4 Reacties

één maand geleden

Hier ook. Nee is drama en z'n zin geven gaat ook gewoon niet. T zal een fase zijn 😅

één maand geleden

Hier ook! Fijn om te lezen dat we niet de enige zijn. Hij heeft sinds weken ook een broertje dat natuurlijk veel aandacht krijgt, dus dat zal ook niet helpen. Hij wil de hele tijd gedragen worden (door mijn man, want ik kan hem niet dragen vanwege keizersnee) eten, voorgelezen worden uit steeds hetzelfde boekje, tv kijken, niet zelf spelen… En hij doet echt stout: ons slaan en schoppen, dingen pakken die hij niet mag pakken, schreeuwen als we zeggen dat hij zachtjes moet doen. En luistert voor geen meter 😩

één maand geleden

Hier helpt het om op een moment dat hij er zelf niet om vraagt wél toe te geven. Ons zoontje is gek van buurman&buurman kijken. Dat wil ie dan graag tijdens t eten. Soms beloven we hem zelf: als we zo lekker gaan eten, mag je b&b kijken. Dat laat hem zien: ze zeggen nu nee, maar op een ander moment mag het wel. Zo is het niet alleen maar nee, nee, nee. Buitenshuis maak ik heel duidelijk afspraken met hem. Strikt en strak. Dit gaan we hier doen, je mag zelf lopen maar wel bij mama blijven. Of in de wagen. Op momenten dat ie kan helpen, laat ik hem dan doen zodat hij wel dat gevoel van zelfredzaamheid heeft. Bijvoorbeeld iets vast houden, een nieuwe tandenborstel uitkiezen, met de zelfscanner de boodschappen scannen etc.

één maand geleden

Onze dochter schreeuwt continue en is heel zeurderig. Ik weet niet wat ik moet doen. Wij geven haar wel te vaak haar zin denk ik. Maar zodra je haar wilt verwennen, dan wilt ze meteen meer meer meer. Daar geef ik niet aan toe en dan is het weer drama pfff