14 Reacties

één jaar geleden

Ik volg. Onze reisorganisatie zei dat een baby 0 kg handbagage heeft en 10 kg ruimbagage (bijv buggy). Maar het zou fijn zijn als ze idd ook nog een tas mag

één jaar geleden

Het ligt een beetje aan met wie je vliegt. Meestal is het dat je voor je kindje een luiertas mag meenemen en een buggy of een campingbedje. Ik zou zelf gewoon even op de website kijken van de maatschappij waarbij je vliegt. Als je zoekt op bijvoorbeeld baby komt het vaak al maar voren op hun site.

één jaar geleden

Dit varieert echt per maatschappij, dus ik zou sowieso even bij de regels van je maatschappij kijken. Hier ook een screenshot van maken en op je telefoon hebben voor bij het inchecken. Meestal is het dat een baby 0kg handbagage heeft, 10kg ruimbagage, buggy en maxicosi/autostoel gratis. Ik heb zelf destijds alleen een handtas voor mezelf meegenomen en alles van de baby in een handbagage koffer bij me. Zo wist ik zeker dat ik haar spullen en in het vliegtuig en op de bestemming bij me had. De maxcosi/autostoel/kinderwagen kun je afgeven bij de oddsize bagage, omdat dit gratis is, wegen ze het in Nederland niet. Ik had mijn autostoel in een reistas gedaan en daar wat speelgoed en wat andere dingen bij gedaan zoals zwemluiers. Op de terugweg vanuit Turkije werd deze wel gewogen. Volgens mij had dat toen eigenlijk niet gemoeten, omdat een autostoel gratis is, maar omdat we nog ruim aan kg hadden, heb ik daar niets van gezegd. Luiers en doekjes kun meestal ook op bestemming kopen, daar had ik zelf alleen voor de eerste twee dagen voor meegenomen.

één jaar geleden

Bij KLM mocht de buggy mee en mocht ons dochter een personal item mee (dus officieel iets kleiner dan een handbagage) - maar bij KLM zijn ze heel gerelaxed en werd onze handbagage niet geteld. Op de heenweg hadden we meer mee. Ik heb een keer meegemaakt dat iemand voor mij bij Easyjet dacht dat ze ook een tas voor hun baby mee mochten- maar daar deden ze heel streng over en mochten ze echt niet verder met meer bagage (ze moesten vanalles herinpakken en alsnog een tas inchecken).

één jaar geleden

Hadden wij wel. Een hele grote mommy bag en zelf hadden ik en mijn man ook een bagagetas.

één jaar geleden

Zoals gezegd verschilt het idd per maatschappij heel erg. Wij zijn net met easyJet gevlogen. Standaard handbagage is een rug tas (dus geen kleine koffer) en voor de kleine mochten wij een tas en twee baby-items zoals kinderwagen of stoeltje mee.

één jaar geleden

Bij Transavia zijn ze helaas niet zo makkelijk als ik bij jullie lees. Echt alleen een buggy en verder niks…

één jaar geleden

Vandaag gevlogen, tui doet niet moeilijk! Buggy, koffertje handbagage baby, luiertas en nog een strand tas voor mezelf 👌🏼

één jaar geleden

Reactie op Ccin

Vandaag gevlogen, tui doet niet moeilijk! Buggy, koffertje handbagage baby, ...
Fijn om te weten. Vanaf welke airport ben je gegaan? Ik las dat je bij TUI alleen een tas van 10kg mag inchecken, maar verder niks in het vliegtuig mag meenemen. Dat moet in de handbagage van papa en mama.

één jaar geleden

Reactie op Manon19966

Bij Transavia zijn ze helaas niet zo makkelijk als ik bij jullie lees. Echt ...
Het scheelt wel dat je bij Transavia standaard in je handbage 1 kleine koffer (of een item van dat formaat) mag meenemen, plus een 'klein' accessoire van 40×30x20cm, dat is toch nog een extra rugzak oid.

één jaar geleden

Vorig jaar hadden wij 2 handbagage koffers en een luiertas 😁

één jaar geleden

Reactie op Kayleigh_xx

Vorig jaar hadden wij 2 handbagage koffers en een luiertas 😁
Wij vlogen met Transavia

één jaar geleden

Reactie op Rell

Fijn om te weten. Vanaf welke airport ben je gegaan? Ik las dat je bij TUI ...
Gevlogen vanaf Amsterdam. Handbagage koffertje afgegeven voor in het ruim. Er is niets gezegd over onze 3 tassen 👌🏼

één jaar geleden

Verschilt een beetje per airline. Toen wij met Singapore Airlines vanaf Amsterdam vlogen mocht ik 10kg extra ruimbagage meenemen voor de baby, een paraplubuggy tot aan de gate, 6kg extra handbagage. Ik had een handtas, rugzak, reistas en trolleykoffertje en mijn man had ook een trolleykoffertje + rugzak. Op de terugreis kreeg ik wel commentaar dat we teveel spullen bij ons hadden maar omdat onze ruimbagage onder het maximum zat lieten ze het gaan.