23 Reacties

één jaar geleden

Ik snap je zo goed! Ons zoontje zit helaas op nog best veel flessen. Begin januari was ik zo klaar met die flessen in de nacht, ook omdat hij daardoor overdag slecht at. In overleg met het consultatiebureau afgesproken om cold turkey te stoppen. Wanneer hij wakker werd, gaf ik hem de eerste paar nachten een klein beetje lauw water in z’n flesje. Verder niet een gezellig momentje van gemaakt. Het duurde 2/3 nachten en toen sliep hij door! Wat ons betreft was het even bikkelen, maar het wel absoluut waard. We zijn nu verder bezig met overdag afbouwen:) Succes!

één jaar geleden

Reactie op ASophie

Ik snap je zo goed! Ons zoontje zit helaas op nog best veel flessen. Begin ...
Ohh wat een goed nieuws, en dar bikkelen, kwestie van troosten en weer weg of hoe deden jullie dat "teleurstelling" stukje overbruggen (a)

één jaar geleden

Wij zijn er 3 weken geleden ook cold turkey mee gestopt! M’n zoon was toen 13 maanden en kwam steeds vaker ‘s nachts, op het toppunt wel een keer of 5 waarin hij telkens kleine beetjes drinken kreeg (borst, halfvolle melk of kunstvoeding). De cirkel moest echt doorbroken worden. De eerste nacht was drama, uren huilen.. hij slaapt bij ons in bed dus ik heb hem getroost en constant geknuffeld. Na twee nachtjes ging het stukken beter! Gisteren heeft ie zelfs voor het eerst een nacht doorgeslapen! Gemiddeld wordt ie 1/2x wakker, even knuffelen of muziekje aanzetten en dan slaapt ie weer. Zo’n verschil met 3 weken geleden! Ik zag er ontzettend tegenop maar ben nu toch blij dat we het gedaan hebben. Heel veel succes!

één jaar geleden

Ja hebben we ook gedaan, we dachten we zien wel wat er gebeurd. De ene nacht hoefden we er niet uit de andere nacht kwam hij wel en uiteindelijk sliep hij door. Nog steeds overigens.

één jaar geleden

Toen wij stopten met de nachtfles (maanden terug) hebben we de verhouding afgebouwd, dat heb je al gedaan. En ook de hoeveelheid. Dus hij kreeg toen 90/2 of 90/1. Dat was een nacht of 2-3 en toen dacht ie waarsch: daar hoef ik niet meer wakker voor te worden 😉 Je kunt dus cold turkey doen of eerst nog een stapje terug van 150 naar kleinere hoeveelheid. Of alleen water. En als ie dat een paar nachten gehad heeft, helemaal stoppen (als ie dat zelf al niet doet dan)

één jaar geleden

Wij cold turkey gestopt toen ze 8 maanden was. Ze was 2 nachten boos en huilde veel. We hebben haar getroost. Was zwaar. Maar na 2 nachten sliep ze door en daarna heeft ze alleen nog heel zelden s nachts een flesje als ze heel ziek was ofzo. Maar het is moeilijk om te stoppen, dat snap ik. Bij ons was ze ook ontroostbaar omdat ze ons niet wilde maar melk haha. Maar na een uur viel ze weer in slaap en na 2 nachten sliep ze dus door. Ik denk dat het doorslapen voor haar ook veel fijner is Succes 💕

één jaar geleden

Wij zijn rond de 8 maanden gestopt geloof ik, wel met afbouwen. Je kunt cold turkey proberen en als t niet werkt alsnog afbouwen misschien?

één jaar geleden

Evt tips om dit te doen met borstvoeding? Hij slaapt bij ons, wordt zon 30 keer wakker 😂😩 drinkt 3 min en slaapt dan weer verder.. denk dat is mega mega boos wordt als hij niks krijgt. En drinken uit de fles wil hij absoluut niet 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op myriamesmee

Evt tips om dit te doen met borstvoeding? Hij slaapt bij ons, wordt zon 30 ...
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees over dr Jay Gordon night weaning. Dat kan je even googelen. Dat zou een liefdevolle manier zijn om borstvoeding af te bouwen die uitgaat van/rekening houdt met samen slapen. Maar ik ben er nog niet aan toe om af te bouwen, ook al slaap ik zelden meer dan twee uur achter elkaar... Ik dacht dat ik ermee zou beginnen als ie anderhalf is ofzo.

