16 Reacties
4 jaar geleden
Hee hee, ik ben begonnen met een philips advent stoomer en blender in 1 maar was heel snel kapot werkte verder prima was wel lastiger in schoonmaken.
Wat ik zo ideaal vind aan de machines is je gooit je eten erin stoomen en je hoeft russen door niks te doen
Ik heb nu een babymoov nutri xl gekocht las heel veel positieve verhalen dus ben heel benieuwd.
Maar ik ben ook zeker voorstander van de potjes zelf maken
4 jaar geleden
Ik heb bij mijn oudste de baby cook gebruikt zolang ze geen vlees mocht eten, maar vanaf dat ze vlees mocht eten werd er van ons een deel aan de kant gehouden en gemixt. Ik doe wel zo goed als nooit kruiden op ons eten. Ik denk dat dit nu weer zo gaat zijn.
4 jaar geleden
Ik lees mee!
Ben ook aan het kijken naar een stomer en blender. Wou eerst een van philips maar daar zijn best veel slechte reviews over gemaakt.
4 jaar geleden
Ik heb originele babycook (Beaba).
Nadelen volgens mij:
- de onderdelen moet je met de hand wassen. Als je dit onmiddellijk doet gaat het vlot maar bij mijn versie mag t niet in de vaatwasser. (Er bestaan er waar dit wel kan denk ik)
- neemt ruimte in de keuken. Als je weinig aanrecht hebt of kast, dan kan het wel erfelijk zijn een zoveelste apparaat met onderdelen en accessoires in huis te halen.
Voordelen:
- snel en gemakkelijk kleine porties stomen en/of pureren
- smaak van gestoomde voeding is lekkerder dan gekookte 😊
Ik heb de mijne bij 2 kinderen gebruikt en nog steeds niet stuk. Wij gaven ook stukken (kleintjes methode) die ik vaak ook zo stoomde. Soms mixte ik een deel van ons eten in de babycook…
In geval van twijfel zou ik aanraden een tweedehandsje te zoeken, dan ben je er alvast niet al te veel geld aan kwijt.
4 jaar geleden
Ik heb gisteren mijn Easybaby stoom en blender apparaat voor het eerst gebruikt. Wat een uitkomst is dat!
Water in het apparaat, gesneden groente erin.. 1 druk op de knop. Duurt 20-30 min stomen en dan pureert hij het meteen. Ook zitten er functies op voor eieren koken, flesjes steriliseren, fruit pureren etc. Ik heb 2 grote porties gemaakt en deze in ijsblokvormjes in de vriezer gedaan. Voor nu dus echt top!
Enige nadeel is dat je met de hand moet afwassen..maar dat is meer luiheid, want als je dit meteen doet is het met 2 minuten klaar😅.
Ik heb ook de milkmaker van Easybaby en vind het hele fijne service en makkelijke apparaten!
4 jaar geleden
Reactie op M Van 2
Hee hee, ik ben begonnen met een philips advent stoomer en blender in 1 maa ...
Nog een kleine aanvulling op de baby moov haast bijna alles kan in de vaatwasser en je kunt wel 14 porties tegelijk klaar maken
Ik maak een hoop in 1x en doe het dan in ijsblok vormpjes en daarna in een grote diepvries zak ideaal
4 jaar geleden
Reactie op Hamerke
Wij hebben de babycook van mijn schoonzus gekregen, ik heb die enkele keren ...
Dit vanwege de opkuis die eraan verbonden was. Mocht wel in de vaatwasser, maar doordat we die dagelijks gebruikten, moest die afgewassen worden. Uiteindelijk gemakkelijker om de pan gewoon in de vaat te steken en de mixer af te wassen.
4 jaar geleden
Reactie op Lola2602
Ik heb gisteren mijn Easybaby stoom en blender apparaat voor het eerst gebr ...
Goeie tip dit, dank je wel. Mijn eerste was gek op potjes, maar ik geef ook liever vers, bovendien word je gek van elke keer naar de glasbak gaan en is het behoorlijk duur. Ik wilde dit keer dus ook zo'n apparaat aanschaffen, maar kende deze niet, lijkt ideaal. Ik ben ook een hardwerkende mama en een druk op de knop is wel zo makkelijk! Een vraagje; er staat ook bij dat het voedingen kan opwarmen en ontdooien, bedoelen ze hapjes of melk voedingen, warmt hij ook flesjes op dan? Hoor het graag!
4 jaar geleden
Ik heb de online cursus van mama roos kookt. Dan sta je 1 middag even in de keuken en kan je 2 maanden eten geven doordat je alles in de vriezer doet. Misschien handig?
4 jaar geleden
Reactie op Hillie2022
Goeie tip dit, dank je wel. Mijn eerste was gek op potjes, maar ik geef ook ...
Ik ben hem zelf nog aan het uitvogelen en heb nu alleen 4 x programma stomen en blenderen gebruikt. Opwarmen nog niet, maar ik neem aan dat ze de hapjes bedoelen. In de gebruiksaanwijzing staat dat je deze bevoren/koud in een bakje in het apparaat kan zetten en dan opwarmt. Ideaal. Morgen proberen met mijn ingevroren ijsblokhapjes.
4 jaar geleden
Reactie op Lola2602
Ik ben hem zelf nog aan het uitvogelen en heb nu alleen 4 x programma stome ...
Dank je wel! Ik heb hem op mijn verlanglijstje staan! Veel plezier met happen.