13 Reacties

3 jaar geleden

Je kunt of vaker aanleggen. Of cluster kolven. Wat bij mij werkte toen ik fulltime kolfde was: 10 min kolven, 15 min rust, 10 min kolven, 10 min rust, 5 min kolven, 5 min rust, 5 min kolven. Dit deed ik dan 3 dagen achter elkaar en dan was m’n productie weer wat omhoog.

3 jaar geleden

Reactie op SennaEnNummer2

Je kunt of vaker aanleggen. Of cluster kolven. Wat bij mij werkte toen ik ...
En voor hoelang deed je dit op 1 dag? En merkte je dat je productie de gehele dag omhoog was? In de ochtend en late avond heb ik nog voldoende melk maar door de dag is het treurig weinig

3 jaar geleden

Bij mij liep het ook langzaam af. Ik ben bij een energetisch therapeut langsgeweest en daar een behandeling gehad en binnen 24 uur was het weer zoals ik gewend was. Zelfs zo goed dat ik het nu een beetje aan het afbouwen ben vanwege overproductie. Verder boezemvriendjes geprobeerd maar daar kreeg mn dochter diarree van en had ook niet het idee dat dat hielp. Power kolven kan je ook nog proberen maar dat vind ik zelf te veel gedoe 😅 Succes! Hopelijk weet je het weer een beetje op te krikken.

3 jaar geleden

Hier werd door een lactatiekundige geadviseerd om als de melk stopte tijdens het kolven, de kolf er even af te halen, de borsten masseren en nog een keer kolven. Dan kwam er eerst niet zoveel uit (5ml), maar ze zei dat als er weer een druppel melk komt het signaal naar je lichaam gaat dat er meer melk geproduceerd moet worden. Bij mij lijkt het werken, misschien voor jou ook.

3 jaar geleden

En mogelijk heb je ook baat bij meditatie. Op YouTube zijn veel meditaties van een minuut of 5 te vinden. Misschien vind je dan net de rust in het moment die je nodig hebt om ontspannen te kunnen kolven.

3 jaar geleden

Ik heb een periode volledig gekolfd omdat mijn zoontje niet goed kon aanhappen. Toen hij meer begon te drinken kon ik het niet meer bijhouden. Ik heb toen 3-4 dagen achter elkaar powerkolven gedaan 20-10-10 met 10 min pauze tussendoor. Dat gaf wel echt een boost. Ik ben vorige week ziek geweest en merk een dip in mijn productie. Nu leg ik hem ook vaker aan plus vandaag ook begonnen met powerkolven, zo kan ik mijn voorraad weer bijvullen in de vriezer voor dit soort gevallen. Wel intensief allemaal hoor..

3 jaar geleden

Reactie op Avocadolover

Ik heb een periode volledig gekolfd omdat mijn zoontje niet goed kon aanhap ...
Doe je dit 1 keer per dag? Meerdere dagen?

3 jaar geleden

Owww en snachts voeden! Als je dat niet al deed. Dan zijn je prolactine spiegels het hoogst en helpen het beste mee om je productie te verhogen

3 jaar geleden

Reactie op NiiColee

Doe je dit 1 keer per dag? Meerdere dagen?
1 keer per dag. Er komt niet zo heel veel uit hoor, daar moet je niet op letten. Na 3-4 dagen ga je merken dat je meer kolft.

3 jaar geleden

Ik merkte ook dat m’n productie terugliep toen ik startte met werken. Ik kolfde tijdens m’n verlof al een 11 weken volledig, maar had daar helemaal geen ritme in gecreëerd oid 😅 Wat bij mij hielp was structuur aanbrengen, dus echt tijd blokken om te kolven en zoveel mogelijk vasthouden aan vaste tijdsperiodes tussen het kolven in. Bij mij is dat dan 4,5/5u dus ik kolf om 7u, 1130/12, 17 en 22u bijv. En niet gehaast eventjes kolven omdat het zo uitkomt tussen afspraken in bijv. Wat ook meespeelde was vermoeidheid, als m’n lichaam moe was merkte ik ook echt verschil in productie met wanneer ik me uitgerust(er) voelde. Ook als ik niet voldoende water dronk merkte ik verschil. Omdat ik nu vasthoud aan m’n ritme met ik minimaal verschil als ik vermoeider ben of minder gedronken heb.

3 jaar geleden

Reactie op Avocadolover

1 keer per dag. Er komt niet zo heel veel uit hoor, daar moet je niet op le ...
Oké, heb dit vandaag voor het eerst gedaan en er kwam idd geen hol uit. De avonden en ochtend gaat r altijd goed maar door de dag is het zo zinloos 😢 heb nu ook nog Corona dus heb wel alle tijd om op het gemak te kolven.

3 jaar geleden

Reactie op NiiColee

Oké, heb dit vandaag voor het eerst gedaan en er kwam idd geen hol uit. De ...
Heb geduld! En heel irritant om te horen misschien maar als je je er heel erg druk om maakt werkt het ook tegen! Ziek zijn heeft ook invloed erop. Het is helaas niet even ‘knopje aan-melk’, hoe irritant ook..

3 jaar geleden

Reactie op NiiColee

En voor hoelang deed je dit op 1 dag? En merkte je dat je productie de gehe ...
Ik deed het op een rustig moment van de dag, dat was in ons geval rond lunchtijd. Het hielp uiteindelijk mijn productie voor de hele dag. Ik deed het 3 dagen achter elkaar een uur lang elke dag (dus 3 uur totaal over 3 dagen verdeeld). Maar mijn productie paste snel aan, ik weet dat veel mensen het bijv 5 dagen “moeten” doen om verschil te merken.