4 Reacties

2 jaar geleden
Belangrijkste is vocht. Iedere 5 minuten 1 a 2 lepels water of lauw water of hele verdunde melk of melk geven.
Als het braken minder wordt kun je het gaan proberen naar iedere 15 minuten wat te drinken geven.
Als het echt te erg blijft mag je ORS geven.
Ook al heeft je kleintje geen koorts je mag toch een paracetamol geven.
En het belangrijkste is op de symptomen letten of je kleintje suf wordt, te weinig natte luiers heeft want dan moet je toch wel de HAP bellen.
Dat is wat de kinderarts in het ziekenhuis tegen mij zei.
Zowel bij mijn oudste als bij mij jongste.

2 jaar geleden
Toen mijn dochtertje 2 weken terug buikgriep kreeg, wat begon met heel hevig spugen. Zijn we naar het ziekenhuis geweest, omdat ze echt niks binnen hield en iedere 10 minuten aan het spugen was.
We hebben toen een middeltje gekregen tegen de misselijkheid en als advies gekregen om haar verdunde appelsap te geven. Die verdunde appelsap zit een beetje zout in wat ze op dat moment hard nodig hebben. En ORS gaan die kleintjes echt niet drinken🙈 vond het zelf ook niet te pruimen toen ik de volgende dag de buikgriep kreeg🙈
Voor de rest goed in de gaten houden dat je kleine niet suf wordt en genoeg plas luiers. Als de kleine eten wilt lekker geven. Wilt de kleine geen eten dan niet.
Mijn dochter wilde 2 dagen lang niks eten, alleen flesvoeding ging erin🤷♀️