23 Reacties
3 jaar geleden
Wat mij aangegeven is is dat de haren vastgekoekt zitten in de berg. Die haren zouden dus normaal al uitgevallen zijn. Mijn zoontje heeft inmiddels wat dons terug in z'n bergvrije zone dus daar zit geen blijvende schade aan!
3 jaar geleden
Is het niet zo dat "nesthaar" sowieso wel uitvalt? Ik zou anders voor de zekerheid aan een kapper/dokter vragen of dit de haarzakjes beschadigd. Ik denk het niet hoor, wat iemand al zei misschien zitten de haren vast in de berg en was het al uitgevallen.
3 jaar geleden
Bij mijn dochtertje is dit ook idd. Maar inmiddels zijn bijna al haar nesthaartjes weg, en zijn er nieuwe voor in de plaats aan het komen!
3 jaar geleden
Reactie op Daph
Drs Leenarts, Bergzalf (te koop bij de Etos) werkt top!!
Probeer hiermee eerst een klein stukje huid. Ik heb berichtjes langs zien komen van babys die hier slecht op reageren en een hele rode hoofdhuid er aan over houden. Better safe than sorry
3 jaar geleden
Probeer hiermee eerst een klein stukje huid. Ik heb berichtjes langs zien k ...
3 jaar geleden
Volgens mij is hier vrij weinig aan te doen. Als je de berg los kunt halen en er komen haren mee, dan zijn dat blijkbaar al haren die los zaten. Je trekt anders heus niet zomaar een pluk haar los uit het hoofd.
Ik heb het 'geluk' dat mijn zoontje berg had toen hij nog geen volle haardos had, dus het viel niet enorm op dat hij zijn haren verloor. Bij een meisje met langere haren ziet het er dan al snel heftiger uit. Maar er gaan gewoon weer nieuwe haren groeien hoor! Het duurt even, maar nu 2 maanden na het verlies van zijn berg/haren is er weer een (minimaal) donsdekje op zijn hoofd. 🤭
Ik smeerde er gewoon een klodder Bepanthen op. Werd z'n bolletje en de berg lekker zacht van, na een paar dagen smeren kon ik het van zijn hoofd af halen. (Ik heb eerst een poosje niets gedaan, maar het werd steeds erger en ging zo muf ruiken... Olie op zijn hoofd reageerde hij niet goed op. Omdat de rest van zijn hoofdhuid ook heel erg droog was, ben ik dus gewoon maar met Bepanthen begonnen. Dat is alleen een beetje lastig met lange haren ☺️)
3 jaar geleden
Reactie op Ssg04
Mn punt is, dit was voordat ik het eruit had gehaald
je doet niets verkeerd, en het is goed dat je hier je vraag stelt. Inderdaad Leenarts zalf even testen, ik heb t op zijn voorhoofd getest. Hij krabt namelijk ook aan zijn berg, zijn hele kopje kapot. Ik heb de verwijdering 's avonds gedaan, daarna lekker een flesje en slapen zodat z'n huid tot rust kwam terwijl hij sliep. Als je een keer een loshangend tarreltje weghaalt niks aan de hand ;)
3 jaar geleden
Reactie op Ssg04
Hier hoor ik dus allemaal verschillende dingen over.. het ding is, als ik e ...
Ik haal stukken die duidelijk los hangen ook zelf weg, had zelfs ook ergens gelezen dat je met een ansichtkaart losse stukjes eraf mag schrapen. Alleen dat vindt ik een beetje raar 🥲
3 jaar geleden
Ik haal stukken die duidelijk los hangen ook zelf weg, had zelfs ook ergens ...
Ja ik heb dat ook gelezen en daarom dus besloten met een netenkammetje het rustig lost te kammen en het kwam heel makkelijk van de huid af. Ik zou nooit iets van haar huid los trekken als ik zou zien dat het niet lukt of stug/stroef gaat. Toch twijfel ik nou of ik geen fout heb gemaakt. Het zat bij haar namelijk wel nog op de huid. Half los.