4 Reacties
4 jaar geleden
Extra info: het lijkt alsof mijn longen op dat moment zelf doen inademen zonder dat ik dat zelf doe….
4 jaar geleden
Ik ben nu bijna 35 weken en heb soms ook echt benauwdheid aanvallen. Moet ik echt even gaan zitten en nadenken hoe ik moet ademen. Alsof ik door een rietje moet ademen… heb het nagevraagd en je longinhoud is gewoon mega klein geworden… maar als ik het te heftig vond worden kon ik altijd contact opnemen. Maar met focussen op mn ademhaling gaat het tot nu toe goed
4 jaar geleden
Hmm geen idee. Word je buik ook hard? Ik heb wel als er een harde buik opkomt dat mn ademhaling moeilijker word. Alsof dat ook verkrampt, ook vanuit mn keel een beetje maar dus wel in combi met die buik. Soms voel ik het eerder aan mn ademhaling dan dat ik t bewust in mn buik voel. Maar dan leg ik een hand op mn buik en is het hard. Die zijn bij mij heel duidelijk zichtbaar. Dus altijd in combi!
Als je het niet vertrouwd dan zou ik zeker de arts bellen. Maar dat snap je zelf vast ook wel 😁
4 jaar geleden
Ik weet wat je bedoeld. Ik heb dat al vanaf week 30 en nu nog steeds. De kleine is een klein stukje ingedaald maar is ook aardig groot. Ook jouw baby wordt steeds groter en heeft minder ruimte. Ze zeggen altijd dat als je kindje is ingedaald je minder benauwd wordt en minder maagzuur krijgt maar je kindje kan nog steeds bewegen en ook richting je longen. Bij mij helpt op mijn rechterzij liggen met mijn armen omhoog en even rustig ademhalen.