Hoi mama's, mijn dochtertje heeft het de laatste dagen een beetje moeilijk. 's Nachts wakker, niet willen slapen ondanks moe, echt ongedurig, chagrijnig. Nu heb ik het zelf ook een beetje moeilijk want ik moet ongesteld worden, dus het chagrijnige herken ik. Zit niet helemaal lekker in mn vel en mn kindje dus ook niet. M'n vriend zegt de laatste maanden wel vaker dat het lijkt alsof ons kindje ook ongesteld moet worden, net zoals ik. Zou dit kunnen, qua hormonen via de borstvoeding?
Volgens mij niet qua hormonen. Maar wat wel kan is dat je productie wat afneemt als je ongesteld moet worden! Dan krijgt ze dus wat minder binnen en wil ze vaker aan de borst. Merk je daar wat van?
Hormonen komen niet mee op die manier. Maar het heeft effect op je productie en volgens mij ook de smaak. Wat mij logischer lijkt is dat je kleintje jouw gemoedstoestand toestand overneemt, daar zijn ze sowieso gevoelig voor.
Volgens mij niet qua hormonen. Maar wat wel kan is dat je productie wat afn ...
Nee, daar merk ik niet per se wat van geloof ik. Hoewel ze wel iets 'moeilijker' kan zijn als dat wél het geval zou zijn. Dus wellicht is het wel zo, ondanks dat ik het niet merk. Verhelderend!