15 Reacties

10 maanden geleden

Vreselijk. Hier duurt het al WEKEN. Heb ondertussen een extra bedje (had iemand over) in onze slaapkamer staan zodat ze daar kan slapen als ze wakker wordt in de nacht. Want anders moeten we er bijna een uur bij zitten. Ben ook op zoek naar tips

10 maanden geleden

Nou en of ik dit herken! Sinds een week. Eerst lieten we hem tien minuten huilen en werd hij vanzelf rustig. Maar dat is nu voorbij. Dus nu blijven we erbij tot hij slaapt. Bij de middagdut is het hetzelfde. De nachten gaan vooralsnog goed (even afkloppen), maar hij wordt wel heel vroeg wakker en slaapt ‘s middags kort. Dus heel moe mannetje en nog meer drama 😩

10 maanden geleden

Hier duurt het ook al WEKEN. Overdag gaat het goed, maar de avonden en de nachten zijn echt prut. Vaak leggen we hem tussen ons in, dat gaat best een paar uur goed maar rond een uur of 5 slaapt ie zo onrustig dat ie het hele bed doordraait en ik geen oog meer dichtdoe. Als we hem in zn eigen bed laten liggen (zitten we een kwartier met m te wiegen in de schommelstoel) dan wordt ie om de paar uur wakker. Echt, wordt er knettergek van. Mag snel voorbij gaan dit.

10 maanden geleden

Het is echt een kwestie van een lange adem hebben, helaas. Hier ook al weken zeer veel slaapproblemen. Wij hebben er eigenlijk alleen in de avonden/nachten last van. Ze wil niet naar bed. Huilen, niet blijven liggen, slaapknuffel uit bed gooien waardoor ze helemaal niet meer kan slapen. Al van alles geprobeerd: - kortere middagdut - vroegere middagdut - geen middagdut - later naar bed - erbij blijven - fles in bed - tablet in bed (uit pure onmacht) - bij ons in bed Nu zitten we in de fase dat we haar maar gecontroleerd laten huilen, dus elke 5/10 minuten naar haar toe, knuffel geven en weer terugleggen. We nemen haar niet meer mee naar onze kamer. Als ze uiteindelijk blijft liggen en ze haar knuffel niet uit bed gegooid heeft, laten we haar huilen tot ze in slaap valt. 2 nachten geleden duurde het al met al een uur, gisteren was het na 15 minuten al stil. Vanavond ging ze in ieder geval zonder problemen naar bed. Nu hopen dat ze niet weer wakker wordt als wij gaan slapen. Maar… wat vandaag werkt, kan morgen weer uitgewerkt zijn. 😩 Koester de nachten die enigszins soepel verlopen. 🙏🏻

10 maanden geleden

Bij ons ook ineens echt ellende, hij werd helemaal hysterisch.. eerst wisten we niet wat er was en gingen we erin mee (lees halve nacht wiegen). Zijn we na 3 nachten mee gestopt. Begon nog steeds met hysterisch zijn en echt door t lint gaan en nu gaat t weer vrijwel als vanouds (1 wk verder). Werd met de dag wat beter. Wat wij hebben gedaan is normale avondritueel weer opgepakt, daarbij nog even extra knuffelen en duidelijk uitleggen dat hij moet gaan slapen en dat we vlakbij zijn en er morgen weer een leuke dag van maken. Vervolgens wegleggen welterusten zeggen en weglopen. Geen aandacht aan zijn tegenreactie geven. In het begin was t echt krijsen en wil je niets liever dan troosten. Maar uiteindelijk bleek de duidelijkheid en er niet aan toegeven te werken.

10 maanden geleden

Mega herkenbaar! Al sinds de klok verzet is, is het ellende.. Geen idee wat er is, maar volgens mij is het ook gewoon veel voor deze leeftijd wat er allemaal gebeurd is: - klok verzet - eindelijk stabiel-> sinterklaas - kerst - oudjaar - en nu vermoeden we dat ons zoontje nog steeds bang is van het vuurwerk.. Ik hoop zo dat dit het geval is, want dan is het einde in zicht! Maar het is zeker een bak ellende waar je een lange adem voor nodig hebt....

