27 Reacties

3 jaar geleden

Ik geef of een stuk korst in z’n hand of ik doe kleine stukjes van de binnenkant geven

3 jaar geleden

Dit was op vakantie.. haha! Hij krijgt of kleine stukjes van de binnenkant met boter of smeerkaas. Maar krijgt ook wel eens het hele broodje met korst eraan en dan kan hij zelf ermee prutsen. ☺️

3 jaar geleden

Idd broodkorst geven en stukjes brood in de mond. Al komen die er snel nog weer uit 😅

3 jaar geleden

Ik geef hier stukjes met korst en al. Ik knip dat met een aparte schaar in stukjes. Kan straks eventueel een foto maken? Ons zoontje heeft de lunchtijd niet gered en ligt al te slapen. Dus nog geen brood kunnen geven. Soms geef ik een reepje maar hij propt heel erg (hij is dol op eten). Dus als hij wat rustiger wordt met het eten dan mag hij zelf wel weet proberen. Hij kan dan wel weer netjes een plakje stokbrood eten.

3 jaar geleden

Reactie op Mbaby

Ik geef hier stukjes met korst en al. Ik knip dat met een aparte schaar in ...
Ja graag! Foto zou handig zijn. Eli propt hier ook het liefst het hele broodje in z’n mond inderdaad. Waar ik dan weer relatief wat stress van krijg haha!

3 jaar geleden

Ik geef nog geen korstjes maar snijd de binnenkant in blokjes. Hij eet alsof hij nooit iets krijgt haha, vindt het zo lekker! Alleen heeft hij ieder stukje na 2 seconden al doorgeslikt, sabbelt hem naar binnen, bijt een keer en slikt hem door. Is dit herken bij anderen? Hij eet een boterham dus echt super snel op. Moeten de stukjes groter zodat hij echt moet kauwen?

3 jaar geleden

Reactie op HeleenJansenvanEert

Ik geef nog geen korstjes maar snijd de binnenkant in blokjes. Hij eet als ...
Ja, dat gebeurt hier ook. Ik denk dat hij gewoon heel gek is op brood. Doe je er iets op?

3 jaar geleden

Mijn zoontje eet lastig een boterham, hij is nu ook 7,5 maand en ik bood in eerste instanties korstjes aan, maar dat ging hij iedere keer eruit halen. Nu doe ik mini stukjes geven van de binnenkant, duurt wel heeel lang voordat hij t doorslikt.

3 jaar geleden

Reactie op Xmeens

Ja, dat gebeurt hier ook. Ik denk dat hij gewoon heel gek is op brood. Doe ...
Ja, meestal naturel roomkaas of gewoon boter

3 jaar geleden

Ik geef kleine stukjes 1 bij 1 cm stop het in dr zijkant

3 jaar geleden

Ik snijd de korsten eraf, die laat ik droog worden en geef ik 's avonds na de groente om zelf mee te spelen/knagen/sabbelen. Tussen de middag snijd ik de binnenkant in hele kleine stukjes (1×1cm) met margarine en soms ook pindakaas. Die stop ik in haar mondje. Ik let er wel op of het vorige stukje al weg is, want anders verzamelt ze het en zo'n deegbal aan de huig vind ik wat link. Ze eet nog maar een kwart boterham, het is vooral oefenen. Ik weet niet of het echt goed of fout kan, zolang hij het leuk en lekker vindt en er niet in stikt, is het toch ok? Of sta ik er te makkelijk in? 😅

3 jaar geleden

Ik haal de korstjes eraf en smeer de binnenkant met boter (best wel een laagje) dan snij ik het door de helft en klap ik het dubbel en geef t in dr handje. Als ik stukjes geef lijkt ze zich vaker te verslikken als dat ze het zelf doet. Ze neemt dan soms echt grote happen maar gaat prima. En soms een klein mini stukje van mij schiet verkeerd😉 daarna bied ik water aan en vaak nog een korst om op te sabbelen. Dat moet ik wel in de gaten houden omdat ze die gerust achter in dr keel steekt. Ben begonnen met een kwart boterham en nu eet ze denk ik drie kwart op.

3 jaar geleden

Reactie op Xmeens

Ja graag! Foto zou handig zijn. Eli propt hier ook het liefst het hele broo ...
Zo ongeveer. Reepjes zou hij kunnen maar dan is het proppen dus doen we af en toe oefenen! Hij pakt de stukjes wel zelf aan 😁

3 jaar geleden

Reactie op Xmeens

Ja graag! Foto zou handig zijn. Eli propt hier ook het liefst het hele broo ...
.

3 jaar geleden

Ik geef kleine stukje en stop in zijkant van z’n wang (zelf lukt t m nog niet). Maar hij spaart t op als een hamster in z’n wangen of gehemelte..

3 jaar geleden

Ik hou deze app een beetje aan

3 jaar geleden

Reactie op Relien

Ik hou deze app een beetje aan
Ja, die heb ik ook. Maar toen kreeg ik dus error. Want ik gaf al vanaf 6 maanden die kleine stukjes van 9-12 months. En nu snap ik het allemaal niet meer haha!

3 jaar geleden

Ik maak blokjes, zoals foto’s van anderen hier en de korst mag hij zelf op sabbelen, gaat perfect

3 jaar geleden

Wanneer zijn jullie begonnen met brood geven? Mijn dochter is nu net 7 maanden en heeft nog geen tandjes. Ook pas ik de rapley methode niet aan omdat ze zich erg snel verslikt en ik me doodschrik.

3 jaar geleden

Reactie op Xmeens

Ja, die heb ik ook. Maar toen kreeg ik dus error. Want ik gaf al vanaf 6 ma ...
Het is natuurlijk kind eigen. Onze dochter zou ik inmiddels ook wel vertrouwen met die kleine stukjes. Maar het is wel een richtlijn waar je in kan beginnen. Pakken ze korstjes goed op kan je sneller door naar het volgende