41 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje krijgt nu een combinatie van kv en bv. Ik kolf niet meer op het werk en overdag krijgt hij dus kv. Productie heeft zich daar op aangepast. Hij krijgt dan bv om 1630, 1900 en vaak wel een droomvoeding tussen 22 en 23 uur. Meestal slaapt hij dan wel door nu als er geen tandenleed of verkoudheid speelt. Flesjes kv krijgt hij 3 keer 165 ml. Vanaf dat ik thuis kom om 1630 tot de ochtend dan bv. Gaat prima, hij eet ook al aardig wat vaste voeding maar het liefste met de pot mee rapley stijl. Van baby papjes moet hij niks hebben. Mijn dochter kreeg het eerste jaar volledig live bv en dan had ik ook wel eens periodes dat het wat slapper en leger voelde, groeide echter prima.

één jaar geleden

Een vraagje, Ons zoontje drinkt hoogstens 90 ml op de creche. Op de dagen dat ik live voed, dan drinkt hij meermaals per dag... Hoe is dat bij jullie?

één jaar geleden

Reactie op 33333333

Een vraagje, Ons zoontje drinkt hoogstens 90 ml op de creche. Op de dagen ...
Als ik thuis ben zijn er meer voedingsmomenten, hij wil altijd graag voor en na het slapen drinken. Per saldo drinkt hij denk ik hetzelfde aantal ml

één jaar geleden

Ik geef borstvoeding, zo'n 6/7 keer per 24 uur, en we geven 1x een fles geitenmelk van 150cc voor het slapengaan. Miet dat ie dan doorslaapt, want hij meldt zich alsnog elke 2 a 2,5 uur in de nacht, maar mijn productie liep terug. Verder in de ochtend pap met water en een halve banaan, een fruithap rond 10 en een groentehap rond 16. Op de opvang drinkt hij tussen 9 en 17 uur 2 flesjes van 120, dit is precies wat ik kolf (2x kolven in die tijd).

één jaar geleden

Reactie op 33333333

Een vraagje, Ons zoontje drinkt hoogstens 90 ml op de creche. Op de dagen ...
Hier max 70 bij de opvang... thuis voor elk slaapje. Een duidelijk verschil helaas.

één jaar geleden

Ik geef ook nog borstvoeding, zoontje is 9 maanden. Meestal 6 voedingsmomenten per 24 uur, waarvan 2 in de nacht. Hij drinkt veel, als ik kolf komt er tussen de 180 en 200 ml uit per keer, dus dat krijgt hij ook mee naar de opvang en gaat altijd helemaal op. Vaste voeding gaat daarentegen voor geen meter. Het enige waar een beetje op gesabbeld wordt is een stukje brood en af en toe een stukje banaan, maar that’s it. Ik heb van alles geprobeerd (puree, geprakt, rapley, knijpzakje) en van allerlei verschillende groenten/fruit en ook pap. Gewoon geen interesse. Ik weet dat tot 1 jaar de vaste voeding nog geen noodzaak is, maar het maakt me toch onzeker, zeker als ik lees hoeveel sommige babies van zijn leeftijd al eten. Daarentegen groeit hij hartstikke goed en is hij heel vrolijk. Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag!

één jaar geleden

Mijn dochter is ruim 9 maanden en krijgt ook nog bv naast vast voedsel. Ze eet best goed, zowel gepureerde hapjes als rapley. Verder krijgt ze bv ‘s ochtends na het wakker worden, voor haar beide dutjes, en voor het slapen ‘s avonds. 4x bv overdag dus. Verder komt ze de laatste tijd ook weer geregeld in de nacht… minstens 2x. Hierdoor twijfel ik ook wel eens of ze overdag wel genoeg krijgt, maar als ik het vaker aanbiedt hoeft ze dit niet 🤷🏻‍♀️ veel te druk met spelen 😬 vandaar het voeden voor het slapen steeds, dan vindt ze veel meer de rust om te drinken.

één jaar geleden

Reactie op Ris.

Mijn dochter is ruim 9 maanden en krijgt ook nog bv naast vast voedsel. Ze ...
Ik lees mijn verhaal! Hier precies hetzelfde met voeding en aantal keer moedermelk! 4x overdag, 1-/ 2x in de nacht. Drinkt zij bij haar vaste voedsel ook water? Drinkt ze dat goed? :-) (Sammie vindt het heel interessant dat water uit een beker, maar drinkt dat amper...)

één jaar geleden

Reactie op Iris010

Ik lees mijn verhaal! Hier precies hetzelfde met voeding en aantal keer moe ...
Ze drinkt steeds een paar slokjes water, puur om de techniek te oefenen. Ze vindt het inderdaad heel leuk, maar het wordt wel een enorme knoeiboel 😆 zou dat de truc kunnen zijn, meer vocht overdag?

