11 Reacties
4 jaar geleden
Niet scheef, wel veel last. Is je fysio erkend bekkenfysiotherapeut? Dat maakt al n wereld van verschil heb ik tijdens de zwangerschap gemerkt. Nu in overleg met de fysio ook naar de osteopaat gegaan en nu pas komen we verder. Had telkens wel wat verlichting van de fysio maar tegen de tijd dat de volgende afspraak was zat het weer net zo vast.
4 jaar geleden
De gouden tip: zoek een echte goede chiropractor.
Hij/zij dient eerst je bekken recht te zetten, vervolgens je ribben en rugwervels. Daarna de spanning van alle spieren laten masseren. Doet pijn dat masseren, maar werkt enorm goed.
Mijn ervaring is dat een (bekken)fysio met oefeningen niet de oplossing is. Dit probleem, scheef bekken, heb ik al jaren doordat ik een zittend beroep heb. Je bekken komen scheef te staan door de spanning welke op je buikspieren is opgebouwd. Die spieren trekken je bekken (en ribben en rugwervels en nek) scheef. Die spanning zorgt voor pijn en ongemak.
Wat ik doe om dit goed te houden:
1. Mijn fysio masseert mij stevig los. Hiervoor gebruik ik de behandelingen vanuit de verzekering.
2. Mijn chiropractor bezoek ik met regelmaat om te laten controleren of ik nog recht sta. Indien nodig boek ik een behandeling waarin mijn hele lichaam recht wordt gezet en los gemasseerd.
Hierdoor stond ik, wonder boven wonder, na de geboorte van onze dochter 3 maanden geleden nog recht. Nu iedere week fysio om dit te onderhouden.
Vraag echt door bij je chiropractor. Als hij/zij alleen je bekken behandeld, sta je buiten alweer scheef. Je moet echt iemand zoeken die het grote geheel aanpakt.
4 jaar geleden
Manueel therapeut? Die heeft mij ook even goed nagekeken na de bevalling
4 jaar geleden
Reactie op Kvk07
Naar welke chiropractor ga je?
Hij zit in oirschot, noord-brabant. Is dat in je regio?
4 jaar geleden
Reactie op jojo zonnestraal
Manueel therapeut? Die heeft mij ook even goed nagekeken na de bevalling
Manueel therapeut geeft bij mij aan dat zolang ik borstvoeding geef het eignelijk weinig tot geen nut heeft om te manipuleren.
Omdat het allemaal nog verweekt is door dat hormoon waar ik de naam niet meer van weet 馃槄
Hij heeft bij mij iig alle spieren losgemaakt meerdere keren. En nu ga ik volgende week naar de bekkenfysio. Kijken wat dat doet.
Osteopaat zit ook nog op mijn lijstje, maar hier in de buurt zijn ze zo enorm duur!
Waar ik eerder woonde was toen de helft goedkoper, en onwijs goed..
4 jaar geleden
Reactie op plotsklaps
Manueel therapeut geeft bij mij aan dat zolang ik borstvoeding geef het eig ...
O okay dat wist ik niet dat van de borstvoeding en hormoon.
Weer wat geleerd ; )
Sterkte 馃挄