15 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op lau 01
Wat heftig voor je schoonmoeder.
Ik heb zelf chemo gehad en dit heeft niks ...
Ja we bidden elke dag voor haar en hopen dat alles snel goed komt.❤
Het kan dus geen schade toebrengen aan andere? Dit is namelijk wat mij is verteld dat ze in de eerste paar dagen zo min mogelijk in contact mag komen met andere omdat dit schadelijk kan zijn😅
4 jaar geleden
Reactie op BabyEJ
Ja we bidden elke dag voor haar en hopen dat alles snel goed komt.❤
Het ka ...
Ik ben geen arts, maar wel een raar verhaal. Je moet zeker niet in contact komen met de chemo zelf. Maar dit is wel raar. Het is niet besmettelijk ofzo. Het enige is dat zij zelf een hele lage weerstand krijgt, dus dat ze zelf moet oppassen met wie ze in contact komt (niet met verkouden of zieke mensen enzo). Maar andersom… 🤔🤔
Maar je kan altijd je verloskundige / gynaecoloog vragen…
4 jaar geleden
Als iemand chemo heeft gehad mag niemand in aanraking komen met lichaamsvocht (zweet, speeksel, urine) van die persoon. Dit geldt voor de eerste 5 dagen na de chemotherapie. Elkaar zien kan wel, alleen moet je op veilige afstand blijven en niet hetzelfde toilet gebruiken.
Dit is wat ik erover lees en wel vaker heb gehoord. Over het aantal dagen wordt wel verschillend gedacht.
4 jaar geleden
Mijn vader heeft jaren chemo gekregen en bij mijn vorige zwangerschap is hier niets over gezegd geweest. Ik ben toen gwn elke week bij mijn ouders geweest terwijl ik zwanger was. Mijn dochter is nu 9 en nog steeds gezond.
4 jaar geleden
Mijn schoonzus kreeg tijdens de geboorte van onze oudste chemo, ze mocht op advies van haar arts wel op kraamvisite maar geen lichamelijk contact (knuffel/kussen/aanraking) met de baby of met mij. Geen idee wat waarheid is, maar hoe moeilijk ook, beter zekere voor het onzekere nemen dan
4 jaar geleden