één jaar geleden

Ik had dit ook en kreeg toen de tip om mijn dochtertje (toen 8 maanden) nadat ze rond 7 voor de nacht gaat gewoon nog een keer te voeden om 9 uur en om 11 uur. Dat een paar weken gedaan en op gegeven moment de 9 uur steeds verder gerekt tot die van 9 en 11 zo dicht bij elkaar zaten dat ik alleen 11 nog gaf. Nu krijgt ze ron d 7 borst voeding en dan om 11 nog een slokje en ze slaapt tot 8 in de ochtend. Wie weet helpt jouw dit ook! Succes

één jaar geleden

Reactie op Jellyfish

Ik geef ook nog borstvoeding, zoontje is 9 maanden. Meestal 6 voedingsmomen ...
Blijven aanbieden en variatie bedenken;) mijn zoontje vertikte het ineens om z’n mond open te doen voor z’n lepeltje. Ook van alles geprobeerd. Uiteindelijk denk ik dat het gewoon een (lange) fase was van druk zijn met andere ontwikkeling. O en wij geven nu z’n eten met een theelepeltje, vind hij interessanter ofzo.. geen idee maar hij eet dus prima ;)

één jaar geleden

Hier drinkt ze nog 6/8 keer per dag. Als ze bij haar oma is 3 x 100 (dat kolf ik op het werk) en dan s'avonds gewoon bij mij. Eten heeft lang geduurd met opbouwen IVM krampen. Maar ze eet nu 1 x groente+rijst/couscous/aardappel/ofzo en 1 x fruit (soms met havermout) en 1 snackje per dag (linzen wafels) en ze heeft een 360 beker waar ze soms wat water uit drinkt als het haar lukt.

één jaar geleden

Reactie op Jellyfish

Ik geef ook nog borstvoeding, zoontje is 9 maanden. Meestal 6 voedingsmomen ...
Hi! Misschien iets minder melk aanbieden zodat hij meer honger heeft voor vast voedsel? En dan eerst het eten en daarna de melk?

één jaar geleden

Hier ook nog borstvoeding bij 9 maanden met combi kv op werkdagen. Op werkdagen krijgt hij 1 flesje kv want ik kolfde niet meer genoeg. Het gaf heeeel veel rust om niet meer zo met de cc's bezig te zijn. Ik moest soms wel 5x kolven om 1 voeding bij elkaar te sprokkelen. Nu kolf ik 1x op een werkdag (dat beetje gaat de vriezer in) en de rest gewoon live bv. Misschien is dit wel het begin van het eind, maar so be it. Ik hoop iig nog een tijdje zo door te kunnen gaan :-)

één jaar geleden

Ik geef ook nog 3-4x per dag borstvoeding, als ik te weinig kolf meng ik de bv met kv. Ons zoontje eet al flink vaste voeding. Ik gaf eerst vaker bv maar merkte dat hij dan na 2 minuten al klaar was en eigenlijk heel slecht en weinig dronk. Nu met 3-4 keer drinkt hij weer goed en kolf ik meestal zo’n 150cc. Soms als ik niet genoeg gekolfd heb dan vul ik het dus aan met kv, mij geeft het rust plus hij went al een beetje aan koemelk-eiwitten. Succes met je keuze, doe wat goed voelt voor jou ☺️

één jaar geleden

Ik geef nog zon 6 tot 8x bv. (Soms bij opstaan, ligt eraan hoe laat hij in de nacht is geweest) Sowieso voor 1e slaapje (Soms tussendoor) Dan voor 2e slaapje Dan tussen door (of als raar loopt voor 3e slaapje, deze is sinds kort soms weer nodig) Voor dat hij gaat slapen Voor de nacht En dan minimaal nog 1x maar meestal 2x voor de ochtend

één jaar geleden

Ik geef nu 10 maanden bv. Ik tel eigenlijk niet. Nooit gedaan ook. Op verzoek altijd. Het is nog steeds zijn hoofdvoeding, hij eet ook wel vast ernaast hoor.. maar bv is nog steeds het meest. Kolven zegt sowieso niet altijd iets over je productie. Je baby’tje krijgt er veel meer uit dan een kolfapparaat!

één jaar geleden

Ik geef nu 9 maanden bv. Mijn zoontje krijgt nog 3 melkvoedingen waarvan ik er 2 live geef. 1 in de ochtend, 1 rond 12:00 en een papfles van ong 200cc met bv om 18:00. Tussendoor eet hij fruithap, brood, soms yoghurt, groentehap incl vlees/vis/kip/ei. Bij elke vaste maaltijd drinkt hij ook water. Sinds een aantal weken slaapt hij de hele nacht van ong. 19:00 tot 8:00 zonder wakker meer te worden voor voeding. Ik kolf savonds voor het naar bed gaan en dan voed ik pas weer rond 8:00. Daardoor merk ik wel dat mijn productie daalt. Voorheen kolfde ik met gemak 200cc of meer na 4 uur en nu met moeite nog 150 of soms zelfs 100cc. Ik probeer nu het dalen vd melkproductie op te vangen door meer vaste voeding aan te bieden en dat gaat goed gelukkig. Op drukkere dagen waarbij hij wat minder eet overdag merk ik gelijk dat hij snachts wel wakker wordt. Mijn tip voor babies die dus nog voor voeding komen snachts: bied overdag meer aan! 🥰

één jaar geleden

Reactie op willemijn29

Ik geef nu 9 maanden bv. Mijn zoontje krijgt nog 3 melkvoedingen waarvan ik ...
Hoi! Is een lief bedoelde tip, maar weet dat dit niet voor ieder kindje werk 😬 mijn kleine eet als een bouwvakker overdag en komt ook nog voor 2 a 3 nachtvoedingen. Het verschilt per kindje 😊

één jaar geleden

Reactie op shaaaaronnnn

Ik geef nu 10 maanden bv. Ik tel eigenlijk niet. Nooit gedaan ook. Op verzo ...
Toch wordt ik wel onzeker van kolven. Ik haal er echt weinig uit terwijl t wel haar hoofdvoeding nog is. Ik kolf niet veel, omdat t niet vaak nodig is, maar zoals gisteren haal ik over 10 uur maar 180 cc eruit. Voelt niet fijn.