7 Reacties
9 maanden geleden
Wij hebben dit ook een tijdje gehad maar toen ik zwanger was zijn we met zelf lopen bezig gegaan. Als ze het vertikt in de supermarkt bijv dan loop ik verder en naar de volgende gang en komt ze uiteindelijk wel. Het is vooral volhouden, hoe boos, stamp voeten ze ook op de grond ligt..
9 maanden geleden
Herkenbaar wel, m’n zoontje heeft ook van die buien. Dat wordt nog wat als z’n broertje er over een week is… Hij vindt z’n step (met zitje) wel heel leuk, dus buiten werkt dat goed. Heb je een step of een loopfietsje al geprobeerd?
Maar als hij niet wil dan wil hij niet en gaat hij aan m’n benen hangen en krijg ik ‘m eigenlijk niet los, dus de ultieme oplossing heb ik ook niet…
9 maanden geleden
Mijn dochtertje klaagt nooit bij mij dat ik haar moet optillen. Ze loopt altijd keurig mee. Nu denk je vast: ‘ja wat een advies..’ maar het grappige hieraan is, dat als zij met mijn zus is én mijn zus haar dochter erbij heeft (baby), ze het plots vertikt om te lopen. Ze wil dan namelijk de aandacht van mijn zus en wil door haar dan opgetild worden/vertroeteld worden. Ditzelfde gedrag nam mijn moeder waar bij mijn dochter en als mijn moeder haar andere kleindochter heeft. Ook dan kan mijn dochter plots niet lopen en is ze hangerig en wil opgetild worden. Ik denk dus dat jouw zoontje, net zoals mijn dochter wil dat de wereld om hem draait en het dus moeilijk vindt dat de aandacht die voorheen alleen van hem is, nu gedeeld wordt. Ik heb geen tips, geen oplossing. Ik hoop alleen dat dit gedrag te beperken valt als je hem meer laat ‘helpen’ met jouw dochter waardoor hij meer het idee krijgt dat hij nog steeds alle aandacht krijgt. Heel veel succes ❤️🫶🏻.
8 maanden geleden
Heel herkenbaar, sinds een paar dagen geef ik haar een keuze buitenhuis. Ik zeg mamma gaat je niet tillen je mag of in de buggy of lopen. Kies maar. Die of die. Dit herhaal ik een paar x en ik merk dat ze hierdoor minder zeurt om getild te worden.
8 maanden geleden
Ons zoontje had dat ook heel lang, sinds dat hij 3,5 is loopt hij buiten ook hele einden. Dochter van net 2 loopt al veel meer zelf dan hij met 2 deed. Elk kind is anders, en ze zijn nog maar 2.. als m’n dochter moe is lukt het haar ook niet meer. Dan doe ik dr op t plankje, in de kinderwagen of duw ik dr terwijl ze op haar stepje staat.
Ze lijken al heel groot, want ze zijn grote broer of zus. Maar stiekem zijn ze nog best klein.
8 maanden geleden
Heb je een combi kinderwagen? Ik ben nu zwanger en til mijn dochter ook niet. Als ze niet wil lopen zet ik haar in de kinderwagen. Dus die moet wel altijd mee… want ze wil geregeld niet lopen
8 maanden geleden
Wij hebben de dubbele wagen van bugaboo. Echt een life saver. Ziet er breed uit, maar past gewoon door een normale deur en ontzettend wendbaar. Vaak is de stoel van mijn peuter leeg, maar soms moeten we gewoon even doorlopen of is hij het zag, dan kan ik hem in het zitje plaatsen. Naast zusje is vaak al motivatie genoeg om zelf ook te gaan zitten, maar anders heb ik altijd rozijntjes bij me om lekker zitten op te peuzelen (en hem dus om te kopen..)