11 Reacties
één jaar geleden
Hoi mama,
Ik heb tot en met 13 maanden borstvoeding gegeven, maar vanaf 5 maanden enkel gekolfd. Ik zou je vraag stellen in een van de Facebook groepen. Er is er volgens mij zelfs een die langdurig voeden heet! Zij kunnen je vast verder helpen.
Zelf merkte ik met 1x minder kolven per dag dat m’n productie erg achteruit ging. Maar ik denk dat dat anders is dan wanneer je live voedt.
En tot slot: bij sommige vrouwen gaat de productie niet zo achteruit. Ik volg op insta de mammavan en zij voedt af en toe haar kindje van 2 nog via de borst en zegt dat ze nooit last heeft van minder productie. Het is ook persoonlijk.
één jaar geleden
ik had pas ook zo een soort vraag. Ik voed nog 4 keer ongeveer (maar ben soms 24 uur weg) en ik heb toen op Facebook groep van lactatiekundige gevraagd. Die gaven toen antwoord. Zou het daar vragen! Denk dat je kind het wel weer recht trekt hoor.
En als je dan als ze savonds niet drinkt smorgens aanlegt? Of wil je dat echt niet meer?
één jaar geleden
Ik voed juist alleen in de ochtend en soms niet, als we een feestje hebben gehad, dan krijgt hij melk uit de vriezer. Productie blijft altijd stabiel en heel soms voed ik op een ander moment in de dag en dan komt er ook gewoon melk uit. Maar is denk ik erg verschillend per persoon?! Maar ik dacht altijd dat je lichaam dat wel regelt.
één jaar geleden
Ik wil gewoon even zeggen hoe knap ik het vind dat je zolang bv geeft! Het was mijn droom om dat zo lang vol te mogen houden 😍
Bij mij liep het snel af bij 12 maanden door omstandigheden. Gezien de bv op aanvraag toeneemt of afneemt denk ik dat het snel minder word als er dagen tussen zitten.. dit was bij mij het geval alsook bij mijn schoonzus die ook zo’n 1,5 jaar bv gaf.. zei moest ook ivm werk dagen overslaan en het stopte hierdoor ook. Kindje nog wel aantal keer aan de borst gehad maar uiteindelijk zo geaccepteerd dat de melk “op” was.
Ook zonder melk of met weinig melk kan het nog een soort troost en veiligheid geven voor het slapen dus natuurlijk kan je het op de dagen dat het kan aanbieden..
mijn kleine man heeft er nog even zonder veel melk van mogen genieten tot hij er eigenlijk na een paar dagen niet meer om vroeg (typisch dat hij mijn borsten begon te aaien en zo in slaap viel zonder drinken..) ik mis het wel.. 🙈
Succes met een mogelijke overgang die eraan komt! Ik vond het best emotioneel 🙈🙈🙈 sorry!
één jaar geleden
Fijn, jullie reacties! En lief je compliment "zeeuws-meisje" 😊
Ik ben in een groep gegaan op Facebook.. bedankt voor de tip 😉 er is gewoon niet 1 antwoord op mijn vraag... en daar ben ik ook niet zo zeer naar op zoek, maar vind ervaringen en informatie fijn!
Mijn dochter op andere momenten laten drinken ipv in de avond.. dat wilt zij niet.. ze lijkt alleen de rust in de avond te hebben / willen.. en vind het zelf ook een fijne rustige afsluiting van de dag 😊 dus hoop dat nog langer te kunnen blijven doen...
Beetje stom.. maar ik check altijd wel als ze heeft gedronken of er daadwerkelijk melk uit komt, dat is wel het geval... is dat een "graadmeter" voor productie?
één jaar geleden
Dat lijkt me inderdaad een prima manier om te weten dat ze niet ‘droog’ drinkt (ik weet dat kindjes dat soms tijdens de zwangerschap doen), daar is dus ook niets mis mee maar dan krijgen ze geen vocht binnen;). Nu je lang bv geeft produceren je borsten melk op het moment dat er gevraagd wordt, dus als er melk is direct na het voeden denk ik (ben geen deskundige) dat je ervan uit kunt gaan dat ze een ‘goede’ hoeveelheid melk heeft binnen gekregen.
Gewoon lekker je gevoel blijven volgen, volgens mij doen jullie het saampjes heel fijn. Mooi jullie eigen weg gevonden.
één jaar geleden
Reactie op Gi
Dat lijkt me inderdaad een prima manier om te weten dat ze niet ‘droog’ dri ...
Als ik zeg maar knijp in m’n tepel komt er altijd melk uit. Op wel moment ook. Dus lijkt mij dan toch geen graadmeter? Of bedoelen jullie dat anders?
Ik voel m’n tsr niet meer tegenwoordig maar zie haar wel actief slikken na eerst flink te zuigen even. dus meestal merk ik daaraan dat ze drinkt.
één jaar geleden
Reactie op freumpie
Als ik zeg maar knijp in m’n tepel komt er altijd melk uit. Op wel moment o ...
Lijkt mij een teken dat er inderdaad melk wordt geproduceerd.
Ik voel ook geen tsr meer nu bij de tweede die ik nu zo’n 16 maanden voedt. Borsten zijn ook meestal zacht. Maar dat komt dus omdat de melk pas
Geproduceerd wordt op het moment dat je voedt.
Echt weten hoeveel ze drinken weet je gewoon niet bij borstvoeding.
één jaar geleden
Ik geef 's morgens en 's avonds nog, kolf ook niet af. Als ze een keer niet kan komen, door omstandigheden, kan echt geen kwaad. Als ze ziek is krijgt ze heel de dag terug, en dit is ook geen probleem