem bij mijn man en ga ik iets in huis doen of even de deur uit om de cirkel te doorbreken (er staat natuurlijk wel een flesje klaar voor als hij echt honger heeft), meestal neemt hij dan genoegen met de pink en valt in slaap en drinkt weer goed als ik terug ben, zonder in slaap te vallen tussentijds. Het liefst doet hij de hele dag aan lurken en snurken, hihi. Wat een lief mannetje trouwens!

4 jaar geleden

Ik heb dit 2 weken geleden gehad. Bij mij kwam dit omdat ik niet genoeg melk aanmaakte. Mijn baby kreeg daardoor ongemerkt te weinig binnen waardoor drinken aan de borst teveel energie begon te kosten. Ze had er geen kracht meer voor en viel daardoor steeds in slaap aan de borst. Maar ze had dus nog wel honger. We kwamen hierachter doordat ze bij het CB niets bleek te zijn aangekomen. Ik ben gaan kolven om te kijken of ze via de fles wel goed dronk en met het kolven kwam ik erachter dat er bijna geen melk meer uit kwam. Stille ondervoeding bleek het dus te zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Hillie2022

Ja ik heb dit ook wel gehad met 6 weken. Hij is nu 8 weken en wordt langza ...
Dankjewel!! Ja is wel een goeie als mijn man thuis is om gewoon wat gekolfde melk in de koelkast te hebben om idd die Cirkel te doorbreken, bij mij ruikt hij toch eten ofzo.. en bij mijn man niet, die mannen ook met hun nutteloze tepels 😂

4 jaar geleden

Reactie op Floral

Ik heb dit 2 weken geleden gehad. Bij mij kwam dit omdat ik niet genoeg mel ...
Ahh vervelend joh! Is hier geen spraken van, ik voed met tepelhoedje en zodra hij in slaap valt staat het tepelhoedje vol melk, dus dat is het niet. Wij hebben voor paar tientjes zelf een baby weegschaal gekocht en wegen hem zelf iedere week, ideaal!

4 jaar geleden

Reactie op Floral

Ik heb dit 2 weken geleden gehad. Bij mij kwam dit omdat ik niet genoeg mel ...
Precies hetzelfde dat ik nu meemaak :( wat heb je gedaan als oplossing?

4 jaar geleden

Zo herkenbaar dit. Wij zijn nu ook zelf aan hrt wegen omdat zijn gewicht afboog..

4 jaar geleden

Reactie op ImaneOua

Precies hetzelfde dat ik nu meemaak :( wat heb je gedaan als oplossing?
We hebben haar aan laten sterken met kunstvoeding en ik zelf ben heel veel gaan kolven + clusterkolven om de productie weer op gang te brengen. Dat lukte niet. Nu ben ik bezig met een borstvoedingshulpssetje. Ze krijgt dan kunstvoeding via een slangetje aan mijn borst.

4 jaar geleden

Ik had een vergelijkbare situatie. Baby iets te vroeg geboren en met vacuum ter wereld gekomen. Daardoor in begin al te weinig kracht om melk uit de borst te halen. In het ziekenhuis begonnen met finger feeding (met spuitje) en van daaruit thuis verder met flesjes. Wel direct gaan kolven en dat steeds gegeven. Nog hard geprobeerd om hem aan de borst te krijgen(met tepelhoedje) maar viel idd steeds in slaap en leek verzadigd, maar kwam dan na 5 min weer. De flesjes waren nu eenmaal veel makkelijker drinken voor hem. Toen ik erbij begon te huilen dacht ik: waar ben ik in vredesnaam mee bezig. Me erbij neergelegd dat borst het niet ging worden en fulltime blijven kolven. Gelukkig genoeg productie met 3x pd kolven om alle 7 voedingen op die manier te geven, daar prijs ik me gelukkig mee. Gisteren voor het eerst (na 8 weken) 2 voedingen vervangen door kunstvoedingen. Ik blijf nog even 3x kolven om de vriezer te vullen zodat ik BV nog wat kan rekken. Maar geen oplossing bij mij dat heeft gezorgd voor alsnog het aan de borst kunnen drinken helaas..

4 jaar geleden

Ons kindje viel vooral in het begin veel in slaap tijdens het voeden. Met geen mogelijkheid echt goed wakker te krijgen om aan te happen. Als gevolg kon ik pas na 3 weken borstvoeding geven. Daarvoor was ze te klein om goed aan te kunnen happen. Ook nog even met tepelhoedje geprobeerd maar dat vond ik zo onhandig. Ik heb eerst veel gekolfd en dat gegeven in een fles zodat ze goed aansterkte en niet af zou vallen. Dat werkte goed. Daarna volledig borstvoeding op 1 fles na (gekolfde melk). En nu merk ik dat ze drinkt, in slaap valt, snel wakker is en weer wilt drinken. Vrij kort op elkaar. Alsof er niet genoeg voeding is. Dus ze krijgt amper slaap. Dan geef ik wel eens een afgekolfd flesje en lijkt ze meer verzadigd en pakt ze wel een langere slaap. Ze is veel wakker hoor per dag! Ze valt wel in slaap aan de borst maar zodra ik haar neerleg is ze wakker. Wel vaak stil. Maar zou ook graag willen dat ze een diepere slaap pakt (zoals eerst). Misschien af n toe kolven en dat geven in n flesje omdat dat makkelijker schijnt te drinken? Kijken of hij dan langer door blijft slapen? Dat scheelt voor mij wel een hoop stress. Maar moet zeggen dat ik het nog niet vaak heb gedaan omdat ik wil dat het uit de borst lukt en dat die productie niet omlaag gaat enz. Echt ff zoeken allemaal he. En ook vaak als ik haar slapend van de borst haal dat ze dan gaat krijsen. Dan leg ik haar op mn borst om te boeren, boert ze, krijst nog wat na en valt dan wel weer in slaap. Maar niet diep. En het lijkt alsof ze als ze mij ruikt eten wilt. Dan leg ik haar aan. Drinkt ze kort. Valt in slaap. Nouja. Allemaal onrustig. Ze heeft dan gewoon nog amper honger. Bij mijn vriend drinkt ze lekker rustig de fles en is dan content. Lastig lastig. Geen ultieme tips maar wel herkenning hoor!

4 jaar geleden

Ons kindje viel vooral in het begin veel in slaap tijdens het voeden. Met g ...
Dat laatste stukje van je bericht is zo herkenbaar! Alsof hij bij mij altijd wilt eten ookal heeft hij niet echt honger, dat hij bij mij het eten ruikt. Bij mijn man kan hij wel gewoon zitten zonder 'hongersignalen' te laten zien .. misschien associëren ze ons toch te veel als voedselbron en papa meer als chill maatje haha! Maar soms idd frustrerend