24 Reacties
één jaar geleden
Ik snap je twijfels, hadden wij ook!
Toevallig twee weken geleden voor het eerst gedaan, de kleine man uit logeren. We hebben gegeten bij mijn ouders, de kleine daar op bed gelegd en zijn na een gezellig avondje met z'n tweetjes naar huis gegaan, zonder baby. Dat was zo gek!
Ik heb zelf geen oog dicht gedaan die nacht, mijn man sliep als een roosje. 😂
Onze kleine man heeft de hele nacht doorgeslapen (!) en werd om 7.30 uur wakker. 🤯🤯🤯 Doet hij thuis nooit haha.
Mijn moeder zei dat hij heel blij en vrolijk wakker werd en haar meteen herkende toen hij haar zag, dus dat is fijn.
Ik denk dat het meer ons eigen gevoel is wat speelt dan het gevoel van ons kindje. Je zegt dat jouw meisje haar grootouders heel leuk vindt. Dan weet ik zeker dat dat goedkomt. En ik heb met mijn ouders de afspraak dat als het echt niet gaat, ze mij bellen en dan kom ik hem weer halen. Dat stelt mij al gerust.
Succes. ♥️
één jaar geleden
Onze dochter slaapt al zeker sinds ze een maand of 2 is af en toe bij beide grootouders. Het is echt belangrijk om wat tijd voor jezelf vrij te maken!
één jaar geleden
Ze is wel heeeel gehecht aan mij. Het is altijd wenen als ik haar 'verlaat', ook bij de grootouders, en ook wanneer ik haar in bed steek of als ik haar overhandig aan haar papa om te gaan slapen. Dat is mijn grote schrik 😥
één jaar geleden
Mijn dochter is gister 14 maanden geworden en heeft al 3x gelogeerd bij mijn ouders.
Ze was 8 maanden ongeveer toen ze voor het eerst daar logeerde. (Ze had er overdag al wel eens slaapjes gedaan)
Ze is die nacht, net als thuis, wel een keer wakker geworden. Maar sliep verder top.
Opa en oma vonden het GEWELDIG en die kleine ook!
één jaar geleden
Ik had het er de eerste keer ook heel moeilijk mee. Zoals hier al gezegd is het meer je eigen gevoel. Hier is dat ook heel goed gegaan. En we doen het nu regelmatiger (2x per maand ofzo) om even een avondje quality time te hebben. Ondertussen is er een 2de bijgekomen een week geleden dus nu gaat het even terug minder zijn maar die tijd onder ons 2 deed ons wel allebei goed😊
één jaar geleden
Gewoon doen hoe langer je wacht hoe moeilijker het word.. voor jezelf maar ook voor de kleine. Ons zoontje heeft met oud en nieuw bij opa en oma gelogeerd en tjonge wat had ik er een moeite mee. Ik heb de hele dag zowat gehuild 3x zijn tasje gecheckt of alles er wel in zat een uitgebreide planning uitgeschreven. En uiteindelijk viel het zo mee. Hij sliep er beter dan thuis en de 2e keer had ik er echt praktisch bijna geen moeite meer mee. En het kind vond het ook hartstikke leuk. Eerste keer is altijd moeilijk denk ik.
één jaar geleden
Zou het zeker doen! Dan pas kom je erachter hoe het gaat en hoe zij het vindt. En als het goed gaat is het zo fijn dat je het dan vaker kan doen.
Je hoort heel vaak dat kindjes anders slapen bij anderen, bij ons vaak ook juist beter bij opa&oma.
Het zal lastig zijn, maar hopelijk kan je genieten van een avondje met je vriend!
één jaar geleden
Reactie op chezzilucy
Ze is wel heeeel gehecht aan mij. Het is altijd wenen als ik haar 'verlaat' ...
Lastig gevoel hè, ik ken het. Ik zou je vooral een andere insteek willen meegeven: je dochter het vertrouwen geven dat ze dit kan. En dat jij dit zelf van binnenuit probeert te voelen.
Ik zeg dan bijv in mezelf tegen mijn dochter: "het is oké, je bent veilig en geliefd". Dit is dus meer om mezelf gerust te stellen, zodat ik ook van binnen rustig blijf. Dit gevoel kun je natuurlijk niet forceren, maar misschien rustig aan kijken of je daar wat ruimte voor kan maken.