10 maanden geleden

Hier heeft het ook 4 weken geduurd. Elke avond zaten we naast hem totdat hij in slaap viel. Vervolgens werd hij rond 00.00 weer wakker en eindigde hij bij ons in bed. Ik was er wel beetje klaar mee dus wij hebben hem laten schreeuwen(want huilen was het niet) wel met tussendoor er heen en zeggen dat hij moest slapen en troosten. Eerste avond duurde het ander half uur en die avond erop 30 min en nu nog 10 min. Idem voor de middagdutjes. 24 maanden slaapregressie denk ik dat het was.

10 maanden geleden

Interessant om te lezen dat het bij jullie dus wel helpt om hem even te laten huilen. Dit deden wij eerst ook, maar het huilen duurde steeds langer. Wij zijn dus net begonnen met erbij zitten en ik wil wel een weekje aankijken hoe dat gaat. Als het niet vanzelf beter wordt, gaan we ook proberen om hem steeds 5-10 minuten te laten huilen en dan even troosten en weer weggaan.

10 maanden geleden

Hier was het ook Drama nu hebben wij een matrasje op de grond gelegd en daar slaapt ze dan op en even later leggen we haar dan in bed!

10 maanden geleden

Hier het zelfde verhaal, inmiddels al een week of 3 aan de gang 😮‍💨

10 maanden geleden

Heel herkenbaar, dit is bij ons ook al weken aan de gang. Sinds 3 dagen blijven wij erbij tot zoontje in slaap valt en dan sluipen we zachtjes zijn kamertje uit. Dit gaat goed en hij slaapt door

10 maanden geleden

Reactie op Happylife

Heel herkenbaar, dit is bij ons ook al weken aan de gang. Sinds 3 dagen bli ...
Erg vermoeiend hè.. maar zo plots als het bij ons kwam, zo plots sliep hij ook weer door. Heb wel 1 verandering gemaakt: onze zoon sliep soms bij mij in bed als middagdutje. Nu heb ik hem structureel in z'n eigen bedje gelegd. Zo is het niet elke keer weer een strijd maar slapen in z'n eigen bed normaal.

10 maanden geleden

Bij ons begon het enkele maanden geleden. Het slapen werd steeds slechter. Van 1x per week drama tot vrijwel elke dag. Het naar bed brengen was al een hele opgave, maar daarnaast werd ze ook ‘s avonds en ‘s nachts regelmatig wakker en was ze klaar met slapen. Nu eindelijk (durf het niet hardop te zeggen) gaan de nachten de laatste week weer beter. Wel is ze ‘s avonds soms nog wel tot 10 uur bij ons. Maar dan slaapt ze daarna wel goed door. We horen haar nog wel eens ‘s nachts huilen, maar dan draait ze zich om en gaat ze weer verder slapen. We hebben niet iets speciaals gedaan, behalve haar consequent steeds weer in bed stoppen, als ze wakker werd. Soms met lange, hysterische huilbuien tot gevolg. Knuffel en weer instoppen. Denk echt dat dit een lange slaapregressie was.

10 maanden geleden

Hier ook al weken drama. Het naar bed gaan is geen probleem hij geeft ook zelf aan als hij naar bed wil. De ene keer is het half 7 andere keer 7 uur. Wordt meerdere keren wakker s nachts maar zodra we 1 keer heen gegaan zijn worden de driftbuien erger en is het niet alleen maar huilen maar ook schreeuwen en in bed springen. Ook troosten wil hij dan niets meer van weten. Nu laten we hem gecontroleerd even huilen. Maar helaas wanneer hij erg overstuur is ligt hij toch bij ons. De enige optie om iig nog een paar uurtjes slaap te krijgen in de nachten. Hopelijk is de regressie snel weer over zodat hij lekker in zijn eigen bedje blijft slapen.