8 Reacties

4 jaar geleden

Hallo, ik ga het ook proberen omdat ik zwangerschapsdiabetes heb. Hoe ver ben je? Volgens mij ‘mag’ het pas met 37 weken. Spuitjes met dop heb ik wel van de apotheek gekregen. Misschien kan je aan je verloskundige vragen of ze je spuitjes kan geven?

4 jaar geleden

Nog geen ervaring, maar heb wel spuitjes gekocht via bol.com! Hoor graag ervaringen, wil binnenkort ook starten om dezelfde redenen

4 jaar geleden

Hey hey, ja dat doe ik ook toevallig. In eerste instantie begon ik ermee vanwege m’n diabetes maar zie er ook het voordeel van in dat ik alvast ‘train’ hoe ik moet kolven en ook dat onze baby straks niks te kort komt. De spuitjes met dop heb ik gekregen van de verloskundige. Het was niet mogelijk om ze in de winkel/apotheek te krijgen maar de verloskundige is zo aardig geweest er nog wat extra te geven ook (de meeste zijn 5ml). Hoop dat dat bij jou ook geregeld kan worden!

4 jaar geleden

Reactie op Nina_Nien

Hallo, ik ga het ook proberen omdat ik zwangerschapsdiabetes heb. Hoe ver b ...
Ik ben morgen 37 weken. Ik ga eerder ingeleid worden, maar weet nog niet precies wanneer. Vanwaar dat ik er wel mee wil beginnen.

4 jaar geleden

In Nl zijn de spuitjes ook te verkrijgen bij de drogist. Ik heb ze bij de Kruidvat gekocht!

4 jaar geleden

Ik ben begonnen net voor de 36 weken. Ik doe maar 5 ml per dag met de hand afkolven. Met de machine vind ik niet fijn nog en het gaat ook langzamer. De baby wordt binnenkort gehaald met een keizersnede dus ben blij dat ik iets heb liggen, ook al is het niet veel. Ik heb hier ook geen spuitjes met dop maar met een naald er aan. Het werkt wel als een dop, maarja. Je kunt vast wel iets met een dop vinden in nederland. De naald is wel makkelijk met het opzuigen vd melk. Ik drup het eerst in een glaasje en dan als ik er klaar mee ben zuig ik alles in het spuitje op. Heb geprobeerd het gelijk in het spuitje te doen maar als je dan de achterkant er weer op zet dan komt er druk op en gaat er weer een deel uit. Onhandig dus. Op een lepeltje doen hoor ik ook maar ik gok dat ik daar te onhandig voor ben. Glaasje is makkelijker voor mij. Er is onlangs nog een topic hier over geopend trouwens.

4 jaar geleden

‘Prenataal kolven’ en ‘eerder kolven (37 weken)’ heten die topics. Misschien heb je er wat aan

4 jaar geleden

Ik heb het bij Merkala gekocht. 100x spuitjes en dopjes voor €19 ongeveer. Heb het met 36 weken voor het eerst geprobeerd, kwam 1 ml uit na een uur kolven met de hand. Schoot niet echt op. Nu 37 weken en gisteren 15 min per borst en 5 ml gekolfd. Dus nu kan ik mijn vriezer wel gaan vullen met spuitjes Colostrum. Ik ga het nu dagelijks doen (proberen).