Ik vond mijn dochter (15 mnd) ook heeeel erg aanhankelijk naar mij. Ze heeft een lastige start gehad, dus wilde er 100% voor haar zijn. Uiteraard ben ik er voor haar. Maar ik ben mij wel gaan beseffen dat ik mag leren loslaten om haar het vertrouwen te geven.
Onze kindjes voelen alles haarfijn aan, ook als mama gespannen is bij het in bed leggen of bij het uit logeren laten gaan. Daar reageren ze zeker op.
Onze dochter logeert sinds dat ze 7 maanden oud is, en sliep daar meteen veel beter dan thuis. We kregen regelmatig foto's van ons stralende meisje die het dus super naar haar zin had, dat hielp ook!
één jaar geleden
Oh ja ik herken je zorgen wel. Wij gaan haar binnenkort ook laten logeren bij opa en oma. Ze slaapt daar altijd goed overdag als ze oppassen. Verder is ze stapelgek op haar opa en oma. Ik weet alleen niet hoe het mij zal vergaan. Ik vind het al lastig om een dag zonder haar te zijn. Mijn man is wat relaxter. Ik ben al een keer een week op vakantie geweest met mijn moeder en mijn dochter toen ze 3,5 maand was. Toen gingen we op familiebezoek in Spanje. Mijn man heeft ons gemist. Maar hij had er geen buikpijn van. En ik dus nu wel met de gedachte aan een nacht logeren haha. Terwijl mijn ouders op 5 minuten afstand wonen. Ohhhhhh ik haat mijn mom-brain🤪🤪🤪
één jaar geleden
Ik zou het ook gewoon doen en doorzetten. Het is belangrijk dat je kindje went om ook ergens anders te slapen.
Mijn dochtertje was 4 weken dat ze voor het eerst bij opa en oma sliep.
En mijn nichtje die is nu 8 jaar en durft juist nergens te logeren omdat ze het niet gewend is
één jaar geleden
Mijn kleine heeft lopen logeren bij 5 maanden en dat ging fantastisch en dat voor ongeveer 2 weekjes. Bij 9 maanden wederom uitgeprobeerd bij opa & oma. En dat ging he-le-maal verkeerd. Na die dag wilden opa en oma mijn kleine niet meer omdat ze hen de hele nacht wakker heeft gehouden. Wat ik absoluut begrijp. Ze is nu 14 maanden en nog niet ready om te gaan logeren. Haar dutjes kan ze prima doen.. maar de nachten gaat het flink mis. Ze schrikt zich een hoedje en raakt niet gekalmeerd! Ik ben het van plan te proberen als ik zie dat ze er aan toe is en dat opa en oma er ook van kunnen genieten. Hierbij mijn ervaring ❤️.
één jaar geleden
Reactie op februari2022mama
Mijn kleine heeft lopen logeren bij 5 maanden en dat ging fantastisch en da ...
Wat dan wellicht nog kan helpen (ongevraagd advies, sorry) is er zelf ook slapen. Wij hebben ook wel eens bij mijn ouders geslapen terwijl de kleine daar sliep, konden alle partijen wennen aan wat wel & niet normaal is.
één jaar geleden
Reactie op Febbaby1
Wat dan wellicht nog kan helpen (ongevraagd advies, sorry) is er zelf ook s ...
Dit heb ik overigens geprobeerd aantal keren maar het mocht niet baten. Ze is echt gewend aan haar eigen kamer en eigen bed. Ik zal het over enkele maanden weer proberen.. wanneer ik er meer vertrouwen in heb. Ik voel aan alles dat dit soort veranderingen haar heel erg overvallen.
één jaar geleden
Ik zou het lekker doen! En als je het heel spannend vind, kan je haar er miss een keer een nachtje laten slapen en dat je zelf thuis slaapt. Zodat je haar op kan halen als het niet gaat.
Wij zijn wel een keer een nachtje weggeweest maar toen sliep mijn zusje in ons huis
één jaar geleden
Ik ben van mening hoe vroeger je t probeert hoe meer ze er gewend aan raken ook ergens anders te slapen. Wij laten onze dochter al overnachten bij de opa en oma’s sinds ze 3 maand, en het gaat altijd perfect. Wij kunnen haar overal mee naar toe nemen zolang ze daar een bedje heeft slaapt ze gewoon.