10 Reacties

3 jaar geleden

Ik was ook gelijk weer 2 kilo aangekomen na beginnen met de pil! Ik ga nu over op de implanon. Eigenlijk met reden dat ik in 3 weken tijd aan de minipil al 2x ongesteld ben geworden. Ik geef borstvoeding vandaar. Ik merk ook dat ik door de pil een (nog) lager libido krijg. Ook is alles daar beneden nog erg gevoelig ondanks dat ik een keizersnede heb gehad. Gemeenschap doet gewoon pijn. Ik hoop dat dit verbetert door af te stappen van de pil.. toen ik zwanger wilde worden en ik na jaren stopte met de pil was dat in ieder geval wel het geval.

3 jaar geleden

Ik ben ook weer begonnen met de pil. Deze heb ik vroeger ook gebruikt en daarna de mirena spiraal. Omdat ik door de spiraal enorm veel vage klachten had nu dus toch maar weer de pil gekozen. Maar merk dat mijn emoties worden afgevlakt , libido weg is en inderdaad ook constant zin in eten 😓 kunnen ze niet iets beters verzinnen dan al deze bende …

3 jaar geleden

Ben nu zo’n 2,5 week ofzo weer begonnen met de pil, merk inderdaad best wel afgevlakte emoties, heel erg laag libido. Seks was niet lekker afgelopen weekend… Ben een stuk vermoeider… en inderdaad trek in van alles… Ik gebruik nu die Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,03/0,15 mg van leverancier Teva. Had voor de zwangerschap microgynon 30 van bayer. Hier kreeg ik continue hoofdpijn van. Plus vermoeidheid… Die ik daarvoor had was van Wecare en had ik eigenlijk geen problemen mee, maar dit merk is overgenomen door focuscare. De apotheek zegt dat overal dezelfde stof in zit, maar merk toch dat die hulpstoffen die iedere leverancier/fabrikant zelf mag invullen een hoop doen. Als ik klaar ben met deze strip ga ik kijken of die van focuscare beter werkt. Gebruik het liefste geen pil, maar 1 ik wil niet zwanger worden en 2 die heftige menstruatiepijnen kan ik ook niet aan en de pil hielp het tenminste af te vlakke .

3 jaar geleden

Ik heb de minipil gehad tijdens de borstvoeding en ik ben nu over op een implanon omdat de combinatiepil afgeraden werd omdat er bij mij borstkanker in de familie voorkomt en je dan een kleine verhoogde kans hebt. Ik heb vooralsnog geen klachten maar weet wel dat er maar 1 hormoon in zit en volgens mij ook geen extreem hoge dosering. Maar ik heb m pas een week dus een heel reeel beeld kan ik nog niet schetsen 😅

3 jaar geleden

Ik moet wel vanwege mijn epilepsie. De pil dempt op den duur de activiteit,die wordt anders teveel getriggerd door mijn eigen hormonen. Dit weekend met mijn stopweek weer ouderwets tegen migraine aan hoofdpijn gehad. Die bijwerking heb ik echt niet gemist... (Helaas is mijn epilepsie ook nog steeds niet rustig)

3 jaar geleden

Heel herkenbaar!! Vooral de enorme eetlust, knorrende maag en het misselijk worden.... ik heb in augustus een afspraak voor een spiraal maar twijfel nu. Ik ga toch eens naar de HA of er geen alternatieven zijn...

3 jaar geleden

Reactie op Lijn12

Heel herkenbaar!! Vooral de enorme eetlust, knorrende maag en het misselijk ...
Fijn dat het herkenbaar is! Waarom ga jij spiraaltje dan doen en welke? Twijfel daar ook weleens over..

3 jaar geleden

Fijn om te lezen dat het herkenbaar is. Soms denk je dat je de enige bent🙈. Ook wel een idee inderdaad om nog andere soorten te gebruiken om te kijken of het dan verandert..

3 jaar geleden

Reactie op Sann19

Fijn om te lezen dat het herkenbaar is. Soms denk je dat je de enige bent🙈 ...
Ik dacht de mirena spiraal te nemen maar nu twijfel ik of ik wel goed doe aan deze hormonen. Ik had eerst een pil die voornamelijk werkt tegen acne en als bijwerking anticonceptie heeft... naar mijn gevoel gaf dit minder bijwerkingen. Ik moet het eens met mijn HA bespreken denk ik...

3 jaar geleden

Nahh wat ben ik blij dat ik deze topic heb aangeklikt. Ik ben ook weer begonnen met de pil en sinds dien(nu ik er over na denk) moe, aangekomen, terwijl ik 3x in de week sport, geen zin in sex, misselijk.. ga het even goed in de gaten houden en anders binnenkort bespreken met mn HA. Hoe ik er mee om ga, vanochtend keihard gehuild omdat ik niet snap wat er met mn lijf is 🤭😆 zullen nog wel de hormonen zijn maarrrr nu lijkt alles op zn plek te vallen, zo niet gedacht aan de pil.. stom!