28 Reacties
4 jaar geleden
Onze kleine slaapt ook pas rond 22:00. (Ligt zojuist op bed ;)) en meestal komt hij tussen 3:30-5:00 weer voor een fles.
Wij hadden ook eerst een voeding rond 1-2 uur, maar die ging hij ineens overslaan. Ik zou het loslaten, je kan ‘m tenslotte niet dwingen om te slapen. Een echt ritme komt vanzelf wel. :)
4 jaar geleden
Volgens mij komt die bedtijd vanzelf wel. Niet te druk over maken. Als hij nu vrolijk is en het verder goed doet, waarom zou je dan een bedtijd willen volgens t boekje? Elk kindje is anders en blijkbaar werkt dit voor jouw kindje. Klinkt prima hoor. Hier soortgelijk. Slaapt best prima gedurende de dag maar vanaf 19 wordt t vaak wat rommelig en echt naar bed pas daardoor later.
4 jaar geleden
Fijn om te zien dat hij niet de enige is, door alles wat je leest ga je soms toch twijfelen.. tenminste ik wel!
4 jaar geleden
Mijn dochter gaat pas naar boven als ik naar boven ga. Rest slaapt ze in de wagen of me armen. Wat ze steeds minder wilt. Overdag gaan we nu ook 1x naar boven in de cosleeper blijf er wel bij. Ze sliep in de nacht vaak bij me maar wil ze niet meer. Je kleine moet niet om 7 uur naar boven omdat heel veel van hier het wel doen of een ander her zo zou doen. Voed je kleintje op zoals jij het doen wilt.
4 jaar geleden
Niet twijfelen! Je kleine heeft echt nog geen bedtijd nodig hoor.. mijn kleine slaapt ook laat
4 jaar geleden
Heel herkenbaar! Onze dochter van 9 weken is bijna altijd tussen 19 en 22 wakker. Verder slaapt ze heel erg goed, zowel overdag als ‘s nachts. Maar in de avond heeft zij haar wakkere uurtjes. Ik kreeg ook het gevoel dat ik iets fout deed omdat ze niet rond 19 naar bed ging en probeerde haar steeds in bed te leggen. Zonder veel succes. Uiteindelijk hebben we besloten om het los te laten, wat we ook als advies van het cb kregen. Het komt vanzelf wel, denk ik. ‘s nachts komt ze meestal tussen 3 en 4, daarna weer tussen 7 en 8. Mijn voordeel is dat ze daarna nog wat slaapt en ik dus ook (zolang ik nog verlof heb). Volg vooral je gevoel en laat je niet van de wijs brengen, elk kindje is anders en het komt vanzelf!
4 jaar geleden
Loslaten! Ik lees ook overal dat de baby om 19:00 naar bed gaat en vervolgens wakker wordt gemaakt om 22:00/23:00 voor fles. Bij ons is hetzelfde als bij jullie. Overdag slaapt ze super goed en in de nacht slaapt ze vanaf half 11 tot half 7. Dus heb niks te klagen. Ze heeft een wakkere uurtje tussen 19:00 en 21:00. Dan gaan we met haar spelen, knuffelen en alvast beginnen met avondroutine
4 jaar geleden
Dit hebben wij ook! Hoewel overdag nog vaker kortere slaapjes, maar in de nacht verder top. Ze ligt er net in, slaapt dan tot 5u. Ook geprobeerd om al om 1900 naar bed te brengen maar was een megagedoe, met daarna ook een slechte nacht.
Wij gaan nu eerst maar focussen op de nacht van 22/23 tot 7u te laten lukken (door steeds ietsje minder te voeden om 4/5u en dan om 7u een volle fles), het avondslaapje is de stap daarna.
Is voor ons ook fijner, win-win ;). Ons meisje is nu 9 weken, gecorrigeerd 8 weken.
4 jaar geleden
Een vaste bedtijd is eigenlijk slecht voor een kindje. Het beste is kijken wanneer je kindje moe lijkt te zijn
4 jaar geleden
Wij doen altijd 17:30 wakker maken en dan 1/1,5 uur wakker en dan een flesje op zijn kamer in het donker geven. Zonder prikkels. Daar worden ze rustig van. Als je dit een aantal keer doet gaat je kindje dat herkennen. Kan goed zijn dat het dag en nachtritme inderdaad nog in ontwikkeling is. Daarom zou ik zeker een vast ritueel gaan doen rond die tijd 😊 Ik vind wel dat een baby een vaste tijd nodig heeft om naar bed te gaan. Baby’s houden van voorspelbaarheid en houden zich vast aan bepaalde rituelen.
4 jaar geleden
Ons dochtertje van 8 weken krijgt ook zo rond 21.00 de fles en slaapt tot 03:00/04:00. Het begin van de avond is ze wat huilerig maar dat hebben veel baby's. Ik zou het ook heerlijk vinden als mn dochter zo rond 19.00 gaat slapen maar dat komt vanzelf wel hoop ik. Voor nu vind ik het prima zo.
4 jaar geleden
Mijn dochter krijgt om half 11 de laatste fles en slaapt dan door tot ergens tussen half 5 en half 7, krijgt dan een fles en slaapt nog 3 a 4 uur. Maar voor half 11 is ze wakker en wil ze niet slapen. Overdag slaapt ze verder wel gewoon prima en snachts ook. Maar tussen half 7 en half 11 is ze het grootste gedeelte wakker.
4 jaar geleden
Volgens mij hebben baby’tjes nog helemaal geen slaap ritme! Hier in ieder geval ook niet!
4 jaar geleden
Ik volg op insta: thenewsleepcoach. Zij geeft aan dat baby’s op die leeftijd rond 20.00-21.00 mogen gaan slapen. Dus misschien nog iets te vroeg?
Wij laten onze dochter (9 wkn) nog tegelijk met ons mee naar bed gaan