26 Reacties
één jaar geleden
Hi, hier ook een beetje dezelfde situatie. Het hoeft nog niet meteen dus zijn niet actief ervoor bezig. Maar willen niet nog super lang wachten. Mijn zoontje is van 02.2022. Geef ook nog borstvoeding, alleen heb ik nog geen menstruatie gehad. Dus ik heb echt geen idee hoe me cyclus is. Wil eigenlijk ovulatietesten gaan gebruiken . Ik ben dus bang dat het niet lukt door de borstvoeding. Ik ben heel blij dat ik het zo lang heb kunnen doen, dus op zich stoppen vind ik niet super erg. Maar mijn zoontje gaat dit niet leuk vinden 🥺 hij drinkt nog best vaak, niet super veel maar vaak korte momentjes, ook als hij even rust wilt.
Dus beetje dubbel om te stoppen
één jaar geleden
Reactie op Raaabs__
Gefeliciteeeerd trouwens, hoever ben je? 🥰
Gefeliciteerd
één jaar geleden
Reactie op britt2703
Hi, hier ook een beetje dezelfde situatie. Het hoeft nog niet meteen dus zi ...
Aaah ik begrijp je heel goed. De mijne drinkt ook nu zoveeel. En hij is met 18 maanden 9,03 kg. Dus we zijn nu verwezen naar de KA. Daarom denk ik dat ik nu niet zo snel ga stoppen.. Ik heb wel de ovulatietesten van sensitest gekocht, dus ben benieuwd. Ga die even proberen. Ik zal je wel laten weten wat ik dr van vind. Mijn zoontje is ook van februari, dus 2/2,5 jaar verschil zou mooi zijn idd! Heb jij tot nu toe nooit gemenstrueerd??
één jaar geleden
Reactie op Raaabs__
Aaah ik begrijp je heel goed. De mijne drinkt ook nu zoveeel. En hij is met ...
Als ik ga werken drinkt hij niet meer melk uit een flesje, maar alleen nog live borstvoeding. Overdag drinkt hij denk ik 4/5 keer als ik thuis ben. En dan komt de nacht nog 🫣 hij slaapt bij ons in bed, dus in de nacht als die een beetje wakker wordt dan zoekt het meteen de borst. Het is dus voor hem een soort speen in de nacht. Niet ideaal Maarja voor nu gaat het goed en kan ik zelf goed slapen, ik hoef niet me bed uit. Denk dat door die nachten mijn menstruatie uit blijft. Ik ben 6 weken na de bevalling begonnen met de mini pil. En nu 3 maanden gestopt en dan doen we het meestal nog veilig. En nog steeds niks.
Maar 9 kilo is toch niet super licht voor die leeftijd? Mijn zoontje is dan weer altijd zwaarder geweest, die was met 5 maanden 10 kilo 😅 en nu 13.5 kilo, dus ik kreeg altijd te horen oh hij is wel een beetje zwaar. Maar dan zei ik ook altijd ach hij is nog maar een baby, en idd sinds die loopt ging het niet meer zo hard. Hij is ook best lang dus voor nu is het prima in verhouding.
Ik weet dat ik voor mijn zoontje de eisprong kon voelen, en voor nu niet oh tenminste ik let er niet op. Omdat ik dus geen idee heb wanneer mijn menstruatie en eisprong ongeveer moeten zijn.
Ik wil ook ovulatietesten gaan kopen, ik zag op Amazon ook veel met recensies staan, en niet super duur.
Ons lijkt 2/2,5 jaar ook een mooi verschil tussen de 2. Maar toch ben ik dan bang als het niet lukt ofzo. Bij ons zoontje was het de 3 de maand raak, dus redelijk snel. Het blijft toch spannend ☺️
één jaar geleden
Reactie op britt2703
Als ik ga werken drinkt hij niet meer melk uit een flesje, maar alleen nog ...
Ahaa zoo ik begrijp het. Ook super knap van je dat je het zolang vol houd! Jaa mijn zoontje slaapt dus nu ook in ons bed sinds paar dagen.. Het is idd wel makkelijk de nachten.
Hmm hoop dat je zsm ongesteld word.
Voor zijn leeftijd is 9,03 kg wel licht, zie zijn groeicurve. Wauw mooie gewicht hoor van je zoontje. Beter babyvetjes dan te dun.
Ohja indd ik zou dan wel ovulatietesten kopen, zodat je ook meer inzicht in je eisprong ens gaat krijgen.
Inderdaaad het is en blijft altijd spanneend. 🥺😍
één jaar geleden
Reactie op Raaabs__
Ahaa zoo ik begrijp het. Ook super knap van je dat je het zolang vol houd! ...
Wij moeten nodig verhuizen hij heeft geen kamer in het huis. Dus vandaar in ons bed 😅 maar we vinden het niet erg, ergens ook gezellig. En doordat hij drinkt in de nacht maakt het voor mij makkelijker. Komt vanzelf wel dat hij in z’n eigen bed gaat slapen.
Oh ja ik zie het! Dan is het idd wel fijn dat hij nog jou melk krijgt. Zitten natuurlijk nog goede stoffen in. Maar eet hij verder overdag dan slecht ? Of is er een andere oorzaak.
Ja van de ene kant natuurlijk fijn niet ongesteld worden. Ik vind het verschrikkelijk 🙃 maar maakt het wel makkelijker om je cyclus bij te houdend . Nu achteraf had ik niet aan de mini pil geweest. Ik dacht ik wil echt niet meteen weer zwanger worden, daarvoor de pil gekozen. Maar toen ik stopte merkte ik pas dat het veel met mij deed. Voel mij zoveel beter nu 🙌🏼
Ja ik ga ze denk ik morgen maar eens bestellen en dan kan ik het bij gaan houden 🥰