één jaar geleden

Reactie op Annanasha

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik lees over dr Jay Gordon night weaning. ...
Ja ik denk soms ook, laat het maar want hij slaapt vaak daarna lekker verder! Echter wordt hij nu wel 6 keer wakker 😩

één jaar geleden

Dank voor het meedenken, we zijn er door hier :-D

één jaar geleden

Moeilijk wordt het sws en huilen etc. Dan kan je net zo goed in 1x helemaal stoppen na paar nachten snappen ze wel van ik krijg geen melk dan maar verder slapen. Ik ga zelf niet naar haar toe pas alleen als ze echt gaat huilen. Soms slaapt ze binnen 5 a 10 min zeuren en jammeren en soms is het dik half uur a 40 min dat ze weer in slaap valt.

één jaar geleden

Bij ons hetzelfde. Ik blijf de fles geven🫢 ze heeft wel een paar x nachten overgeslagen maar zodra ze ziek is dan begint het weer

één jaar geleden

Reactie op Bébé

Bij ons hetzelfde. Ik blijf de fles geven🫢 ze heeft wel een paar x nachten ...
Klopt als ze even ziek zijn dan begin je weer vanaf 0 en krijg je weer te maken met nachtvoedingen. Mag je weer beginnen met trainen en laten huilen etc.

één jaar geleden

Reactie op myriamesmee

Wow 30 keer? Dat is echt heel veel. Ik zou 'm gewoon even boos laten worden en dat hij niks krijgt. Anders kom jij toch ook niet aan je slaap?

één jaar geleden

Reactie op myriamesmee

het nadeel is denk ik dat hij je ruikt en dat dan even bij je komt halen wss en dat heb je als je samen slaapt. Hoe gaat dat als hij in z’n eigen bedje ligt? Of willen jullie dat niet? Of hij niet, kan natuurlijk ook. Hier slaapt ze met borstvoeding (meestal) door nu ik een klein flesje achter de bv s avonds aan doe. Meestal rond de 60-120 cc wat ze dan drinkt. (Sinds een maand is dit nu) Maar misschien dat je ook wat bv of flesvoeding in een beker kan doen voordat hij gaat slapen. Dat hij nog net wat extra heeft maar ik denk het grootste gedeelte gewenning is omdat het zo vaak is. Hier pruttelt ze soms even vijf min en dan valt ze weer in slaap. Als ze echt gaat jammeren/huilen voed ik ook gewoon. Maar dat is 1 keer. Zoveel voor jou lijkt me echt pittig. Respect!

één jaar geleden

Reactie op myriamesmee

Maar dat is in een nacht elke 20 minuten? Slaap jij dan überhaupt zelf wel? Respect en tegelijkertijd: doe je jezelf en je kindje niet te kort door zo’n onderbroken slaappatroon?

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Maar dat is in een nacht elke 20 minuten? Slaap jij dan überhaupt zelf wel? ...
Hij is dus zelf een vrolijk mannetje als ie wakker wordt! Maar alsnog denk ik niet dat het gezond is om elke keer uit je slaap te komen 🤔 ben aan het proberen te stoppen inmiddels! Gaat voor geen meter haha hij schreeuwt echt enorm boos als hij niks krijgt maar we gaan het zien

één jaar geleden

Reactie op myriamesmee

Hij is dus zelf een vrolijk mannetje als ie wakker wordt! Maar alsnog denk ...
Maar jij dan? Hoe slaap jij tussen alles door?

één jaar geleden

Reactie op Heusi

Maar jij dan? Hoe slaap jij tussen alles door?
Ja best heel kut, heb nog verlof dus scheelt dat ik overdag redelijk rustig aan kan doen! Echter heeft hij twee grote zussen die ook vanalles nodig hebben.. soms zit er eens een betere nacht tussen maar daar houdt het wel mee op helaas