18 Reacties

3 jaar geleden
Bij alcohol is het met ca 3u weer uit je lijf, bij 1 glas. Zal dat met enerydrink niet ongeveer vergelijkbaar zijn?

3 jaar geleden
Ik drink 2 koppen koffie per dag en heb nog nooit borstvoeding weggegooid. Heb ook nooit het idee gehad dat dat moet. Maar indd volgens mij is het na een paar uur wel uit je lijf als je je daar zorgen over maakt

3 jaar geleden
Reactie op Mazaarzale
Ik drink 2 koppen koffie per dag en heb nog nooit borstvoeding weggegooid. ...
O serieus😱. Ik dacht dat dat moest was bang dat de baby anders misschien die cafeïne binnenkreeg en hartkloppingen zou krijgen of geen idee..

3 jaar geleden
2 kopjes koffie per dag mag (doe ik ook), dus ik denk dat een blikje energie ook geen kwaad kan. Zeker niet als er al zoveel tijd na zit! Dont worry dus😊

3 jaar geleden
Reactie op UmmSulayman
O serieus😱. Ik dacht dat dat moest was bang dat de baby anders misschien ...
Nee hoor meid, het enige waar ze wat last van kunnen krijgen is wat moeite met inslapen, maar in de 4 jaar dat ik nu borstvoeding geef heb ik daar zelf nooit wat van gemerkt. Nu is energiedrank natuurlijk wel wat heftiger, maar dat is allang uit je systeem verdwenen hoor. Je mag in ieder geval 3 tot 4 koppen koffie per dag, maar goed, minder is altijd beter natuurlijk 😊

3 jaar geleden
Kind, hou daar eens heel gauw mee op! Het is geen alcohol die je haar serveert. Echt nergens voor nodig om borstvoeding weg te gooien als je cafeïne drinkt hoor. Zeker niet als het maar 1 blikje is!

3 jaar geleden
Reactie op Lama28
Ik drink af en toe energie en elke.dag wel.wat koffie, ik gooi het nkey weg ...
Doe je dat in bad door het water of? Is dat ergens goed voor?🙈

3 jaar geleden
Ik dacht serieus dat het absoluut niet mocht vond het ook heel erg om t weg te gooien want wilde juist een voorraadje opbouwen, gewoon bewaren dus de volgende keer🙈

3 jaar geleden
Pompen en dumpen is toch sowieso onzin? Het zit in je bloed, dus ook al kolf je en gooi je het weg, blijft het in je bloed zitten. Cafeïne duurt 6 uur dacht ik.
Maar ik drink ook zo'n vier koppen koffie per dag en mijn kleine lijkt er geen last van te hebben. Zou inderdaad voorzichtiger zijn met alcohol.

3 jaar geleden
Reactie op Djojs
Pompen en dumpen is toch sowieso onzin? Het zit in je bloed, dus ook al kol ...
Het idee van pompen en dumpen is puur zodat je melkproductie niet omlaag gaat. 😊 Stel je zou 6 uur wachten, dan zou je lichaam denken dat ze geen voeding meer hoeft aan te maken. Of het is super oncomfortabel omdat je borsten veel te vol zijn

3 jaar geleden
Reactie op Djojs
Pompen en dumpen is toch sowieso onzin? Het zit in je bloed, dus ook al kol ...
Maar de cafeïne geef je binnen die 6 uur toch door in je voeding?

3 jaar geleden
Reactie op UmmSulayman
Maar de cafeïne geef je binnen die 6 uur toch door in je voeding?
Ja, maar als het uit je bloed is, is het ook uit je voeding.
Dus pompen en dumpen en daarna binnen die 6 uur meteen weer kolfen of aanleggen heeft dan geen nut omdat er dan nog cafeïne / alcohol in je bloed zit en dus ook in je voeding.

3 jaar geleden
Reactie op Djojs
Ja, maar als het uit je bloed is, is het ook uit je voeding.
Dus pompen en ...
Okeee sorry ik snap t even niet haha!😂. Als ik die dag om 23.00 heb gedronken als laatste en dan de voedingen er tussen weggegooid om 05.00 gooide ik de laatste voeding weg en toen om 08.00/09.00 heb ik de voeding bewaard dan is dat goed toch?🙈