15 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje, inmiddels 2 en een half, sliep vanaf 2 weken op zijn buik. Mijn dochtertje van bijna 5 weken slaapt nu al 2 weken op haar buik! Het ligt er aan hoe je er zelf als ouder in staat. Jij kent je kind en daarbij haar/zijn behoeften het best. Jij ziet wat je kind wel en niet aan kan en jij weet hoe alert je zelf bent. Als je het te eng vindt, moet je het niet doen. Ben je er zelf klaar voor en je kleine ook? Vooral doen.
2 jaar geleden
Mijn dochter slaapt ook het liefst op haar buik. Ik doe dat voor nu overdag nog alleen.
Ik denk dat je op een gegeven moment over die drempel heen moet om haar s nachts ook op der buik te laten slapen. Is natuurlijk hartstikke spannend! Maar als jij nu al een tijdje ziet dat ze dat prima kan al, dan is het misschien nu wel de tijd om dat ook te doen :).
2 jaar geleden
Reactie op ASL
Hier ook een buikslaper.. maar ze valt alsnog niet zelf in slaap, omdat ze ...
Soms als ze niet moe genoeg is gaat ze ook met haar hoofd van links naar rechts en is ze haar speen kwijt. Meestal laat ik haar eventjes en dan ga ik terug, geef ik haar speentje en is ze in dromenland.
één jaar geleden
Reactie op ASL
Hier ook een buikslaper.. maar ze valt alsnog niet zelf in slaap, omdat ze ...
Lang geleden, maar mijn baby heeft dit probleem nu ook. Of nja, ik heb dit probleem 😂 elke keer draaien met z'n hoofd en dus speen kwijt... Wordt het beter? Of beter speen weghalen?
één jaar geleden
Onze dochter slaapt altijd op haar buik. Ze heeft wel een aerosleep, denk niet dat het per se nodig is maar het stelt me wel gerust
één jaar geleden
Reactie op Syts7
Dat wordt nog een tijdje lopen dus.. Hij is 7 weken. Mijn oudste wilde nooi ...
Oohhhh 7 wkn. Ja dan wordt het nog vaak lopen ja... Maar als je zoontje zo'n zuigbehoefte heeft is straks een speen afleren makkelijker dan een duim. Die duim hebben ze altijd bij zich namelijk 😉.
Wij haalden de speen er vaak na zo'n 15 min slapen weer uit, zodat hij ook leerde door te slapen zonder speen.
één jaar geleden
Reactie op Febbaby1
Oohhhh 7 wkn. Ja dan wordt het nog vaak lopen ja... Maar als je zoontje zo' ...
Ja nog een mini. Klopt hoor, liever een speen! Maar soms denk ik wel eens dat het meer onrust dan rust geeft. Hij weigert hem ook vaak. In de nacht heeft hij 'm niet. Die tuft ie gelijk met volle kracht uit haha.
Handig idd, eruit halen als ze diep slapen!